Miten esittelete itsenne?

  • Viestiketjun aloittaja äitiPUOLI
  • Ensimmäinen viesti
äitiPUOLI
Äitipuolet!!
Jos kodissanne asuu myös miehenne lapsia omienne lisäksi, esittelettekö heidätkin lapsiksenne, jos joku kysyy? Jos esim kysytään, että miten monta lasta SINULLA on, pitäisikö silloin minun laskea lapsikseni myös miehen lapset, koska he asuvat luonani?
Miten on muuten, koetteko, että teidän on muuten otettava nämä lapset "omiksenne" vai voiko reippaasti ajatella heitä miehen lapsina?
Minulta kysyttiin lapsieni lukumäärää tässä taannoin (yksi oma, miehellä kaksi, ei yhteisiä). Vastasin, että minulla on yksi lapsi. Eräs tuttuni tätä kovasti ihmetteli ja aloin sitten miettimään, olenko velvollinen esittelemään nuo lapset omikseni vain siksi että asun samassa kodissa? Heillä on kyllä omakin äiti joka asuu muualla. Muuten en tunne heitä kohtaan juuri mitään, koen heidät ainoastaan mieheni ipanoina. :/
 
Meillä on kans niin että on yhteisiä ja sen lisäksi miehellä on viel kaks muuta lasta. Mä en vois kyllä ikinä kuvitella ilmoittavani miehen lapset omikseni, siis jos joku kysyy et montako lasta mulla on mä vastaan että kaksi ja jos joku kysyy saman meiltä jossain kun olemme miehen kans yhdessä jossain niin me vastaamme että kaksi koska miehen lapset eivät ole meidän lapsia. Yleensä mies kyllä ilmoittaa sit perään et hänellä on myös kaksi muuta lasta...
 
Minä en ole äitipuoli, mutta vastaanpa kuitenkin. Meillä on siis minun kaksi lastani ja kaksi yhteistä, myös nämä minun lapseni asuvat meidän kanssamme. Olen monta kertaa pistänyt merkille, että jos mies näkee vaikka jonkun tuttunsa pitkästä aikaa ja jos kysytään kuinkas monta lasta teillä nyt onkaan, niinmies vastaa neljä.
 
meillä on yksi yhteinen ja kohta toinen tulossa. miehelläni on edellisestä liitosta 3!! kyllä minä vastaan että minulla on yksi lapsi! sillä mieheni lapset eivät ole minun enkä heitä omikseni tunne millään tavalla, ja kyllä miehenikin vastaa kun jossain kysytään meidän lapsimäärää niin hänkin vastaa että yksi! koska niin asia meillä kahdella on vain yksi lapsi!!
 
Mieheni on etäisä edellisen liiton lapsille ja meillä on yksi yhteinen muksu sekä toinen yhteinen tulossa. Näimme kesällä torilla mieheni ystävää, joka katsoi kolmea lasta ja kysyi, että onko nämä kaikki teidän vai. Vastasin tähän ettei, että vain tämä nuorimmainen on meidän ja 2 muuta ovat mieheni lapsia ed. liitosta.
Mieheni vastaisi mielellään että meillä on 3 lasta, mutta eihän näin ole. Lapset eivät siis asu meillä, mutta käyvät säännöllisesti n. 8-10 päivää kuussa meillä. Minä en itse koe, mieheni lapsia "meidän lapsiksemme" en vaikka he asuisivat meillä vakituiseen. Saman vastauksen voin antaa jos joku kysyy kuinka suuri teidän perhe on. Se on 3 hlö, pian 4
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.08.2006 klo 09:33 mirena04 kirjoitti:
Minä en ole äitipuoli, mutta vastaanpa kuitenkin. Meillä on siis minun kaksi lastani ja kaksi yhteistä, myös nämä minun lapseni asuvat meidän kanssamme. Olen monta kertaa pistänyt merkille, että jos mies näkee vaikka jonkun tuttunsa pitkästä aikaa ja jos kysytään kuinkas monta lasta teillä nyt onkaan, niinmies vastaa neljä.
näin meilläkin vaikka lukumäärä erilainen. ei eritellä minun ja yhteisiin. ja aikanaan se "minun" lapseni totesi että paljon helpompi sanoa vieraille tuosta "meillä asuvasta miehestä" ja pienempien isästä isä kuin lähteä selittelemään mitään ihmeempiä.
 
