Miten eroon lastensuojelusta?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Muutama vuosi sitten hain apua arkeen. Olin jäänyt yksin kahden pienen lapsen kanssa ja läheiseni kuoli väkivaltaisella tavalla. Lapset hoidin mutta itse olin uupunut. Isä oli vain satunnaisesti apuna. Sain siis toivomaani apua ja tukea lastensuojelusta, ja ajan kanssa tilanne helpottui.

Lapset kasvoivat ja itse pääsin aloittamaan työt. Kiitin avusta ja homma näytti selvältä.. kunnes lasten isä löysi uuden kumppanin ja alkoi järjetön kiusaaminen ja mustamaalaus isän ja kumppaninsa taholta. Minua syytettiin vieraannuttamisesta, haukuttiin somessa ja alettiin tekemään lastensuojeluilmoituksia joissa minua kohtaan oli todella hurjia syytöksiä. Kuten että pahoinpitelen lapsia, kotimme on likainen, lapset ei saa ruokaa. Lapsista esitettiin että ovat jotenkin häiriintyneitä.

Meistä ei ole koskaan tehty ilmoituksia mistään, neuvolassa on todettu terveet ja hyvinvoivat lapset, koulussa pärjätään, koti on kaunis ja siisti. Syytteet olivat niin sairaita että tottahan lasusta huolestuttiin ja tulivat tarkistamaan tilanteen. Totesivat että ilmoitukset olivat aiheettomia. Ilmoitukset isän ja kumppaninsa taholta kuitenkin jatkuivat ja käynnit aloitettiin uudelleen "huolen" takia, ja vaikka ilmoitukset ovat edelleen olleet aiheettomia, lasun pitää niihin jotenkin reagoida.

Nyt on asiat siinä pisteessä että olen lopen väsynyt jatkuvan syynin alla. Isä on hyvin vakuuttava puolisonsa kanssa ja koen että minut on ahdistettu nurkkaan. Koen että minua epäillään ja joudun jatkuvasti todistelemaan että kaikki on hyvin. Selvisi että isä on hakemassa nyt lähivanhemmuutta. Olen suunniltani pelosta. Ei ole kumppaniakaan joka tukisi ja puolustaisi. Olen joutunut jäämään pois töistä kovan stressin takia. Lapset joutuvat nyt kovaan myllyyn jossa moniammatilliset työryhmät alkavat heitä haastattelemaan ja tutkimaan.

Ei ole viikkoa ilman monenlaista palaveria. Normaali elämä on mahdotonta. Tiedän että lapset tulevat kärsimään tuosta myllystä järjettömästi Itse olen niin voimaton ja painettu alas, että en usko jaksavani oikeuskäsittelyihin. Tämä se oli varmaan tarkoituskin, rusentaa ensin ja sitten hyökätä.

Ei tässä kirjoituksessa sen kummempaa pointtia ollut. Halusin vain kertoa jollekin ja ehkä saada jotain neuvoa tai tukea.
 
Jos näet somekirjoitukset, ne talteen vaan! Kaikki mahdollinen talteen ja poliisin juttusille.
Kyllä ne lastensuojelussakin tajuaa, että kiusanteosta on kyse eivätkä tee asialle sen enempää, jos näin toteavat. Ottavat jopa itse yhteyttä poliisiin, jos lasut on jatkuvasti aiheettomia ja samalta ihmiseltä.
 
Kaikki mahdollinen talteen. Haet vaikka lähestymiskieltoa käräjäoikeuden kansliasta. Ja tietty se tutkintapyyntö poliisille onko toimittu oikein kun mustamaalataan.

Lastensuojelu ei ole kirosana. Niiden avulla voit todistaa kiusanteon mitä isä ja kumppanit tekevät. Ne lähinnä toimivat tukiverkkona ja heiltä voi kysyä mitä tehdään kun isä tekee näin.
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
vierailija
Soitin poliisille ja kerroin asiani. Minulle vastattiin että he eivät ehdi tutkimaan tällaisia juttuja. Ongelma on siinä että tätä kiusantekoa on jatkunut jo vuosia ja isän ja sukunsa ilmoitukset vain jatkuvat. Aina on jokin uusi "huoli" kerrottavana.

Tuntuu että lasussa ovat alkaneet jo oikeastikin epäilemään kykyäni olla kasvattaja ja vanhempi. Isän ulkoiset puitteet ovat rikkaan kumppanin myötä paljon näyttävämmät kuin minun. Heillä on ns. idylli. Olen selkeästi alakynnessä. Lastensuojelusta on tullut minulle jo ahdistava loukku josta tuntuu olevan mahdoton päästä.

