Mitäs olette mieltä nimestä Milka?

"Sirkkeli"
No kyl mie tutustuin yhteen milkaan parikymmentä vuotta sitten, mutta kyllä siitä enemmän suklaa tai lehmä tulee mieleen. Viimeksi tänään söin sitä suklaata.
Milka kertoi, että sai tosi usein toistaa, että on tosiaan Milka eikä Mirka. Moni virkailija yms. luuli, että hänellä oli r-vika, kun nimensä kertoi. Mutta se oli silloin vuosikymmeniä sitten harvinainen nimi. Meillä ei ollut tuota suklaata.
 
"pieras"
ekana tulee mieleen suklaa ja toisena tuttavan lapsi. Kolmantena maito.

Mutta on se siis ihan oikeasti ihmisen nimi, että jos siitä tykkäät, niin anna mennä vaan!

Joskus meillä oli töissä Nanna. Se kuulosti "hassulta" noin viikon, sitten siihen tottui. Eli ei oikeasti tarvii paljon välittää mitä jonkun random-ihmisen mieleen tulee.

(paitsi että nimen merkitykseen kannattaa kiinnittää vähän huomita, ettei tuu näinä Meleena -huteja... Myös olen aina ihmetellyt Kirsi -nimeä, koska kirsi tarkoitta routaa. Aika jäätävä nimi.)
 
Mustikkapää
Minusta tietenkin kaunis nimi ja suklaa uudelleen rantautui Suomeen tyttöni nimen annon jälkeen. Mutta se on ollut vain hauskaa että on saman nimistä suklaata.
 
Ken guru
No itse en niin kauheasti tykkää kun tulee juuri noita mielleyhtymiä. Mutta tunnen/tunsin yhden Milkan, ja nimi se oli siinä muiden joukossa, ihan kiva kun ei ole niin yleinen.
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja kooäffä;29930832:
Toinen mihin törmäsin on Miili, sekin jotenkin todella ihana, mutta aika paljon harvinaisempi enkä nyt ole ollenkaan varma, että haluanko vauvalle noin harvinaista nimeä sitten kuitenkaan
Mun mielestä Miili olisi parempi. Kun kerran kysyit :rolleyes:. Itse voisin hyvinkin laittaa oikeinkin erikoisen nimen lapselle/lapsille, mutta meillä mies ei suostu.
 
  • Tykkää
Reactions: kooäffä
"surina"
Alkuperäinen kirjoittaja kooäffä;29930422:
Mä jotenkin ihastuin <3

Tuleeko vain heti mieleen se suklaa?
Se lehmä ja sitten suklaa tulee kyllä mieleen ihan heti. Se on sitä mainosten luomaa mielikuvaa. Muutenhan Milka on ihan kiva nimi, semmoinen kiva maitomainen.
 

Yhteistyössä