Mitä teidän lapset söivät iltapalaksi?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Huvikseni kyselen ja minkä ikäisistä lapsista kyse? Omat 2 ja 5 vuotiaat söivät keitetyt kananmunan valkuaiset, karjalanpiirakat, mansikoita, vadelmia ja parit viipaleet juustoa.
 
vierailija
Pienemmät söivät kaurapuurot marjojen kera. Isompi söi sämpylää juustolla ja voilla. Kaikki napsivat vielä viinirypäleitä pöydässä syömisen jälkeen kun juteltiin.
 
9mmm
joo meilläkin meni myöhään toi päivällinen fetasalaatti perunat jauheliha kastikkeel ja rae juustoo jaa punajuurii nam . Mut joo illalisel karjalanpiirakkaa , yugurtti ja maitoo ja vettä:)
 
vierailija
Tyttö (10) söi maustamatonta jugurttia punaherukoilla, porkkanan, leivän ja maitoa. Poika (7) söi porkkanan ja kaksi leipää.

Meilläkin poika pullauttaa kananmunasta keltuaisen veks :D
 
Mindda
ÖÖ:: kananmunan keltuaisessa kaikki terveellinen???! :O :O :O Hei Peyote, siinähän on just se kaikki epäterveellinen ja nostaa kolesterolia hirvittävästi.. mut joo, en mä lähtis sitä lapsilta erittelemään.. kyllä lapset tykkää kananmunasta, kotoa opittu jos ei tykkää keltuaisesta, kuten joku vieras kirjoitteli. Kananmunia ei kannata kuitenkaan syödä ylettömästi mutta tosiaan, suomalaisissa perheissä niitä syödään paljon. Liikaa. Lapsesta lähtien.
 
Minäpäminä.
joo meilläkin meni myöhään toi päivällinen fetasalaatti perunat jauheliha kastikkeel ja rae juustoo jaa punajuurii nam . Mut joo illalisel karjalanpiirakkaa , yugurtti ja maitoo ja vettä:)
Millaisen jauhelihakastikkeen teit? Millaista fetasalaattia? Resepti?
Alko tekeen kamalasti mieli perunoita ja jauhelihakastiketta ja punajuurii ja raejuustoo sekä fetasalaattia.
 
ÖÖ:: kananmunan keltuaisessa kaikki terveellinen???! :O :O :O Hei Peyote, siinähän on just se kaikki epäterveellinen ja nostaa kolesterolia hirvittävästi.. mut joo, en mä lähtis sitä lapsilta erittelemään.. kyllä lapset tykkää kananmunasta, kotoa opittu jos ei tykkää keltuaisesta, kuten joku vieras kirjoitteli. Kananmunia ei kannata kuitenkaan syödä ylettömästi mutta tosiaan, suomalaisissa perheissä niitä syödään paljon. Liikaa. Lapsesta lähtien.
Vanhanaikaista ajattelua.
 
9mmm
Millaisen jauhelihakastikkeen teit? Millaista fetasalaattia? Resepti?
Alko tekeen kamalasti mieli perunoita ja jauhelihakastiketta ja punajuurii ja raejuustoo sekä fetasalaattia.
hetkeks iski ujous et en uskalla :)mut siis laitoin knorrin ruskee kastikkeen joo jauhois saa kans :) sit mä laitoin kahta eri maustepussi yrttisekoitusta . siin on montaa eri juttuu mut normi kaupan mausteet ei oikein maistu.

ja niissä ei oo montaa sekotettuna yhteen. vie tilaa ja aikaa oon tällänen vähän sählä kokki :)

salaattiin lehtiä järvi k paprikaa kurkkua fetakuutioita aurinko sipulii ja valko. ja porkkanat erikseen. ainiin oliivi öljyä salaattiin :)
 
vierailija
ÖÖ:: kananmunan keltuaisessa kaikki terveellinen???! :O :O :O Hei Peyote, siinähän on just se kaikki epäterveellinen ja nostaa kolesterolia hirvittävästi.. mut joo, en mä lähtis sitä lapsilta erittelemään.. kyllä lapset tykkää kananmunasta, kotoa opittu jos ei tykkää keltuaisesta, kuten joku vieras kirjoitteli. Kananmunia ei kannata kuitenkaan syödä ylettömästi mutta tosiaan, suomalaisissa perheissä niitä syödään paljon. Liikaa. Lapsesta lähtien.
No joo, eipä oo opetettu. Mun puolesta saa jättää syömättä keltuaisensa, jos ei maistu. Toisinaan saattaa sen nykyään syödäkin. Mitäpä tuosta mitään kohtausta kehittää. Muuten syö tai ainakin maistaa kaikkea, niin se riittää mulle.

Muuten, alko naurattamaan tuo lausahdus, että kyllä lapset tykkää kananmunasta :D Niin, onhan se tietysti päivänselvää, kaikki lapsethan tykkää muutenkin kaikesta. Lapsissa ei ole mitään eroavaisuuksia, kaikki samasta muotista :D
 
vierailija
Kuka mitäkin, mutta näitä meni:
mansikkakiisseli (kotitekoinen omista mansikoista)
maito
leipä juustolla tai ilman, yhelle kinkkua päälle

öö... mä tulin kyllä siinä vaiheessa keittiöön, että en oo varma söivätkö muuta. Olivat isänsä kanssa alun siellä.
 
1 v ruispuuroa,mustikoita,puolukoita ja joi maitoa
16 v ruispuuroa margariinisilmällä,mustikoita,joi vettä ja maitoa
mies söi paljon parjattua kananmunaa voileivällään(ruisleipä)
itse en syönyt mitään,etuntunut siltä,että ois ollu tarve
 

Yhteistyössä