Mitä teillä on vauvalla vaunukopassa?

Minkä verran teillä on lisälämmikkeenä vauvalle vaunukopassa? Tarkoitan siis sellaista nukkumakoppaa (esim. emmaljungan edge) tai kovaa kantokoppaa? Ja mitä vaatetusta vauvalla on päällä?

Riittääkö äitiyspakkauksen makuupussi vai onko lisäksi talja tms. vai millä teillä mennään? Normaalissa talvisäässä siis...just nyt on tosin hirmu kovat pakkaset millä ei tarkene missään :) mutta mites normaalisti? :)
 
Meillä oli viime talvena pakkauksen makuupussi ja lisäks lampaantalja (jolle kyllä nla:n täti sano ehdottoman ei:n...). Päällä body, puolipotkarit, villahaalari ja teddyvuorinen haalari tai vastaavasti villahaalarin alla esim. collegepuku jos oli äippäpakkauksen haalari käytössä. Jätkä syntyi siis viime marraskuussa, joten oli aika pieni vielä viime talven ulkoiluissa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Meillä oli viime talvena pakkauksen makuupussi ja lisäks lampaantalja (jolle kyllä nla:n täti sano ehdottoman ei:n...).
Miksi ihmeessä neuvolantäti kielsi lampaantaljan? Sellaisiahan on käytetty vauvoille aina... Minusta se lämmittää tosi hyvin ja ihan puhtaita ja turvallisiahan ne ovat, kun sellaisen vauvan käyttöön tarkoitetun hankkii. :)

 
tänään oli pakko menna 17pv vanhan kansa vaunuilla neuvolaan, varmaan ylipuin vauvan bpdy, potkarit, kolitsihousut, villapaita, teddyhaalari puuvillapipo ja vilapipo, talj, äp makuupussi, päällä vielävilti. suuaukolla paksu kangas. normaalisti ehkä en laittas tedypuvun alle villa tai collegevaatteita ja villavilttiä en varmaan laittais. muakin kiinnostaa miksi ei sais käyttää taljaa vaunuissa.
 
Mä säilytän vaunut kylmässä ulkovarastossa, ja kun kopan pohja on siis kans kylmä, niin oon heittäny siihen pohjalle aina viltin, sit normi vaatetus vauvalle, makuupussiin, ja riippuen ilmasta, peittoa myös päälle. Ja sit vaunun oma peitto vielä, vuoreton sellainen. Talja ei mahdu koppaan, tai siis mahtuu, mut sit jää vauva laittamatta :xmas: Talja käytössä sit, kun koppa osa otetaan pois käytöstä, ja rattaissa nukkuu.
Mikähän muuten taljassa on, et terkkari kielsi?
 
...Nyt saan varmasti kovan ryöpyn ihmisten niskaan pakkasrajoista ynnä muista, mutta sanon silti... Asutaan täällä Suomen katolla ja meillä pakkasraja on sellanen n. -30 astetta. Sitä kylmemmässä en ole vauvaa uskaltanut nukuttaa ulkona. Mutta esim. nyt on pakkasta -25 ja heppu on nukkunut ulkona n. 2h jo. Molempia lapsiani olen nukuttanut säällä kuin säällä ja molemmat ovat syntyneet tammikuussa joten ihan 2-viikkoisesta lähtien olen vienyt pihalle. Ensin tietenkin vain pari minuuttia, sitten parikymmentä, sitten pari tuntia =)

Päällä meidän 11-kuisella on tällä hetkellä: Lampaantalja alimmaisena, body, sukkahousut, villatakki, collegehousut, villapuku, äitiyspakkauksen haalari. Päälimmäisenä toinen talja käännettynä karvapuoli alaspäin. Hengityssuojana viltti. Näillä mennään ja aina on ihan lämpimiä poikia ollu kun ovat heränneet! :xmas:
 
Mäki meinasin tulla kysymään että mikä on ap:n mielestä tosi kylmä ja mikä normaalisää? Pohjoisessa kun itsekin asutaan ja aika kylmillä ilmoilla meilläki toi neiti nukku ulkona. En muista oisinko tohtinu yli -25 pakkasissa nukuttaa ulkona mut yli -20 kuitenkin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Mäki meinasin tulla kysymään että mikä on ap:n mielestä tosi kylmä ja mikä normaalisää? Pohjoisessa kun itsekin asutaan ja aika kylmillä ilmoilla meilläki toi neiti nukku ulkona. En muista oisinko tohtinu yli -25 pakkasissa nukuttaa ulkona mut yli -20 kuitenkin...
Meillä on täällä Jyväskylässä ollut tällä viikolla -15 ja -20 asteen välillä pakkasta. Itse olen nukuttanut vauvaa ulkona myös -15 asteen pakkasella, mutta en ole tainnut ihan -20 asteeseen laittaan. Normaalilla talvipakkasella tarkoitan -10 asteen molemmin puolin pakkasia..sen verran taitaa yleisimmin olla.

Lapsia on jo ennestään 2kpl, ja ne on nukkuneet vauvana ulkona yhdistelmärattaissa pehmeässä kantokassissa + äp-makuupussissa + toppavaatteissa. Yli -10 asteen pakkasessa on toppapuvun alla ollut lisäksi villahaalari. Ja kuomun aukon edessä harso. Nyt aion ostaa tammikuussa syntyvälle kolmoselle vaihtelun vuoksi kovalla vaunukopalla olevat vaunut (Emmaljungan edget) ja mielenkiinnosta kyselen siltä pohjalta, että minkä verran eroaa kovan vaunukopan ja pehmeän kantokassin lämpimyys ja minkä verran siihen koppaan niitä taljaa ja muuta toppausta mahtuu... Varmaan aika samoihin menee... Meillä oli joskus talja kantokassissa, niin silloin ei mahtunut enää äp-makuupussia. Talja vaikutti kyllä lämpimämmältä kuin se äp-pussi! Ratasvaiheessa meillä on ollut Eisbärchen lämpöpussi ja se on ollut sellaisenaan tosi lämmin! Sitä voin suositella muillekin, kuns siirtyy kopasta ratasvaiheeseen :)
 
Tänään lenkkeiltiin neuvolaan ja kaupoille -18 pakkasta. Hyi kun oon huono äiti kun kehtasin edes lähteä ulos nelikuisen kanssa näin kylmällä ;)

Meillä on Emmaljungan duo edgen vaunukoppa, joka on itsessään ihanan lämpöisen suojaava varsinkin jos on viimaisa ilma... Siellä sellanen untuvatäytteinen makuupussi (Eisbärchen).
Vaatteina body+pitkät kalsarit. Villahaalari ja melko ohkanen toppahaalari. Sen toppa-makuupussin ansiosta jätkä oli kyl niin lämpönen kun päästiin kotiin, että oli pakko halia ja pitää sylissä niin itekin lämpeni kun olin ihan jääkalikka omaa tyhmyyttäni! :snotty:
 

Yhteistyössä