Mitäs mä nyt enää voisin tehdä, noiden lasten hyväksi?!??

  • Viestiketjun aloittaja mitä mä voin
  • Ensimmäinen viesti
mitä mä voin
Olen aivan loppu, en jaksa enää, mä en osaa enää olla hyvä äiti, en edes kelpo äiti, menetän hermoni useaan otteeseen päivän aikana, huudan heille... Ikinä ne ei nuku edes päiväunia, tai ainakaan samaan aikaan, kaiken ne tuhoo, nuorimmainen huutaa vaan päivät pitkät, mä en saa kotona mitään tehtyä, en saa hetken rauhaa, välillä kun itkettää ja tekisi mieli vain vajota lattialle ja itkeä paineet pois, niin en saa sitäkään tehtyä, kun jo on pakastin tyhjennetty lattialle yms... En pääse vessaan, kun jo on revitty kaikki tietokonepöydältä alas... Mä en jaksa enää... Ne satuttavat toisiaan, purevat, potkivat ja lyövät, vanhempi jopa itseään, niillä on niin perkeleen vahva tahto ja kun eivät saa peräksi, niin sitten alkaa se tunnin huuto/riehuminen. Kumpikaan ei tottele, ei mitään, eikä ketään, nauraa vaan ja jatkaa toinen matkien perässä.... Miten vaikka mä olen kaikkeni yrittänyt, on lapsistani tullut tuollaisia??.... Ja olen siis ihan yksin, minullä ei ole ketään auttamassa/tukemassa...
 
vieras
Kukaan ei varmaan voi sinua kovin paljon täällä auttaa, ootko puhunut neuvolassa? Kysynyt sieltä neuvoa?

Minkä ikäiset lapset? Ovatko päiväkodissa? Ulkoiletteko päivittäin? :)
 
no joo
samanlaista huutoa ja tappelua meillä oli kun esikoinen oli 4-5. kamalaa aikaa. oli vaan mustasukkainen mitä on usein edelleen...
nyt ei kuitenkaan enää 24/7. tuolloin huusin itseki n koko ajan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kukaan ei varmaan voi sinua kovin paljon täällä auttaa, ootko puhunut neuvolassa? Kysynyt sieltä neuvoa?

Minkä ikäiset lapset? Ovatko päiväkodissa? Ulkoiletteko päivittäin? :)
En minä kehtaa neuvolassa puhua... Koitamme kahdesti päivässä ulkoilla....
 
voi ei
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja voi ei:
En osaa oikeen mitään helpottavaa sinällään sanoa. Mutta missä päin asut?
Miksi kysyt? Lohjalla

Ajattelin vaan, kun sanoit että sinulla ei ole ketään ja olisit asunut jossain lähellä. Kun siis minullakaan ei juuri ketään ole, olen kahden lapseni kanssa.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma:
Minkä ikäisiä lapsia? oletko kotiäiti vai käyt töissä? lapset koulussa , päiväkodissa? lasten isä, mummot ja papat, missä?
Lapset 4 ja 1,5, kotona olen ja haluaisin jatkossakin olla, ei vain hermot taida kestää enää
 
jep
mun läheinen ystävä oli kyllä ihan samassa tilanteessa. vuosi sitten lähti kouluun ja mukelot hoitoon, kylläpä rupes lapsillakin päivät kulumaan kun sai tekemistä ja kavereita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kukaan ei varmaan voi sinua kovin paljon täällä auttaa, ootko puhunut neuvolassa? Kysynyt sieltä neuvoa?

Minkä ikäiset lapset? Ovatko päiväkodissa? Ulkoiletteko päivittäin? :)
En minä kehtaa neuvolassa puhua... Koitamme kahdesti päivässä ulkoilla....
Ai, miksi et kehtaa. Sitä varten siellä ollaan. Lapsen ja vanhempien hyväksi.
 
vieras
Mulla on 3 pientä ja fiilis kutakuinkin samanlainen. Vaikka mitä teet, aina ne tappelee, huutaa, itkee, riehuu jne... Mä ilmotin vanhimmat(4 ja 3) seurakunnan kerhoon, joten onpahan niilläkin jotain virikettä ja hetki itselle ja nuorimmalle aikaa. Lisäksi mä olen huomannut just 4 vuotiaan kanssa, että se tosiaan tylsistyy kotona ja kaipaa nimenomaan ikäistään leikkiseuraa ja enemmän virikkeitä, jos ei niitä saa, alkaa tehdä kaikkea päätöntä..
 
tytönjapoikienmamma
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma:
Minkä ikäisiä lapsia? oletko kotiäiti vai käyt töissä? lapset koulussa , päiväkodissa? lasten isä, mummot ja papat, missä?
Lapset 4 ja 1,5, kotona olen ja haluaisin jatkossakin olla, ei vain hermot taida kestää enää


4 vuotiaalle on tärkeää jo tavata kavereita, jos ei ole lähistöllä, niin kerho tai harrastuksia tai jopa virikehoito (vaikka 2-3 päivää viikossa muutaman tunnin kerrallaan) voisi auttaa tilannetta. ja 1,5v on nyt aika vauva vielä, että varmasti penkomisvaihe tai joku menneillään..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ixus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kukaan ei varmaan voi sinua kovin paljon täällä auttaa, ootko puhunut neuvolassa? Kysynyt sieltä neuvoa?

Minkä ikäiset lapset? Ovatko päiväkodissa? Ulkoiletteko päivittäin? :)
En minä kehtaa neuvolassa puhua... Koitamme kahdesti päivässä ulkoilla....
Ai, miksi et kehtaa. Sitä varten siellä ollaan. Lapsen ja vanhempien hyväksi.
No minä en ole ikinä tullut toimeen tämän neuvolan tädin kanssa, kaikki hoidettu aika robottimaisesti, ei ole yhtään sen tyypin ihmistä, jolle voisin omat paineeni purata...
 

Yhteistyössä