MITÄS palstan jouluaattoon kuuluu just NYT?

Lapset leikkimässä ulkona, mummu häärää keittiössä, muut tekee kuka mitäkin ( katselee tv:tä, kaupassa viime hetken ostoksilla, ulkohommissa, ym. ).. minä istuin hetkeksi tähän kahvikupposen kanssa ja fiilistelen itsekseni..
 
"AleXAn"
Ootetaan lumiukko ohjelmaa alkavaks ja sen jälkeen haudalle ja siitä sitten suunnataan mummolle ja ukille missä on serkut ja muita sukulaisia, eli lapset on ihan villissään ja eivät meinaa jaksaa odottaa että lähetään.
 
"miikkis"
Kinkku otettu uunista ja maisteltu, käyty torilta hakemassa tuoretta lähileipää, tavattu isoäiti ja kaksi isosetää, kahviteltu vanhemmillani, nukuttu ja naurettu pikkusiskon kanssa joulupukin kuumalinjaa (se "soitan seuraavaksi pianolla osan walking in the airista" oli oma suosikki - varsinkaan kun piano ei ollut PÄÄLLÄ, ne on sähköurut :D ja se 14-vuotias oli kans symppis "vähän hävettää, kun ei tän ikäset yleensä soittele")

Tulin siis tuolta reissulta miehen viereen ja odottelen, että flunssainen ukko herää availemaan meidän lahjoja toisillemme.

Kavereiden paketit avasin just, IHANIA lahjoja. <3
 
"vieras"
Puuro kohta valmis, ukkeli mulla jouluvieraana ja tais onneton sairastua pelkästä stressistä -> makaa sohvalla kuumeessa.
Tyttö kävi eilen ja pojan perhettä odotellaan hakemaan joululahjoja.
 
Keittiönoita
Sika uunissa ja riisipuuro hautumassa. Mulla kahvitauko. Yöllä leivoin piparkakut ja valmistelin alkupaloja. Kohta pitäisi alkaa kuorimaan perunoita ja tehdä hovimestarinkastike. Kuopus varmaan heräilee kohta ja saa ruveta koristelemaan kuusen. Joulusauna klo 16 ja porukka tulee noin klo 18.
 
Jonkinlainen brunssi nautittu, kahvia ja tuoremehua, riisipiirakkaa munavoilla ja kasviksilla
ja juustoja hedelmien kanssa ja ilmakuivattua kinkkua. :)

Joulumenkat sitten alkoi yöllä. :(
Iltapäivällä lähdetään anopin ja appiukon luo syömään, illalla tulee veli vaimonsa kanssa
käymään ja vaihtamaan oikeat joululahjat. :)
Illalla ja yöllä on satanut lisää lunta. =)
 
Viimeksi muokattu:
Herkkuja syöty koko aamupäivä ja siinä välissä ruokia valmisteltu. Karjalanpaisti uunissa, salaatit valmiit. Koirat lenkitetty. Lapset on saaneet avata jo lahjat. Tyytyväisiä ovat ja ovat hiljentyneet rakentelemaan legoja ja leikkimään. Syödään klo 14 maissa. Sen jälkeen lisää syöntiä ja yhdessä oloa ja ehkä vähän tv:n katselua. Illalla käydään sitten haudalla, kun jo pimeää ja kynttilät loistaa kauniisti.
 
Poika on vielä päiväunilla. Kinkku tuli just uunista pois, maistelin pienen viipaleen. Klo 14 jälkeen miehen isä tulee hakemaan meidät heille kahvittelemaan ja herkuttelemaan, viedään mukanamme mun tekemä puolukkahyydykekakku (tms.). Meidän jouluruokailu taitaa venyä iltaan. :)

Hyvää joulua!
 
"vieras"
Istun sohvalla ja syön kylmää riisipuuroa iltapalaksi, nam :)

Lapsi nukkuu, sairastunut mies on menossa nukkumaan, on ihan hiljaista ja äidin omaa aikaa. Takana ihana päivä, hyvää seuraa, hyvää ruokaa, loistolahjoja (Harmoillenille tiedoksi, mies ostaa huippulahjoja ihan ilman vinkkejä). Minä :heart: joulu
 
Ken guru
Just nyt: telkkarista tulee koirankynnen leikkaaja, ja palstailen vaan. Äsken vetäsin pari graavilohiruisleipää ja pari lasia piimää, kiitos pättömän. Melkein unohdin tuon herkun olemassa olon.

Ei meillä nyt paljon tämän kummempaa tapahdu.
 

Yhteistyössä