Mitä tekisitte jos näkisitte juopon

Alkuperäinen kirjoittaja I-ha-na:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
jolla ei jalatkaan kunnolla kanna ja kaatuu,toisin ei pahasti?

Käveletkö ohi vai katsotko onko kaveri "ok"?



Mä itse soitin oitis poliisille vastaavassa tilanteessa tänään :|
Monet käveli ohi,jota hämmästelin kyllä vähän..
no noitahan on kuollu ku porukka luullu et on vaan sammunu, sit onkin saanu kohtauksen. Aina oon menny apuun ja soittanu hätänumeroon. He sitten laittaa sellasen kaluston tuleen kun näkee aiheelliseksi missäkin tilanteessa.

Ja se on muuten jokaisen velvollisuuskin
Poliisit tuli melko nopeasti kun sanoin et se meinas jäädä jo auton alle ja kaatui =)
Tottakai mua harmittaa se että toi tapaus ei ota siitä oppiakseen :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
hätänroon oon soittanu vastaavassa tilanteessa, meillä päin noita tilanteita kyllä on :/
Sä varmaan oot nähnyt joskus tämän tapauksen harhailevan kaupungilla, aika järkyttävän näköisessä kunnossa on kaveri :/
ihan varmasti, toki vaihtoehtoja on useempia kuka voi olla mut kyllä ne pahimmat tapaukset ulkonäöltä ainaki tietää :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
poliiseille soittaisin, ja olen kerran niin joutunut tekemäänkin. oletteko tietosia siitä, että jos näette vaikka sen juopon makaavan maassa, niin sekin on ihminen ja jos ette sille apua hommaa, niin syyllistytte hleitteillejättöön, josta voitte saada rangaistuksen
Tää onkin muuten kumma juttu. POliisi sanoo, että ei he voi tulla ketään hakeman kotoa, koska ei se aiheuta häiriötä olemalla sammunut, mutta kenenkä se vastuu on, jos se paleltuu sinne pihalleen kun on talvella sammunut sinne? Poliisi tarvitsee häiriön, voidaseen lähteä.
No ambulanssi ehkä tulis tarkastaman tilanteen, mutta jos örvelö herää sen verran, että saa sanottua, ettei lähde mukaan, ambulanssi ei saa ottaa sitä, kun ketään ei saa hoitaa vasten tahtoaan, sitten pitää taas kutsua ne poliisit, jotka voi määrätä väkisin ambulanssiin, jos henkilö on riittävän edesvastuuttomassa tilassa, mutta toisaalta sitten kun on selvinny, että se ei ole hengenvaarassa, se taas ei kuulu kenellekään |O
Mä olen oikeasti taistelu näiten kuvioitten kanssa niin paljon joskus, että enää ei jaksa kun soittaa poliisille -eli hätänumeroon- ja sanoa tehkä mitä lystäätte, mutta tuommoinen on, jos se on jossain niin, että on pakko puuttua.
ei täällä ainakaan ole toimineet tuolla tavalla, naapurin pappa oli kaatunut kylmään päissään, ja kutsuttiiin ambulanssi, pappa kyllä laitto vastaan, mutta niin vai ambulanssi vei sen tarkastusreissulle terveyskeskukseen.
ja sit löysin miehen makaamassa lumihangesta ja soitin 112, sieltä sanottiin, että lähin poliisi on 150 kilsan päässä, mutta että sehän ehtii paleltua sinne, että he soittaa ambulanssi. ja mulle sanottiin, että en saa poistua paikalta ennen sen tuloa, ja nimikin otettiin ylös. no ambulanssi tuli ja vei miehen terveyskeskukseen. ja ei hänkään vapaaehtoisesti sinne mennyt
 
Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
ei täällä ainakaan ole toimineet tuolla tavalla, naapurin pappa oli kaatunut kylmään päissään, ja kutsuttiiin ambulanssi, pappa kyllä laitto vastaan, mutta niin vai ambulanssi vei sen tarkastusreissulle terveyskeskukseen.
ja sit löysin miehen makaamassa lumihangesta ja soitin 112, sieltä sanottiin, että lähin poliisi on 150 kilsan päässä, mutta että sehän ehtii paleltua sinne, että he soittaa ambulanssi. ja mulle sanottiin, että en saa poistua paikalta ennen sen tuloa, ja nimikin otettiin ylös. no ambulanssi tuli ja vei miehen terveyskeskukseen. ja ei hänkään vapaaehtoisesti sinne mennyt
Täällä on vissiin niin iso poliisipiiri ja suurin osa hälytyksista "turhia", ei tapahdu muuta kun humalaisten perheriitoja niin ei ne jaksa jokaista sammunutta lähteä kattomaan. Ne meinaa että ei se nyt tällä kertaa kuole, kun ei ole ennenkään kuollu...
Leipääntyneitä ja juopoihin kyllästyneitä on nekin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
ei täällä ainakaan ole toimineet tuolla tavalla, naapurin pappa oli kaatunut kylmään päissään, ja kutsuttiiin ambulanssi, pappa kyllä laitto vastaan, mutta niin vai ambulanssi vei sen tarkastusreissulle terveyskeskukseen.
ja sit löysin miehen makaamassa lumihangesta ja soitin 112, sieltä sanottiin, että lähin poliisi on 150 kilsan päässä, mutta että sehän ehtii paleltua sinne, että he soittaa ambulanssi. ja mulle sanottiin, että en saa poistua paikalta ennen sen tuloa, ja nimikin otettiin ylös. no ambulanssi tuli ja vei miehen terveyskeskukseen. ja ei hänkään vapaaehtoisesti sinne mennyt
Täällä on vissiin niin iso poliisipiiri ja suurin osa hälytyksista "turhia", ei tapahdu muuta kun humalaisten perheriitoja niin ei ne jaksa jokaista sammunutta lähteä kattomaan. Ne meinaa että ei se nyt tällä kertaa kuole, kun ei ole ennenkään kuollu...
Leipääntyneitä ja juopoihin kyllästyneitä on nekin.
niin se tietty on mutta kun on itse soittanut ja ilmoittanut, ei tarvii ainakaan itseään syyttää välimpitämättömyydestä
 
minä
Kyllä tarkistaisin että on ok mutta en poliisia soittais kun tiedän että ne on aina siinä kunnossa täällä päin nuo juopot että se ei mitään auttais, ja poliisit ei kyllä hevillä joka päivä samaa ukkoo ala hakemaan.
 
Tuota
Mikäli sikäli minä oikein ymmärrän, niin sehän on heitteillejättö jos ei puutu ihmisen kaatumiseen tms. oli sitten humalassa tahi ei. En mä ainakaan voi vaa kävellä ohi ja tuumata että no siinähän sitten makaa. Joko soitto poliisille tai vastaavalle taholle; riippuen millainen tilanne mahtaa olla.. Mielipiteitä on monia kuten ihmisiä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuota:
Mikäli sikäli minä oikein ymmärrän, niin sehän on heitteillejättö jos ei puutu ihmisen kaatumiseen tms. oli sitten humalassa tahi ei. En mä ainakaan voi vaa kävellä ohi ja tuumata että no siinähän sitten makaa. Joko soitto poliisille tai vastaavalle taholle; riippuen millainen tilanne mahtaa olla.. Mielipiteitä on monia kuten ihmisiä :)
mä olen lapsianikin opettanut tähän, että jos näkevät ihmisen, jolla voi olla joku hätä, niin pitää soittaa apua, ja että kun ovat esim. juoppokuskina jollekin, niin täytyy huolehtia siitä, että se kuskattava pääsee esim. kotipihalta sisälle, ennen kuin poistuu paikalta, ettei sitten tää kaveri tuuperru kentälle ja palellu

 
Sini
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No ainoa apu, mitä voin antaa on tosiaan soittaa poliisi -tai ambulanssi jos tarpeen- mutta täällä poliisit ei hae humalaisia, pitää olla ambulanssin tarve, muuten ihmisellä on oikeus nukkua missä tahtoo.
Mäkin törmäsin kerran tähän että poliisit ei tullu, vaikka oli talvi.. aikani oottelin ja herättelin tätä sammunutta miestä, sain sen verran hereille että kerto missä asuu ja vein omaan kotiinsa. En voinu jättää sitä puoliksi tielle nukkumaan pakkasella. :/
 
vieras
Kerran nähtiin mies makaamassa maassa. Aluksi näytti humalaiselta, mutta silmät oli oudot ja verta valui poskesta ja silmäkulmasta. Eipä muutakuin selvittämään mikä miestä vaivasi. Soitettiin ambulanssi. Ei tiedetä kuinka kauan oli maannut siinä maassa, mutta selvisi lopulta että ei ollut humalassa vaan hän oli vain kaatunut yhtäkkiä (jalat pettäny alta) ja kaatunut kasvoilleen. Oli kyl hiukka sekava ja hämillään se teki humalaisen vaikutelman. Voi olla että jotain aivoissa tapahtunut.
 

Yhteistyössä