Mitäs tänään ohjelmassa?

Meillä lazyday.
Vähän kotitöitä ja aamiaisen tehnyt.

Seuraavaksi lounaan valmistus (mutta ei kiirettä, koska syömme vasta noin yhden maissa). Talossa asuvien lisäksi syömään tulevat adoptiotäti ja osa aikuisista lapsista puolisoineen ja lapsineen.

Iltapäivällä pikkulasten ratsastustunnit ja teinin hakeminen tyttöystäänsä luota + lähettäminen omalle koululleen. Kaikki muu onkin sitten "tekee jos viitsii ja jos ei niin ei tee"-hommia.

:)
 
Ei oikeastaan mitään ihmeellistä, pyykkiä voisi vähän enemmän peseskellä. Jossain vaiheessa päivää tulee miehen kaveri tyttärineen kylään, tytär haluaa oppia puhumaan suomea. :D Ja iltasemmasta töidensä jälkeen tulee ystäväni.

Kunhan jossain välissä vähän ulkoillaan ja syödään sekä tytön kanssa treenataan.
 
Pulkkamäkeen kotipuoleeni jahka lounas on syöty.
Kun lapset ja mies riehuu lumihangessa, minä lenkitän äiteemuorin koiran(joka oli oikeasti mun, mutta äiti adoptoi sen...) - ihanaa päästä juoksemaan lenkki koiran kanssa.
 
meillä
kohta lumitöihin miehen ja 3v kanssa, vauva vaunihin. Sitten lounaaksi eilistä lihamureketta. Jos pesis pyykkiä ja lajittelis kirppisvaatteet myyntiin. Vauvan iltaunien aikaan taidetaan rattailla esikoisen kanssa mummille ja ukille jos ei kovasti pakastu, nyt -11. Kyljykset täytyy jossain välissä tehdä päivälliseksi. Normaali sunnuntai siis:)
 
Mies lähti tapaamaan poikaansa 300 km päähän meidän romulla autolla (pelko persiissä odottelen, että soittaa, että auto on hajonnut tien päälle). Likan kanssa tässä vain ollaan ja möllötetään, myöhemmin käydään hakemassa mun veli kaupungista ja mennään mummolaan syömään.
 
"Mamma italiana"
ei kummallisempaa. autoton pàivà milanossa ilmansaasteiden takia, joten ihan rentoa oloa kotinurkissa ja puistossa.

sapuskanlaittopuuhia tàssà meneillààn:
alkupaloja
alkuruoaksi sunnuntaista huolimatta risotto alla milanese (sahramirisotto)
pààruoksi kana on tuolla uunissa, sen masussa ytrrejà, suolaa, pippuria ja valkosipulia, ulkopuolella valkoviinià, sitruunaa ja sinappia
jàlkkàriksi tein ihan simpplein panna cotan
 

Yhteistyössä