Mitäs mieltä olette joulun siirrosta viikonlopulle?

  • Viestiketjun aloittaja Arkipyhät veks
  • Ensimmäinen viesti
Blue
[QUOTE="vieras.";29820801]No näinhän se on, että sinä ajaudut aina näihin pitkiin jankkauskerjuihin vain ja ainoastaan sen takia, että vain sinulla on se ymmärrys käsiteltävästä asiasta. Ihan oikeassa olet, jälleen kerran.[/QUOTE]

Tässä en kyllä mielestäni jankkaa kenenkään muun kanssa kuin sinun, jälleen kerran. Muiden kanssa keskustelen ihan normaalisti ja keskustelu etenee.
 
"vieras."
Tässä en kyllä mielestäni jankkaa kenenkään muun kanssa kuin sinun, jälleen kerran. Muiden kanssa keskustelen ihan normaalisti ja keskustelu etenee.
Keskustelun eteneminen tyssäsi siihen, kun et pyynnöstä huolimatta suostu linkittämään faktaksi esittämäsi väitteen tueksi mitään.

Muut sä lannistit jo vittuilulla ja hymiötulvalla. Myös minä luovutan tässä vaiheessa tanssia.
 
miten sen nyt ottaa
Noista arkipyhistä tulee kyllä aika isoja laskuja työnantajille... Ja aika paljon myös ylimääräistä hässäkkää monilla aloilla. Mutta eikai kukaan nyt työnantajaa ajattele. Ja miksi kai pitäisikään...? Työnantajanhan kuuluu vain maksaa. Ja työntekijän nauttia.
Ja ei en ole työnantaja, mutta esimies asemassa kuitenkin... :)
No jos siirretään esim joulu viikonlopulle, niin aika moni matkailuyrittäjä, kauppa ym. kärsii siitä, että ihmiset eivät matkusta, lomaile, käytä rahaa jne. Onkos se sitten hyvä? Ja sitten taas itketään kun kauppa ei käy ja ihmiset eivät kuluta rahaa. Siitä se vasta oikeasti iso vahinko tulee. Voi olla, että kohta ei ole työnantajalla antaa työtä tuollaisella menolla, mutta mitäs sen on väliä kunhan vaan työntekijä pakotetaan olemaan pyhinä töissä.
 
"Karvinen"
ei nitä mihinkään tarvi siirtää. Kaikki jotka eivät kuulu kirkkoon = niille ei edes kirkolliset vapaapäivät kuulu. Toisin sanoen kirkkoon kuuluvat saa vapaansa pitää...
 
Blue
No jos siirretään esim joulu viikonlopulle, niin aika moni matkailuyrittäjä, kauppa ym. kärsii siitä, että ihmiset eivät matkusta, lomaile, käytä rahaa jne. Onkos se sitten hyvä? Ja sitten taas itketään kun kauppa ei käy ja ihmiset eivät kuluta rahaa. Siitä se vasta oikeasti iso vahinko tulee. Voi olla, että kohta ei ole työnantajalla antaa työtä tuollaisella menolla, mutta mitäs sen on väliä kunhan vaan työntekijä pakotetaan olemaan pyhinä töissä.
Tämä on kyllä erinomainen pointti! Ajetaanko kuvitelluilla säästöillä ojaan ja sitä kautta maa vielä suurempaan ahdinkoon?
 
[QUOTE="Karvinen";29821202]ei nitä mihinkään tarvi siirtää. Kaikki jotka eivät kuulu kirkkoon = niille ei edes kirkolliset vapaapäivät kuulu. Toisin sanoen kirkkoon kuuluvat saa vapaansa pitää...[/QUOTE]

Ja jos valitsee/tekee uskonnon niin saa sen vapaapäivät?

Arvaa muuten kenet työnantaja valitsisi töihin noista joilla on eri määrä vapaita.
 
