Mitä teillä on palstamammat ollut päällä lastenne ristiäisissä?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Ristiäiset lähestyy, ja toki sinne olisi mukava laittaa päällensä muutakin, kuin ihan arkisimmasta päästä olevat vaatteet. Ristiäisiin on vielä noin kolme viikkoa aikaa, eli sitten voidaan sanoa että kevään puolella ollaan. Millaista tässä nyt sitten itse laittaisi päälleen? Mekkoa olen miettinyt, mutta entä esim. värimaailma tai vaikkapa mekon pituus - onko ristiäisissä tämän suhteen jonkinlainen etiketti? Hyvä makuhan se on aina se minkä mukaan pitäisi mennä, mutta mikä on hyvän maun raja tässä asiassa? Voiko pukeutua esim. olkaimettomaan mekkoon, mikäli tämän kanssa käyttäisi jonkinlaista boleroa/jakkua siinä päällä? (Ristiäiset pidetään siis kotosalla.)
 
Fleur de la Cour
Minä olin niin uhkea imettäessäni etten oikein meinannut mahtua mihinkään vaatteisiini vielä ristiäisten aikaan. Päädyin sitten lopulta vaaleisiin housuihin ja satiiniseen kauluspaitaan. Kampauksen kävi tekemässä kampaajani mulle kotona.
 
Minulla oli silkkinen kietaisujakku ja housut. Kaste oli kirkossa, joten mielestäni ehkä hiukan juhlavampi kuin kotona. Kietaisujakun alle sai hyvin piiloon pari raskauskiloa ja aukesi helposti imettämistä varten.
 
"poikien äiti"
Sellainen vaate, jossa on helppo imettää (jos imetät).
Kotelomekossa tuskin onnistuu.

Itsellä on ollut molemmissa siistit mustat housut ja napillinen paita.
En tykkää käyttää mekkoa.

Mutta mun mielestä olkaimeton mekko ja bolero sopii hienosti.
 
Fleur de la Cour
Kotelomekosta puheen ollen. Mulla oli imetysaikana kotelomekkokin käytössä, se oli sellainen missä aukesi vetoketju napaan asti edestä (eikä siis takaa) Imetys sen kanssa oli varsin helppoa, avasi vetskaria vaan sen verran että sai tissin esiin.
 
"poikien äiti"
Kotelomekosta puheen ollen. Mulla oli imetysaikana kotelomekkokin käytössä, se oli sellainen missä aukesi vetoketju napaan asti edestä (eikä siis takaa) Imetys sen kanssa oli varsin helppoa, avasi vetskaria vaan sen verran että sai tissin esiin.
Juu, tuo varmasti toimii, kun vetoketju on edessä.
Jotenkin kotelomekosta tuli ensimmäisenä vaan sellainen kuva, että vetoketju on selässä. :)
 

Yhteistyössä