Mitäs mammat olette tehneet perheenne eteen tänään?

  • Viestiketjun aloittaja kerroppas
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
Jaa a. Kaikkea ei jaksa miettiä saati luetella ja useimmista en osaa edes sanoa jotta mitenköhän tuo laskettaisiin? Mikä on kenenkin eteen?

Olen tehnyt perheeni eteen osan aamiaisesta? Minä kun leivoin sämpylät, mutta toisaalta mies kyllä keitti "perheen eteen" puuron...

Onko pyykkäys, siivous, järjestely jotain mitä tehdään perheen eteen? Pyykkäys ehkä, mutta järjestely ehkä eniten omaan eteeni joten sitä en laske.

Laitoin lounaaksi tagliatellea kahdelle pojistani, kun nämä tulivat töistä lounaalle. Se ainakin ihan kirjaimellisesti heidän eteensä tehty. :D

Porukalla leivottiin (minä, yksi pojista, hänen tyttöystäväsnä ja teinityttöni) pizzaa, mutta söin oman osani joten ainakin 1/8 oli "minun eteeni".
Sillä aikaa mies oli laskettelumäessä nuorimipien ja meillä viikonloppukylässä olevan lapsenlapsen kanssa. Kuka milloinkin kenenkin edessä... vaikea sanoa?

Korvapuusteille tein taikinan kohoamisvaiheeseen, mutta sen jälkeen laitoin "lasten eteen" ja jatkoivat itse leipoen ja paistaen.
Myöhemmin minä vein yhden aikuisen tyttäreni eteen lainaksi jääpalarasioita, kun hän pakastaa liha- ja vihannessosekuutioita vauvalleen ja toisen vävyni nenän eteen heidän talolleen vein jotain kaapista kaivettua kun oli kuulemma remonttivirvoikkeet loppumassa kesken.

Nyt illan ajan suoraan edessä on ollut silityslauta (ja hiukan etuviistossa oikealle läppäri) eli samalla kun ukon kanssa katsottu leffoja olen silitellyt pyykkejä. Tosin nekin taitavat kyllä olla omaan eteen, koska minusta silitys on rauhoittavaa puuhaa...

Poika tyttöystävineen vetäytyi juuri unille, mutta koen vahvasti että ei ole minun asiani spekuloida kuka tai mikä heillä kammarissaan mahdollisesti ottaa eteen tms.
Sama pätee aviovuoteeseen jahka leffat loppuu.

Hassu kysymys.

:D
Mikä sä olet arvostelemaan kenenkään kysymyksiä täällä hassuiksi?
 
[QUOTE="aloittaja";22839784]Mikä sä olet arvostelemaan kenenkään kysymyksiä täällä hassuiksi?[/QUOTE]

No onhan tuo nyt siinä mielessä hassu kysymys, että aika hiton harvaa asiaa kukaan (onneksi) tekee vain ja ainoastaan muiden eteen. Jos laittaa ruokaa, niin syöhän sitä itsekin. Jos pesee pyykkiä, pesee myös omia vaatteitaan, ei muiden. Ja niin edelleen. Mulle ainakin jäi epäselväksi, että mitä tällä kyssärillä oikein tarkoitetaan.
 
"aloittaja"
Minua jotenkin ärsyttää kysymyksen asettelu. Onko naisen aina tehtävä jonkun eteen jotain, uhrattava aikaansa myös lomalla? Mitäs se perheenisä on tehnyt tänään muiden eteen, kysypä mielummin sitä!
se on ihan sinun ongelma jos sua ärsyttää minun hyvä kysymykseni?
tämähän on mammapalsta joten hyvin loogista kysellä mammoilta.
sä voit mennä miesten palstoille ja kysellä mitä haluat, mua ei ärsyttäs yhtään
 
"vieras"
No, normi päivä, pyykkiä, ulkoilua, leikkimistä. Ruokaa en tänään tehnyt, koska lounaalla syötiin eiliset loput jauhelihakastikkeesta ja päivälliseksi tyttö oli toivonut ranskalaisia, ja sai niitä kera kalapuikkojen. Pesin alakerran vessan katosta lattiaan, siivottiin joulu pois ja tyhjennettiin yks purku-uhan alla oleva kaappi. Ai juu, vietettiin koiran synttärit, pykäsin nakki-ceasar kakun :D
En tie oliko tää nyt mitä ap haki, mut tällästä mä tänään touhusin perheeni kanssa, nyt aion poistua koneelta, miehen kainaloon katsomaan tv:stä jotain myöhäisillan soopaa.
 
Blue
Rakastelin mieheni kanssa heti aamusta, laitoin aamupalan, korjattiin koristeet pois muksujen kanssa, oltiin pulkkamäessä koko perhe, laitettiin miehen kanssa lounasta, vein lapset synttäreille, pesin pyykkiä ja heitettiin kuusi pois miehen kanssa, hain lapset synttäreiltä, tein ruoan ja syötiin, pelattiin pleikkaa koko perhe, tehtiin lasten iltahommat yhdessä miehen kanssa.

Laiska töitään luettelee, myös niitä muiden eteen tehtyjä..
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Laulava Lomittaja
Viettäny laiskaa päivää...Ruuan tehnyt ja ollut lasten kanssa lötköillen leffoja katelle ja hupatellen..Huomenna taas tartumma härkää sarvista ja ojentelemme itsemme arkeen...
 
"vieras"
Keitin aamulla kattilallisen riisipuuroa, järjestelin paikkoja ja imuroin, pesin koneellisen pyykkiä ja viikkasin kuivia pyykkejä kaappiin, vaihdoin lakanat. Anoppiakin käytiin moikkaamassa eli palstalla pörrännyt vain aamupäivällä ja nyt illalla hiukan. Vähemmän tänään kuin normaalisti...
 
"popsu"
syötin pikkuselle lounaan ja pistin päikkäreille. sitten menin töihin ja sieltä tullessani en tehnyt mitään.. tai kylläpäs täyttelin tiskikonetta ja siivosin leluja lattialta.
 
Laittanut aamupalaa, pyykännyt, lounasta, pyykännyt lisää, imuroinut, leikkinyt lasten kanssa lääkäriä :D laittanut välipalaa ja iltapalaa.. perusjuttuja! Miehen eteen en oo varmaan tehnyt mitään paitsi ruoan ja sekin oli eilistä! :O No sen lisäksi otin kuusen, jouluverhot ym. härpäkkeet veks, mutta sitä en laske perheen eteen tekemiseksi :D
 

Yhteistyössä