Mitä tekisit seuraavassa tilanteessa?

  • Viestiketjun aloittaja salli
  • Ensimmäinen viesti
salli
Alkuperäinen kirjoittaja KeljuK:
Alkuperäinen kirjoittaja salli:
Alkuperäinen kirjoittaja KeljuK:
Mukaan,en jättäisi yksin ainakaan,tiedä koska pääset takaisin kotio ja mitä sie tapahtuu kun nuorin 5kk..tai koittaisin saada jonkun hoitamaan,perhetyöntekijä yms kannattaa koittaa saada sossun kautta..
No joo, en nyt ihan tyhmä ole kumminkaan. Eli ei se kotiin keskenään jättäminen edes ollu vaihtoehtona tuossa.

Ai yöllä perhetyöntekijä?
no en mä sitä tarkottanut silleen totesin etten ainakaan yksin jättäisi.joo on perhetyöntekijöitä jotka päivystävät yölläkin,mun kaveri lähti synnyttään keskellä yötä ja sai hoitajan kotiin toiselle.hänellä sellainen tilanne ettei ole ketään tuttua lähellä.Soittamalla sos toimistoon tai neuvolaan he ohjaavat oikeeseen osoitteeseen kysyyn tuota.
No se neuvola ei ole valitettavasti tähän aikaan enää auki, eikä se nyt tähän hätään auta. Tämä on kyllä ihan poikkeustilanne, kun ei mies yleensä reissussa oo, mut nyt kun on, niin eiköhän heti pukkaa tuo laryngiitti. :X

 
Alkuperäinen kirjoittaja salli:
Alkuperäinen kirjoittaja KeljuK:
Alkuperäinen kirjoittaja salli:
Alkuperäinen kirjoittaja KeljuK:
Mukaan,en jättäisi yksin ainakaan,tiedä koska pääset takaisin kotio ja mitä sie tapahtuu kun nuorin 5kk..tai koittaisin saada jonkun hoitamaan,perhetyöntekijä yms kannattaa koittaa saada sossun kautta..
No joo, en nyt ihan tyhmä ole kumminkaan. Eli ei se kotiin keskenään jättäminen edes ollu vaihtoehtona tuossa.

Ai yöllä perhetyöntekijä?
no en mä sitä tarkottanut silleen totesin etten ainakaan yksin jättäisi.joo on perhetyöntekijöitä jotka päivystävät yölläkin,mun kaveri lähti synnyttään keskellä yötä ja sai hoitajan kotiin toiselle.hänellä sellainen tilanne ettei ole ketään tuttua lähellä.Soittamalla sos toimistoon tai neuvolaan he ohjaavat oikeeseen osoitteeseen kysyyn tuota.
No se neuvola ei ole valitettavasti tähän aikaan enää auki, eikä se nyt tähän hätään auta. Tämä on kyllä ihan poikkeustilanne, kun ei mies yleensä reissussa oo, mut nyt kun on, niin eiköhän heti pukkaa tuo laryngiitti. :X
mistä päin olet?

 
salli
Saavat lähteä kyllä yövaatteissa, toppahaalarit vaan päälle. En ala yöllä koko sakkia pukemaan päivävaatteisiin. Ja eivät pysty päivävaatteissa nukkumaan, kun tulee niin kuuma.
Mutta nyt sormet ja varpaat ristissä, et selvitään kotona aamuun asti.
 
Etukäteen selvittäisin jonkun tuollaista tilannetta varten paikalle. Jos ketään ei saisi, ottaisin lapset mukaan. Päivystysreissulla voi kestää kauankin, enkä todellakaan jättäisi pieniä lapsia yksin kotiin. Mun tuurilla tulipalo syttyisi just silloin.
 
salli
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Etukäteen selvittäisin jonkun tuollaista tilannetta varten paikalle. Jos ketään ei saisi, ottaisin lapset mukaan. Päivystysreissulla voi kestää kauankin, enkä todellakaan jättäisi pieniä lapsia yksin kotiin. Mun tuurilla tulipalo syttyisi just silloin.

Onko joku jättämässä?


No jotain positiivista.. Eiköhän ne aika pian lääkärille päästä, kun tällä sakillasinne pölähdän. :kieh:
 
Meillä asuu vanhemmat lähellä, onneks.Jos tulee tilanne (kerran tullutkin) niin soitin illalla jo kun näytti siltä että aikoo tuo yskiminen mennä niin pahaks ja vinkuu.. et saattaa olla että soitan yöllä.. ja niin kävi.. sillä aikaa kun mä puin lapsen oli porukat meillä.
On kai joku kaveri joka vois tulla jos hätä?
Joku sellanen vaikka jonka kanssa ei niin kauheesti oo tekemisissä mut kuitenkin yhteyksiä? Jos ei oo läheisempää?

