Mitäs mieltä tästä?

Ex aikoi huomenna ottaa lapset itselleen ja mun piti hakea sit sunnuntaina ne takas kotia.
Tänään poika oksensi aamulla ja exälle kerroin asiasta niin ilmoitti ettei ota lapsia jos on oksennus-tai ripulitaudissa...

voiko näin oikeesti toimia ku etukäteen sovittu, että hänellä lapset kyseisenä aikana? Aika tavalla harmittaa kun on omat menot jo suunnitellut valmiiksi ja ku viimeks muksut sairastu ollessaan isällään hän heti halusi, että haen mahdollisimman pian kotiin sieltä?!?
Onko se tosiaan eronkin jälkeen niin, että mä saan hoitaa ku lapset kipeenä ja hälle kelpaa vaan terveenä?!?

Voisin toki siirtää viikolla tota juttua, mutta se ei taas exälle sovi ku hän lähtee pääsiäiseks reissuun...

Osaako kukaan muuten sanoa, että onko exällä oikeus sairaan lapsen hoitamiseen ( siis työnantajan näkökulmasta )ku erottu ja lapset noin viikon kuukaudesta isällään?

ärsyttää |O
 
miia
no eipä niitä lapsia kannata raahata edestakaisin kahden kodin välillä kipeenä..ei oo kenenkää edun mukaista,vaikka ois kuinka omat menot suunniteltu. lapset menee silti edelle. ymmärrän exääsi ettei halua ottaa, en minäkään ottais tietäen itelleni mahdollista oksennustautia. sairaan lapsen paras paikka on oma koti..ellei vaadi sairaalahoitoa.
 
Miia
No mun mielestä ei oo oikeutta sanoa et ei ota kipeää lasta.. siis todella itsekästä ISÄLTÄ! Mutta toisaalta itse en kyllä lasta edes isälle olisi tyrkyttänyt kun tuntuu että ei sellaista raasukkaa ole kiva kipeänä heitellä paikasta toiseen:( Tuntuu et lapsikin miettii et äiti haluaa posi kun oksentelee.
 
No ymmärrän kyllä exää, miksi ihmeessä senkin pitäs saada mahatautitartunta (sulle se on todennäköisesti jo tulollaan jos on tulossa kun samassa taloudessa oletettavasti asutte) jos on mahdollisuus ettei se käy kaikkia läpi? Että ottais mahdollisesti sitte lapsen hoitoon jos käy niin että sinä sairastut kun lapsi on jo terve?
 
Miia
Jatkoa.. No toi on musta kyllä kans väärin et isä ei sitten suostu edes viikolla siirtämään! Tässä taas nähdään kuinka helppoa isällä on:( Ottaa lapsen kun siltä tuntuu:(
 
En mäkään lähtis sairaita lapsia kuskaamaan mihinkään, etenkään jos exä varsin selvästi tekee tiettäväks, ettei halua sairaita lapsia luokseen ottaa. Velvollisuus kai se olis isälläkin sairaanakin lasta hoitaa, mutta jos asenne on tommonen, niin pitäisin tosiaan sairaat lapset mieluummin itselläni, saisivat ainakin hellyyttä ja hoivaa, mikä voi olla taas hiukan hakusessa siellä miehen tykönä...
 
En ole eronnut eli en tiedä miten meillä menisi, mutta minusta isällä ei ole oikeutta sanoa ettei ota kuin terveet lapset. Jos minulle sanoisi niin sanoisin varmaan että ei tarvi ottaa terveenäkään. Eihän äidilläkään ole oikeutta valita että nyt en hoidakkaan kun ovat sairaita. Tosin voi olla etten raaskisi sairasta lasta minnekkään (edes isälleen ) viedä.
 
En huomannut, että kertoiko ap tarkemmin suunnitelmistaan, voisiko lasten isä tulla äidin luokse hoitamaan lapsia? Ei se aina tietenkään niin luontevaa ole sekään, kun kerran on tehty pesäero. Muistelen, että siihen aikaan, kun meillä tällaiset asiat olivat ajankohtaisia, ei etälapsen isä voinut olla palkallisesti pois työstä etälapsen sairauden vuoksi, mutta tuo on voinut muuttua.
 
No mä ajattelinki tän silleen, että jos ei tuo kovin rajuksi mene tuo tauti niin ex joutaisi lapset ottamaan luokseen. Ei mulla olis sydäntäkään jättää lapsia jos oikein kipeinä olisivat.

Tällä hetkellä poika oksentanut siis kerran ja vointi on aivan normaali, eihän sitä tiedä jos menis näin helpolla ohikkin...

ja tosta että jos ex ottaa muksut sit ku ne terveitä ja mä sairastun niin epäilen vahvasti, että ainakaan mun sairastumisen vuoksi niitä ottaisi..

Ja asumme ihan lähekkäin ja ex asuu meidän entisessä yhteisessä kodissa niin tuskin lapsille tulis mitään sellasta tuntumaa, että heitä nakellaan paikasta toiseen. Paremmin ne viihtyy siellä ku täs mun kerrostalokaksiossa..

Ja sit tuo, että hänen ei tartte ottaa kipeitä lapsia ettei sairastu ja saa tartuntaa, entäs sit se ku mun piti kyllä hakea lapset kotiin ku sairastuivat, että mikä se mun oikeus sit tässä tilanteessa olisikaan?!?

No mä en aio tästä mitään haloota nostaa ja lapset ei tietenkään saa tietää ollenkaan, että mua harmittaa suuresti jos tuo isän luo meno siirtyy.
 

Yhteistyössä