Mitä teidän eskarilaiset tekevät eskarissa?

halipupu harmaana
Mun pojan eskarissa käytetään Villi veturi-kirjaa ja siitä tekevät tehtäviä kerran tai pari viikossa ja joskus tulee kotiläksyjä. Kirjan lisäksi kuuntelevat satuja, käyvät metsäretkellä ja uimakoulussa, leikkivät, musisoivat, harrastavat lapsihierontaa ja nassikkapainia, tekeväät kädentaitoja, leipovat, ulkoilevat ja retkeilevät mm. sirkukseen, teatteriin jne... Joka päivä aikuiset kirjottavat eteisen seinällä olevaan päiväkirjaan muutaman rivin mitä ovat tehneet jne.

Mun omassa päiväkodissa, jossa olen töissä on sellainen tekemisen meininki, että ei haittaa vaikka joku työntekijä on sairaana tai lomalla, vaan siellä ollaan omaksuttu sellainen minimitaso, joka toteutetaan vaikka aikuisia olisi poissa. Eli eskaritehtäviä tehdään vaikka olisit yksin siinä niiden lasten kanssa tavalla tai toisella, S2-kerhot pidetään jne. Eli meillä ei ole "ei tehdä mitään päiviä" jos aikuisia on poissa vaan aina tehdään jotain, koska muuten ei pystyttäisi tekemään mitään, koska aina meiltä puuttuu aikuisia. Harvassa on ne päivät jolloin kaikki aikuiset on paikalla koko päivän.
 

Yhteistyössä