Esittelen itseni ****:n vaimona. Hänellä on 3 aikuista lasta jotka eivät ole koskaan asuneet samassa taloudessa kanssamme,en tunne itseäni mitenkään äitipuoleksi, eikä minua siksi kutsuta muutakuin leikillään.Kanssamme asuu minun omista kolmesta vielä 2 ja lisäksi meillä on 2 yhteistä. "Minun" lapset puhuttelevat miestäni etunimellä, ei vahingossakaan isäksi. Nyt kun yhteinen jälkikasvumme opettelee puhumaan, ei sanavarastossa ainakaan vielä ole isää... eihän sitä sanaa meillä juuri kuule, kaikki huutaa aina vain äitiä!
Kyllä perheen koosta puhuminen menee aina aika selittelyksi, vaikka kotona on 4 lasta, on niitä kuitenkin yhteensä 8.
 
eräs
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.08.2006 klo 17:01 äiti 40plusplus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.08.2006 klo 09:33 mirena04 kirjoitti:
Minä en ole äitipuoli, mutta vastaanpa kuitenkin. Meillä on siis minun kaksi lastani ja kaksi yhteistä, myös nämä minun lapseni asuvat meidän kanssamme. Olen monta kertaa pistänyt merkille, että jos mies näkee vaikka jonkun tuttunsa pitkästä aikaa ja jos kysytään kuinkas monta lasta teillä nyt onkaan, niinmies vastaa neljä.
näin meilläkin vaikka lukumäärä erilainen. ei eritellä minun ja yhteisiin. ja aikanaan se "minun" lapseni totesi että paljon helpompi sanoa vieraille tuosta "meillä asuvasta miehestä" ja pienempien isästä isä kuin lähteä selittelemään mitään ihmeempiä.
Eipä sitä meilläkään minun ja yhteisiä "eritellä", mutta miehen lapsille on itselleen tärkeää kertoa, että heillä on oma äiti joka asuu eri paikassa. Ja hyvä niin.

 
vastaus
Harvemmin ollaan kohdattu tilanteita, joissa lapsimäärää kysytään SILLOIN KUN ETÄLAPSETKIN on läsnä. Jos kohtaamme tuttavia/puolituttuja silloin, kun etälapset ja yhteinen on paikalla, ihmiset olettavat, että me olemme kaikkien lasten vanhempia, ja puhuvat miehen lapsille minusta äitinä.
Emme ole viitsineet alkaa oikoa tilanteita, mitä merkitystä sillä asialla on jollekin kaukaiselle puolitutulle.
Sen olen huomannut "rivien välistä" että ulkopuolinen ihmettelee minun (siis oleteltun äidin) etäistä suhtautumista kahteen lapsista ja kyseisten lasten roikkumista ja riippumista isässään: "isi on kiva, isi on tärkeä" tms. saattaa tulla kommenttina.

Joskus ollaan kysymykseen vastattu, että onhan näitä ja että lapsia on tehty talkoilla, kaikki ei ole meidän yhteisiä..

Jos ollaan tilanteessa, jossa minulta kysytään noin muuten vaan että montako lasta on, vastaan kuinka monta minulla a kuinka montya miehellä ja montako yhteistä on. Miehen lapset eivät ole minun lapsia, eivät he edes asu meillä. En heitä omikseni luettele, kun ei mieskään minun lapsia omikseen luettele.
 
Palikat harmaana
sanon että 4, miehen 2, mun 1 ja sit yhteinen.

Pakko tähän vielä laittaa kun mies kerran laski meidän lapsi.. hänellä 3 ja mulla 2=5 :LOL: :LOL: Laski siis tän nuorimman kahteen kertaan :LOL:
 
niin joo
Meillä se menee niin, että minulla on 3 lasta, miehellä on 3 lasta, yhteensä meillä on 5 lasta.
menee vastapuoli vähän sekaisin, että mites se menikään.. Ojalan laskuoppi ei ihan pädekään :LOL:
 
meikäläinen
Minulla miehen kanssa yksi (1,5v) ja hänellä edellisesta liitosta neljä. Mutta jos haluaisinkin en voisi esitellä näitä omiks kun vaan vitsaellessä, kun vanhin heistä on minusta kolme vuotta nuorempi ja sillä itellä jo kaksi muksua. Olen siis heheh äitipuoli ja mummupuolikin.
 

Yhteistyössä