miten 2-3 lapsiset perheet

  • Viestiketjun aloittaja huh huh
  • Ensimmäinen viesti
mamma
luomu,reilun kaupan ja lähellä tuotettu ruoka nykyään maksaa.Saa maksaa siitä jos yhtään haluaa tietää mistä ruoka on peräisin ja miten kasvatettu ja valmistettu.
 
Meillä ei kyllä kamalia summia ruokakauppaan mene, mutta tosin meidän lapsetkin on vielä pieniä (vajaa5v, 2,5v ja 1v). Ostetaan paljon hedelmiä, kasviksia, lihaa, ruisleipää, mutta vaalean leivän teen melkein kaikki itse. Säästöä on myös se, että joka kevät talkoovoimin istutetaan omat perunat, sipulit, valkosipulit ja hyödynnetään metsän ja puutarhan antimet. Meillä syödään paljon marjoja ja juodaan omatekoista mehua. Harvoin ostan kaupasta mehua tai limsaa.
 
vieras
Meillä 4 henkeä ja rahaa ruokaan menee noin 500?/kk. En kyllä ole ikinä seurannut, mutta tuskin enenpää. Perusruokaa syödään..ei pihistetä eikä tuhlata. Herkkuja ostetaan vain karkkipäivänä kohtuudella.
 
vieras
Ei riitä tonni alkuunkaan.Emme osta mitään kalliita pihvejä vaan aivan perusruokaa.Perheessämme syödään paljon salaattia ja hedelmiä.Ne maksaa yllättävän paljon.
 
Mä en tiedä paljonko tarkalleen ruokaan menee rahaa, usein kun tulee ostettua sen ruuan lisäks paljon muutakin. Meillä on 2 pientä lasta joten ne ei ruokalaskua paljoa kasvata, kauppaostoksiin menee ehkä 100 euroa viikossa. Mutta hyvinkin helposti saa tuollaisenkin summan menemään, jos ostaa kalliimpaa juustoa (me käytetään sitä vikingiä), jogurtit pienissä purkeissa, sian/naudan lihaa "kunnollisina" paloina jne. Ja monet joutuu ostamaan maidonkin puolet kalliimmalla, jos on perheessä laktoosittomia tai kokonaan maidottomia jolloin pitää ostaa soijamaitoa tms.
 
kahden lapsen yh
meillä menee max 400e kuussa silloin jos ostelen mitä sattuu ja mitä mieli tekee ja siihen hintaan kuuluu siis myös vaipat! Juuri tein laskelman mitä tulee maksamaan kun tein kk;n ruokalistan etukäteen, yläkanttiin laskettuna 200e mikä sis vaipat ja wc-paperit! Meitä siis 1 aikuinen, lapset 6v ja 1 v. Kotiruokaa syödään. Maitolitran hinnassakin saattaa olla 10 centin hintaero, joten kannattaa vertailla! nimimerkillä omaan asuntoon säästävä tarkan markan immeinen =)
 
kinuski
Kyllä mä saisin kauppaan menemään vaikka 1000e viikossakin jos olis varaa. Mutta ihan normi ruokakauppaan meillä menee ehkä n. 500-600/kk ja ostetaan mitä mieli tekee, ei tehdä kauppalappuja valmiiksi. Nyt mietinkin että kokeilen paljon sais säästettyä jos suunnittelis vähä etukäteen mitä ruokia tekee ja kävis kaupassa vähän harvemmin, nyt käydään melkeen joka päivä ja aina tulee jotain ylimäärästäkin ostettua.
 
wh
No ei nyt ihan tonnia mene, itseasiassa en edes tiedä mutta voisin veikata että 600-800?. Katson kyllä vähän mitä ostan, mutta mun mielestä ei kannata säästä siinä millä elää.
 
Meillä menee n. 400-500 kuussa kauppaan. Perheessä on 2 aikuista, 2 lasta (5 ja 7v) sekä 2 koiraa. Aika tarkkaan mietitään mitä ostetaan, mutta vihannekset ostetaan lähes aina suomalaista, ruoka tehdään itse pääsääntöisesti ja mietitään tarkkaan mitä lihaa milloinki ostetaan. Meillä on 2 asuntolainaa maksettavana vielä 3 vuotta, joten sen ajan on pakko olla tarkkana, että saadaan rahat riittämään
 
Kasvikset ja hedelmät on nyt aika hinnoissaa, pitäsi ostaa kausituotteita niin säästäis vähän. Mutta kun ollaan totuttu syömään kaikkea vihannesta/kasvista/hedelmää aina, niin ei tuu katottua hintoja.
Kissat vetää 12pussin lootan päivässä, se tekee jo 4,50e/pvä ja raksut päälle n.7e/vko.
Kanien heinät n.16e/kk ja siemenet+purut15e.
Mulle laktoosittomia tuotteita...
Kyllä sinne ihan kivasti uppoaa...
 
Meillä menee n. 300 - 400 euroa ruokaan joka kuukausi. Summassa on mukana myös vaipat, henkilökohtaiset hygieniatarvikkeet ei.
Teen ruoan YLEENSÄ alusta loppuun itse, käytämme harvoin eineksiä. Sämpylää leivon pari kertaa viikossa. Käytämme paljon soijarouhetta, kotimaisia juureksia ja kasviksia.
Mieheni ei syö lihaa. Lapsia on kaksi alle kouluikäistä.
 
Meidän 5 henkisellä perheellä menee ruokaan kuussa n. 400-450?. Mielellään käyttäisin vähän enemmän rahaa ruokaan, mutta tällä hetkellä ei vaan ole taloudellisesti mahdollista. Ja kaksi vanhinta lasta kouluikäisiä, jotka syövät jo ihan kuin aikuisetkin. Vauva ei onneksi vielä paljoa kuluta. parempia päiviä odotellen,,, :)
 
Mie vaan
Meillä menee ruokaan noin 800e. Ollaan 7 henkinen perhe. Meillä on paljon ruokarajoituksia. Laktoositomat, gluteenittomat, ym vastaavat eivät ole koskaan tarjouksessa, mutta maksavat kyllä huomattavasti "tavis" tuotteita enemmän. Esim 5 gluteenitonta karjalanpiirakkaa maksaa liki 6e. No, enpä niitä pahemmin ostele, koskapa tulisivat itselleni ja pärjään kyllä ilmankin. Mistäpä sitä äiti-ihminen muusta säästäis kuin omista menoistaan.
 

Yhteistyössä