Mun mielestä tässä ei nyt ole kyse kirkkoon kuulumisesta tai kuulumattomuudesta, vaan siitä että Suuri Markkinatalous haluaa riistää työntekijöiltä vapaita, jotka on työntekijöille palkallisena kuuluneet vuosikymmeniä. Nyt jo henkilökuntaa vähennetään, töiden määrää lisätään niille joilla on kunnia saada töitä tehdä, verotusta ja muita kuluja kiristetään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja eräs hoitaja;29820651:
Mitäs mieltä olette joulun siirrosta viikonlopulle?

No sitä mieltä, että mähän elän noilla pyhätöillä eli lisillä, joten musta se on siksi huono homma. Mä kuulun kirkkoon mutten vietä esim. loppiaista tai helatorstaita mitenkään. Yleensä pyrin olemaan töissä myös pääsiäisenä ja joulunakin ainakin osan pyhistä. Kyllä noi pyhätyöt pienipalkkaisen hoitajan rahapussiin vaikuttaa suuresti..
Peesi! Ja se ku mä otin rahana joulun ylimäärääset vapaat mitä tuli noiden pyhäpäivien takia. Tuli mukava tili ku oli pyhiä ja tunteja reilu 30 tuntia ylimääräästä.
 
"joo"
Mun mielestä tässä ei nyt ole kyse kirkkoon kuulumisesta tai kuulumattomuudesta, vaan siitä että Suuri Markkinatalous haluaa riistää työntekijöiltä vapaita, jotka on työntekijöille palkallisena kuuluneet vuosikymmeniä. Nyt jo henkilökuntaa vähennetään, töiden määrää lisätään niille joilla on kunnia saada töitä tehdä, verotusta ja muita kuluja kiristetään...
Taidat olla niitä harvoja joka näkee metsän puilta.
 
Mun mielestä tässä ei nyt ole kyse kirkkoon kuulumisesta tai kuulumattomuudesta, vaan siitä että Suuri Markkinatalous haluaa riistää työntekijöiltä vapaita, jotka on työntekijöille palkallisena kuuluneet vuosikymmeniä. Nyt jo henkilökuntaa vähennetään, töiden määrää lisätään niille joilla on kunnia saada töitä tehdä, verotusta ja muita kuluja kiristetään...
Siksipä täytyisi siirtyä kuusituntiseen työpäivään. Monessa työssä siinä ehtisi tehdä saman kuin kahdeksassa, mutta jos ei niin työpaikkoja tulisi lisää.
 
vireras
[QUOTE="anni";29820034]tosi sääli jos perinteiset pyhät kuten joulu ja pääsiäinen siirretään, itselle ne ovat aina olleet tärkeitä perinteineen ja perinneruokineen, myös pääsiäiskirkko ja joulukirkko ovat olleet kohokohtia (jos ei muuten niin ainakin lapsille) joten mun puolesta kaikki kirkkoon kuulumattomat/muslimit ym. vois tuolloin ollakin töissä mutta meille muille ne pyhät sallittakoon!!!
älytöntä jos suvivirttä ei voi suomessa laulaa kun se häiritsee muita uskontokuntia mutta suomalaisten uskonnolliset pyhät voi siirtää mennen tullen :(
pikkuisen maallistunutta meininkiä, varsinkin päättäjiltä...[/QUOTE]

Siihenhän se vielä tulee menemään, että kaikki suomalaiset perinteet kielletään. Pikkuhiljaa, mutta lopputulos on se, että ei saa enää viettää joulua eikä pääsiäisenä saa mämmiäkään syödä. Suvivirsi pois, vappu pois, itsenäisyyspäivä ja juhannus pois. Sanokaa mun sanoneen : /
 
"satu"
Siksipä täytyisi siirtyä kuusituntiseen työpäivään. Monessa työssä siinä ehtisi tehdä saman kuin kahdeksassa, mutta jos ei niin työpaikkoja tulisi lisää.
Mun alalla työpäivät ovat 5-10 tuntisia vuorosta riippuen. Mitenhän tällainen siirtymä kompensoitaisiin tuntityöläisille verrattuna kuukausipalkkalaisiin. Käytännössähän se tarkoittaisi huimaa tuntipalkan nousua.
 

Yhteistyössä