Ja ennakoisin.. jos kerran tietäisin että pakko mennä yöllä.. niin kyllä mies kotiin tulis vaikka onkin sitten aikanen lähtö takas..
 
salli
Pitää koittaa naapuriin soittaa.. Heilläkin kyllä useampi lapsi ja pieni vauva, mut jos edes se mies pääsis tähän tarvittaessa.. Tai sit vaan otan kaikki mukaan ja koitan selvitä.
 
salli
Alkuperäinen kirjoittaja Ursus maritimus:
Aivan kuin tällä haettaisiin vastausta "jätä nukkuvat lapset nukkumaan kotiin" :eek: :headwall:

Kyllä ottaisin kaikki mukaan.
no en TODELLAKAAN hae! :headwall:

Ahistaa vaan tämä tilanne, niin halusin siitä kirjoittaa. Anteeksi!
 
Lillan
Entäs jos soittaisit mainitsemallesi naapurillesi ja kysyisit jo etukäteen voivatko tarvittaessa tulla hoitamaan lapsianne jos yöllä lähtö sairaalaan tulee? Osaisivat sitten varautua ja eikä sinun tarvitsisi kiireessä asiaa heille selittää.
 
salli
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
mie käskisin sen miehen ajamaan kotiin. Kyse on kutienkin omasta lapsesta joak voi kuolla. mun mies ainkin ajasi sen takia
Joo, no tuskin kumminkaan "kuolla". Ei laryngiittiin kumminkaan kuole, mut voi olla, et spiiralle joutuu.

Ja ajais kait tuo munkin mies, mut yhdessä päätettiin, että ei aja. Koitan selvitä muuten ja otan sitten vaikka kaikki mukaan, jos muu ei onnistu.
 
mitä lääkettä siihen annetaan? itse olen hoitanut raittiilla ilmalla, ventolinella.. joskus tietääkseni annetaan adrenaliinia laukaisemaan tilanne. jos kova hätä tulee niin ambulanssin pyydät vastaan ja ottaa lapsen mukaan, sinä tulet muiden kanssa perässä..
 
salli
Adrenaliinia spiiralla ja suun kautta kortisonia on saaneet, kun menee pahaksi. Raitis ja kostea ilma välillä auttaa, ja toivonkin, et nyt selvittäis sillä. Annoin ventolinea äsken, mut kun ei se oikein tuohon auta.
 
Sh-äiti
Kannattaa pyytää kortisonia kotiin. Voi kotona antaa alkuannoksen (meillä prednisolon 5mg) ja sitten tietenki ventolinea. Poika nyt 2v ja monet yöt on tuo kortisoni pelastanut. Ei tarvitse lähteä yöllä vaan voi katsoa tilannetta aamuun!
 
Tuttu
Soita heti kuntasi kotihoitoon ja kysy voiko sieltä tulla joku, jos tilanne niin vaatii. Hoitavat ainakin meillä melkein 100% vanhuksia, mutta kaikki saavat apua, jos tarvitaan.

Itse en kyllä pääsätäs miestä pois kotoa ilman selkeetä suunnitelmaa, jos tuollanen on teillä tapana. Me kuljettiin aikanaan AINA ambulassilla, koska hengityksen vaikeutuminen on vaarallista. (ja meltä oli puolen tunnin ajo sairaalaan)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
mie käskisin sen miehen ajamaan kotiin. Kyse on kutienkin omasta lapsesta joak voi kuolla. mun mies ainkin ajasi sen takia
no itte asiassa näin mieki tekisin. sen jäläkeen ku oisin soittanu ambulanssin sille 2-vuotiaalle. ja miunki mies kyllä ajais sen matkan lasten takia, tottakai.

sitten on tietty se, että ilimotat sairaalassa jotta siulla on kotona kaks isompaa jotka tarvihtoo hoitoa (ehkä saat vaikkapa sossuntätin teile siksi aikaa) mutta vauvan otat mukkaan. eikös niilä sossullaki oo joku päivystäjä?

 
salli
Jee, yö takana ja kotona selvittiin! Meillä hyvin tuttu vaiva tuo laryngiitti, eikä ambulanssia oo tarvittu koskaan sen takia. Vaikka ahtaalle menee, niin kyllä se henki sen verran on aina kulkenu, et ehtii omalla autolla päivystykseen. Matkaa 30km.
Ja siksi päätettiin illalla noin, et mies ei aja kotiin, kun pienempi paha minun olisi ollut ottaa mukaan koko porukka, kuin että mies olis ajanut väsyneenä ja nukahtanut rattiin. Siinä olis voinu tulla pahempaa jälkeä. Ja turhaan olisi tullutkin kotiin, kun selvittiin ilman spiiraa tällä kertaa. =)
 

Yhteistyössä