Mitähän tautia tää on?? Lapsi valitti päänsärkyä, sitten tuli kova kuume ja äsken oksensi

  • Viestiketjun aloittaja dgösfkxnc
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Aivokalvontulehdus? Sitä oli syksyllä liikkeellä eli tarttuvaa versiota eteenkin pohjoispohjanmaalla, ja taisi olla muuallakin. Sikaflunssa? Jos lapsen päänsärky ei hellitä, niin yhteys lääkäriin.
 
jgsnkd.
38.9 oli hetki sitten, ennenkuin annoin lääkettä. Ei taida päää särkeä kuitenkaan ihan kokoaikaa. Migreenikohtaus ollut vkl, voi hyvin olla sen jälkijuttujakin
 
dhghdg
oli nyt pakko käydä vielä herättelemässä, sai leuan rintaan eikä päätäkään kuulemma särkenyt. Mikähän tauti tää voi olla?? Voiko flunssa alkaa tälleen että ensin kova kuume eikä mitään flunssan oireita??
 
"hei"
Voi yhtä hyvin johtua kuumeesta, päänsärystä tai vaikka siitä viikonloppuisesta migreenistäkin. Tai voi olla vatsatautiakin.

Eiköhän tuleva yö kerro jo vähän enemmän. Milloin oksenti? Jos ruoka maittaa normaalisti, niin uskoisin että kyse on noista edellä mainituista jutuista.

Mua itseä oksettaa aina päänsäryn yhteydessä, taipumusta myös migreeniin.
 
fhdfhdf
9 vuotias.. kärsii migreenistä joten tietää kyllä koska särkee päätä... silloin aina oksentaakin, tai voiskohan ihan vain olla migreenikohtauskin ja kuumetta jostain toisesta syystä
 
-
Samaa on ollut täällä pohjoisessa päin, lastenlääkäri sanoi että ohi menevää flunssaa ja jos oireet pahenee niin sitten yhteys lääkäriin, muuten nestettä ja lepoa kuten normaalissa flunssassa, silmätulehdus voi myös tulla tautiin mukaan.
 
Kuulostaa ihan mun migreenikohtausten kaltasilta, joita mulla on ollu 2-vuotiaasta saakka. Mulla oireisiin kuuluu mieletön toispuoleinen sykkivä päänsärky, erityisesti selän ja otsan kuumaksi muuttuminen (en tunne enää kylmää ja talvellakin migreenikohtausten aikaan on pakko olla aina ikkuna auki), oksentelu, aistiherkkyys.
 
Saraldo
Sinuna soittaisi nyt päivystykseen, kertoisin kaikki nuo oireet, myös sen että viikonloppuna oli migreenikohtaus, ja antaisin ammattilaisten päättää. Siitä ei ole kuitenkaan mitään haittaa, jos käy näytillä, mutta jos vaan antaa asian olla ja se sitten onkin jotain akuuttia....
 
fshfhsf
kuume oli nyt ainakin laskenut 38.3

päätä ei särkenyt eikä ollut lihasjäykkyyttä. Katson yön yli että tuleeko muita oireita. Huomenna täytyy lähteä käymään päivystyksessä jos pelkkä kuume jatkuu
 
Mulla oli just su-ma semmosta inhottavaa tautia. Su-iltana ja yöllä päänsärkyä, ja muutamaan otteeseen piti oksentaa, kerran illalla ja sit maanantaina. Niska-hartia seutu oli kireän oloinen. Lämpöä en mitannu, heikohko oli olo kuitenki. Maanantai-iltana oli sit jo parempi olo ja alko vähä ruokaki maistumaan, et nopeasti sit lopulta meni ohi. :)
 
fshsfhsf
empäs muuten tiedäkkään, että onko kuume laskenut ollenkaan lääkkeenoton jälkeen. Ensin mitattiin suusta ja nyt kun nukkuu niin mittasin kainalta, sieltähän saa aina vähän pienemmän lukeman :(

varttia vaille sai lääkkeen, kyllä pitäisi jo vaikuttaa
 
"Mä"
lapselta enterorokon ja mulla alkoi kovalla päänsäryllä, sitten nousi korkea kuume yhdeksi illaksi ja yöksi ja sitten tuli ihottumat käsiin ja jalkapohjiin. Ja se päänsärky oli kova.
 

Yhteistyössä