mitä teillä syödään vappuaattona, entäs vappupäivänä?

  • Viestiketjun aloittaja eroaako arjesta
  • Ensimmäinen viesti
En tiiä mitä tänään syödään, ehkä nakkeja ja chili- cheddar-grillimakkaraa, pottu ja kurkkusalaattia.
 
kaksi perhettä koolla
grillattiin kanaa, porsasta, makkaraa ja paprikaa. Lisänä vihreäsalaatti (jääsalaatti,kiinankaali, punakaali), salaattipeti, jossa tuoreena pinaatinlehtiä, rucolaa ja ruohoripulia +raejuusto, perunasalaatti. Patonkia ja kolmea erilaista tuorejuustoa. Salaatit sai itse koota ja niihin sai leipäjuustoa ja fetaa lisäksi. Sitten pasta-tonnikalasalaatti. Jälkiruokana munkkia(suklaakuorrute) ja jäätelöä +kermavaahto. Juomana limukat,sima,kahvi ja tee.
 
"Vieras"
Poika vaimoineen tulee, pitkästä aikaa, Suomeen. Vaimo ei syö lisaa. Monenlaista on tehtävä.
Kun päivitän näitä ruokajuttuja, huomaan, että kaikki!!! Ruokarajoitteiset ihmiset ovat poistuneet tästä karjalaisesta ruokasuvusta. Että helpottaa!
 
"mie"
Me ei tykätä nakeista eikä perunasalaatista, joten ei ainakaan niitä. Huomenna menemme retkelle ja sinne retkieväät. Illalla teen varmaan pastaa alla carbonara. Simaa ja munkkeja ja itse tehtyä pullaa löytyy.
 
"Sanna"
Tänään grillattiin kanaa, nakkeja, parsaa ja kesäkurpitsaa, lisäksi oli perunasalaattia, vihreääsalaattia, pekoni-sieniä,katkarapu"tahnaa",patonkia..
Huomenna naudan paahtopaistia ja kermaperunoita :p
 
"Jeps"
Spagua ja jauhelihakastiketta perheen pienimmille, isommille oli tarjolla perus vihersalaattia johon sai kukin lisätä erilaisa juustoja. Grillattiin erilaisia lihoja, ja lisukkeenä oli vielä tuoretta patonkia, tuorejuustoa sekä paria erlaista majoneesiåohjaisa salaattia. Juomina limua, maitoa ja vettä.
Huomenna on tarkoitus tehdä pari erilaista salaattia, grillata lihaa ja makkaraa, lapsille jotain hyvää jälkkäriä.
 
"vieras"
tänään kalapuikkoja kera spagetti hässäkän, huomenna grillataan pihvejä, ja mä teen viel pastaa jauhelihalla :) ai nii ja kinkkupasteijat.. eipä eroa paljoa normista muuta ku noi grillipihvit jotka kevään ekat grilli ruuat.
 
"vieras"
Tänään tein uunissa juuresnyyttejä hunajalla. Lisänä oli vasta pyydettyä, paistettua haukea ja makkaraa. Sipsiä ja dippiä jälkkäriksi. Ei ollut lapsia paikalla niin makeat jälkiruuat jätettiin väliin.

Huomenna on varmaan "rääppiäiset" tältä päivältä ja paistelen valkosipulivoi patonkeja ja jotain muuta helppoa lisäkkeiksi.
 

Yhteistyössä