Olen alkanut jo suunnittelemaan että suosiolla annan lapset isälleen, koska en halua altistaa heitä kärsimyksille joita tämä tilanne aiheuttaa kaikkine tutkimuksineen ynnämuineen

Ap
 
vierailija
Soitin poliisille ja kerroin asiani. Minulle vastattiin että he eivät ehdi tutkimaan tällaisia juttuja. Ongelma on siinä että tätä kiusantekoa on jatkunut jo vuosia ja isän ja sukunsa ilmoitukset vain jatkuvat. Aina on jokin uusi "huoli" kerrottavana.

Tuntuu että lasussa ovat alkaneet jo oikeastikin epäilemään kykyäni olla kasvattaja ja vanhempi. Isän ulkoiset puitteet ovat rikkaan kumppanin myötä paljon näyttävämmät kuin minun. Heillä on ns. idylli. Olen selkeästi alakynnessä. Lastensuojelusta on tullut minulle jo ahdistava loukku josta tuntuu olevan mahdoton päästä.

Olen alkanut jo suunnittelemaan että suosiolla annan lapset isälleen, koska en halua altistaa heitä kärsimyksille joita tämä tilanne aiheuttaa kaikkine tutkimuksineen ynnämuineen

Ap
 
M42
Kaikki mahdollinen talteen. Haet vaikka lähestymiskieltoa käräjäoikeuden kansliasta. Ja tietty se tutkintapyyntö poliisille onko toimittu oikein kun mustamaalataan.

Lastensuojelu ei ole kirosana. Niiden avulla voit todistaa kiusanteon mitä isä ja kumppanit tekevät. Ne lähinnä toimivat tukiverkkona ja heiltä voi kysyä mitä tehdään kun isä tekee näin.
Juurikin näin.
 
vierailija
Et sä pääse kukaan ei pääse eroon lasusta ikinä. Sulla on mä toivon et kavereita jotka voi auttaa. Ne voi tehä valituksia lasulle kanssa siitä äijästä ja akasta. Sun on oltava vaan tosi rauhallinen lasussa vaikka ottais paljon hermoon niitten jutut. Ne haluaa sun lapset tai ensin haluaa noi mut sitten haluaa ne ja sitten jotkus ellaset ei saa omaa lasta niin ne näkee et äiti jolla on lapsia niin ne haluaa ne itelleen.
 
vierailija
Lasuille huostaanotot ovat iso bisnes. Kun sosiaalitanttalauma on kerran haistanut huostaanoton mahdollisuuden, niin se mahdollisuus katsotaan sitten loppuun asti keinoja kaihtamatta.

On vain kaksi tapaa pelastua lasu-kierteeltä: muutto ulkomaille tai vapaaehtoinen luopuminen lapsistasi. Mitkään faktat eivät asiassa auta, koska sossutanttalauma ylivoimaisen lukumääränsä, kokemuksensa ja koulutuksensa voimin osaa lytätä faktan kuin faktan ja muuttaa mustan valkoiseksi niin, ettei tuomioistuimessa kukaan usko teitä vaan lasun valheita.

Itse uskon siihen, että lasukoneisto on suurin syy siihen, miksi syntyvyys on Suomessa nykyään niin matala. Harva haluaa ottaa riskiä joutumisesta tuon koneiston vainoamaksi.
 
vierailija
Kyllä ainakin Vantaan lastensuojelu on niin sairas, että ei voi ymmärtää..
Näiden palavereiden palkkakustannuksilla, ja mahdollisesti tulkin palkalla olisi jo syöttötuoli ja lastesten sänky hankittu moneen kertaan.. Tai sitten uudet kengät.
Samoin heidän kyvyttömyys ja tietämättömyys sekä väärän tiedon informointi on johtanut perheitä taloudellisiin ongelmiin, vanhempien kestokyky simputuksessa yleensä koetuksella, ja seurauksena masennus tai päihteet.. Ja suuremmat ongelmat.
Mielestäni Vantaalla työntekijöillä puuttuu asioiden realitaju, palkkakustannuksia nostavaa ajankäyttöä ei ohjata terveeseen ajatteluun, on vain palavereita ja taas palavereita, jotka eivät johda mihinkään, saavat vaan merkinnän papereihinsa, kohtaamatta asiakkaiden todellisia ongelmia ja hätää. Eikö olisi kaikille osapuolille parempi käydä ongelmat kerralla läpi, kartoittaa tilanne,ja tehdä tarvittavat toimenpiteet ongelmien poistamiseksi kerralla, mitkä on mahdollisia, jotta perheen kokonaistilanne paranisi.
Mitään tukea, henkistä tai taloudellista, itse ongelmaan on Vantaalla turha odottaa, vaan asiakaskuntaa pidetään ikäänkuin löysässä hirressä, ja jossain vaiheessa sitten silmukka kiristyy liikaa..
Pois koko lastensuojelu, ja enemmän tervettä tukea vanhemmuuteen, ja tilalle yhdistys, jossa on ymmärrystä kriiseissä kulkea perheiden rinnalla.
Nim. Tätäkö tosiaan on Vantaan kaupunki.
 

Yhteistyössä