Mitä tykkäätte bussipysäkillä tupakoivista?

  • Viestiketjun aloittaja "Allerginen"
  • Ensimmäinen viesti
"Allerginen"
Tuli toisesta ketjusta mieleen...

Mitä mieltä olette kun joku alkaa polttamaan tupakkaa juuri bussipysäkin katoksen alla tai läheisyydessä?

Meidän kaupungissa on useimmissa katoksissa kieltomerkki, mutta silti harva se päivä joku siinä tupakoi. Allegisena ihmisenä en tykkää, varsinkin jos sataa tai olen katsomassa aikatauluja. Periaatteestakin ärsyttää, kun kerran kiellettyä on niin eivätkö voisi tupakoida vaikka pari metriä pysäkistä.

Haittaako teitä ja huomatatteko/huomauttaisitteko asiasta?
 
Ärsyttää. Vaikka kyseinen merkintä onkin vain suositus, niin mielestäni tupakoitsijan paikka ei ole katoksen alla.

Itsekin tupakoin, mutta bussipysäkillä teen sen niin, että seison tarpeeksi kaukana katoksesta ja huomioin myös tuulen suunnan, ettei savut ajaudu sinnepäin.

Tähän voisin vielä lisätä, että itseäni ärsyttää myös sellaiset tupakoitsijat, jotka vetävät viimeiset henkoset juuri bussiin astuessaan, josta johtuen savut tulevat myös bussin sisälle.
 
"Mie"
Vaikka itse poltankin, ni en polttaisi katoksessa. Tiedän että se haju on kauhee siinä katoksessa ja tupakoimaton ei voi sietää. Meen vähän kauemmas pysäkistä polttaa jos nyt satun edes polttamaan.
 
Joo, eihän niiden alla saa tosiaan tupakoida ja harvemmin siihen törmääkään. Tosin yleensä kuljen metrolla. Ei se kivaa ole jos joku haisee vieressä. Mutta en mä jaksa huomautella vaan menen kauemmas jos näin onnettomasti tapahtuu.
 
"vieras"
Ärsyttää suunnattomasti,kuten myös tuo jo mainittu että vetää viimeset henkoset bussiin astuessa. Suunnattomasti ärsyttää myös tungosksessa tupakointi,sekä se jos sen tupakan kanssa ängetään ihan rattaiden viereen tai niin että tuuli puhaltaa savut rattaissa istuvan lapsen päälle.
 
"mutsi"
Ärsyttää kyllä,viimeksi tänään..ootettiin lasten kans sateella bussia katoksessa ja eikös siinä kaks nuorta kollia panneet tupakaksi..jos ei sada siirryn ite poispäin. eikös senkin jo pitäs osoittaa tupakoitsijalle,et savu ja haju ärsyttää. mut ei..
 
Ärsyttää kovastikkin:kieh:..itsekkäitä ihmisia on paljon, jotka ei toisia ota huomioon..

Poltan itsekkin, mutta EN bussi katoksen alla, enkä yleensä muutoinkaan ulkoillessa/kävellessä/pyöräillessä.
(poltan tietenhin u l k o n a, en sisällä)

Toinen minkä huomasin, on sairaalan liukuovien edessä tupakointi..selkeät kieltomerkit usiassa kohden..vaan kun ei mene perille, niin ei:vampire:..
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Itsekeskeistä ja ärsyttävää. Lähden silloin heti pysäkiltä sen verran kauemmas ettei tarvitse kärsiä toisten myrkyistä. Muistan kun kerran ollessani ulkomailla bussipysäkillä istui vanha täti ja viereen tuli nuorempi mies polttelemaan, täti ystävällisesti kehotti siirtymään muualle koska savu otti häntä henkeen ja kun kerran oltiin kulttuurialueella jossa vanhempia ihmisiä kunnioitetaan niin mies siirtyi kohteliaasti muualle. Olin todella iloisesti yllättynyt, mitenköhän Suomessa kävisi jos joku uskaltaisi huomauttaa pysäkillä tupakoinnista. Varmaan saisi vaan haistattelut.
 
"rrr"
[QUOTE="vieras";26865732]Olin todella iloisesti yllättynyt, mitenköhän Suomessa kävisi jos joku uskaltaisi huomauttaa pysäkillä tupakoinnista. Varmaan saisi vaan haistattelut.[/QUOTE]

Yllättävän moni tupakoitsija suhtautuu kohteliaisiin pyyntöihin aika hyvin. Ei liene kenellekään yllätys, että "MEE VITTUUN SEN RÖÖKIS KANS"-huudot eivät välttämättä toimi yhtä hyvin. :)

Itse en bussikatoksissa polttanut silloin kuin vielä poltin, mutta siinä suht lähellä joskus kyllä, joten voi olla että se jotakin siitäkin häiritsi. Henk.koht. ei ärsytä edelleenkään, tosin ainakin jos joku tuttu sytyttää tupakan jossain tuollaisessa paikassa voin huomauttaa että hei, mennäänkö tohon vähän kauemmas, etenkin jos vieressä on lapsia.
 
Tulee mieleen, että onpas itsekeskeinen ja huonokäytöksinen tollo.
Eli kyllä ärsyttää, mikä siinä on niin vaikeeta polttaa siinä katoksen ulkopuolella?!


Parhaassa tapauksessa katoksen molemmilla puolilla tupakoidaan (kuten kuuluisikin ulkopuolella) ja katoksen alla.
Sateella on myös hirveen kiva tulla röökaamaan siihen ihmispaljouden keskelle pakottaen kaikki valitsemaan kastuminen tai tupakkahenkoset.

Varokaa vaan, nappaan vielä sen tupakan suusta ja tallaan jos tarpeeksi kyrsii.
 
En tykkää, ja pari krt olen sanonutkin asiasta, kauniisti. Pois siirtyivät. Näytin kai niin Hyacinth Bucket (Bukee!)-tyyppiseltä että eivät uskaltaneet sanoa vastaan :xmas:. En tosin ihan minkä näköiselle ja oloiselle tyypille tahansa sanoisi.
 

Yhteistyössä