Mitäs te muut kasvatatte/idätette taimia jo sisällä?

  • Viestiketjun aloittaja idättäjä
  • Ensimmäinen viesti
"Kasvattaja"
Paprika ja chili kasvaa jo keittiön pöydällä, kohta ois jo tomaatin aika :)
Mulla on "pikkukasvihuone" ja oikea kasvihuone, ei vielä aikoihin uskalla siirtää ulos....
 
Pin
Malvikit ja tomaatit on sisällä, orvokit ulkona.
En muista koska ne isken ulos, kännykän muistus kertoo sitten.

Pallohortensiat laitan kunhan yöpakkaset katoaa, mutta ne ostan taimena.
 
Chileissä jo kolme lehtiparia sirkkalehtien lisäksi. Tomaatit osin itäneet. Juuriselleri ja mansikka minikokoisia 8hiton hitaita!) ja basilikoilla voi pian maustaa.

Mulla ovat ikkunalla ja muutama kasvivalo apuna.

Siirtelen kasvihuoneeseen, mansikat ja sellerit aiemmin ja tomaatit ja chilit vasta kun pakkaset ovat menneet.

Ja toki kylvän sit ensi kuussa kasvihuoneeseen suoraan yrttejä ja kukkia taimikasvatukseen.
 
aloittaja-
[QUOTE="Kasvattaja";30742787]Paprika ja chili kasvaa jo keittiön pöydällä, kohta ois jo tomaatin aika :)
Mulla on "pikkukasvihuone" ja oikea kasvihuone, ei vielä aikoihin uskalla siirtää ulos....[/QUOTE]

Missä se pikkukasvihuone sijaitsee?
 
iu
Voi, muutamaan vuoteen ei ole tullut kasvateltua mitään siemenestä. Joskus taimitehdas toimi niin tehokkaasti, että vieläkin siirtelen silloisen taimituotannon tuotoksia väliaikaistutuspaikasta toiseen...

No mutta on mulla kuitenkin muutama sirkkataimi tuolla purkissa, tyttärelle kasvattelen mandariinipuuta. :) (Hirveä työ oli enstekskin löytää siemeniä mandariinista, ja sitten vielä saada ne itämään. Toivottavasti ei kuolo korjaa nyt noita kolmea urhokasta. :) )
 
Nap
Chiliä ja paprikaa kasvatettiin jo viime keväästä, ja tuossa ne nyt voi hyvin ja paksusti, villiintyneet oikein nyt kun on lämmintä ja kunnolla valoa.
Pihaa varten on kasvamassa muutamaa liljaa ja jotain muuta sipulikukkaa mitä en muista :D
Pikkupurkeissa on persiljaa, tilliä ja minttu, kukkapuolelta sitten punaista päivänkakkaraa, hajuhernettä, kiinanasteria ja orvokkia. Ja toki mansikkaa :D
Oikein pirteästi on lähtenyt kasvamaan.
Meidän olohuone näyttää ihan kasvihuoneelta kun tuo ikkunan edusta on täynnä purkkeja ja kippoja kun tuo on ainut ikkuna minkä eteen noita saa että saavat valoa.
 
Kokemusta
Tomaatteja on viittä eri lajiketta kasvamassa. Kun niitä on paljon, osan voi riskillä siirtää kasvihuoneeseen jo toukokuussa. Jos huonosti käy, on varataimet ;)
Kurkku ja maissi pitäisi sitten jossain vaiheessa laittaa...
 
"Milli"
Alkuperäinen kirjoittaja idättäjä;30742765:
a) Mitä on itämässä?
b) Missä?
c) milloin niitä voi siirtää jo viileämpään? Minne siirrät?
Pienet söpöt taimet ovat jo muutaman sentin korkuisia. Ehkä on paras pitää niitä vielä ensi vuoden kevääseen sisällä, ja sitten vasta laittaa ne puutarhaan kasvamaan.
 

Yhteistyössä