Miten estää ettei vauva ala imemään peukalot

tai muita sormiaan.

Meil 4kk ikäinen vauva joka ihan alkuun huoli tutin. Nyt ei taho kelvata kuin harvon tissin jälkeen ja sittenki puottaa heti pois. Unissaan ei syö nyrkkiään/sormiaa. mut hereillä ollessa nyrkki on kokoajan suussa ja saattaa sit nukahtaa sormisuussa.

tutista en välitä, mut mieluummin tutti mitä sormi. lähinnä mietin et miten ehkäistä ettei ala imemään peukkua
 
"vieras"
Meillä alkoi joskus 3 tai 4 kk vanhana mennä käsi koko ajan suuhun, mutta eikös se ole ihan normaali vaihe? Samoihin aikoihin vauva alkoi kauheasti kuolata ja tuntuu että ikeniä kutittaa kun se järsii sitä kättä, ja tuohon aikaan liittyi myös se kun vauva alkoi ottaa tavaroita käteen ja laittaa ne aina suuhun.
 
yökkii ja puklii tuttia pois.. ollu muutenki ranttu siitä minkä tutin huolii, nyt kelpaa NUK luonnonkumitutti.

en tiedä onko tuo enään imun tarvetta (alkuun oli) vai onko ne nyrkit vain niin hyvän makuset :D
 
[QUOTE="vieras";23770291]Meillä alkoi joskus 3 tai 4 kk vanhana mennä käsi koko ajan suuhun, mutta eikös se ole ihan normaali vaihe? Samoihin aikoihin vauva alkoi kauheasti kuolata ja tuntuu että ikeniä kutittaa kun se järsii sitä kättä, ja tuohon aikaan liittyi myös se kun vauva alkoi ottaa tavaroita käteen ja laittaa ne aina suuhun.[/QUOTE]

Meillä alkoi kanssa olemaan tuota 4kk+ iässä, 5kk sitten puhkesi eka hammas. Mutta ei se ole siis niinkään imeskelyä vaan pureskelua, purulelua ollaan tarjottu tilalle. Tuttia siis ei ole käytössä.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";23770291]Meillä alkoi joskus 3 tai 4 kk vanhana mennä käsi koko ajan suuhun, mutta eikös se ole ihan normaali vaihe? Samoihin aikoihin vauva alkoi kauheasti kuolata ja tuntuu että ikeniä kutittaa kun se järsii sitä kättä, ja tuohon aikaan liittyi myös se kun vauva alkoi ottaa tavaroita käteen ja laittaa ne aina suuhun.[/QUOTE]

tuo nyrkkien syöminen on juuriki tätä. tosin neiti kyl syö paidan helmansakkin ja kuolaa tai on kuolannu jo toista kuukautta useamman bodyn päivässä
 
"Jep"
Hampaita tulossa ja ikenet kutiaa. Meillä oli tytön kanssa sama juttu. Ei ole koskaan huolinut tuttia tai pulloa ja oli vaihe kun kalvoi nyrkkiä ja peukkua, mutta meni sitten ohi kun ekat hampaat tulivat. Vaihe kyllä kesti ainakin pari kuukautta. Purulelua minäkin tarjoaisin tai muuta järsittävää. Hanki pieni purulelu, joka sopii vauvan käteen. Todella moni purulelu sopisi paremmin vaika koiralle kokonsa puolesta.
 
meillä 4,5kk poika kanssa pidemmän aikaa syönyt nyrkkiä ja kuolaa hirveesti, yöpaidan hihaa on kans kiva imeskellä ja muidenki kädet ois kiva saada suuhun ku niistä onnistuu kii saamaan :D mun mielestä toi on ihan normaalia (jos vaikka hampaita tulossa ja muutenkin).. meiän poika ei oo ainakaan vielä innostunu puruleluista tms, annan kyllä mussuttaa käsiään ihan vapaasti.
 
"vieras"
Meillä alkoi kanssa olemaan tuota 4kk+ iässä, 5kk sitten puhkesi eka hammas. Mutta ei se ole siis niinkään imeskelyä vaan pureskelua, purulelua ollaan tarjottu tilalle. Tuttia siis ei ole käytössä.
Meidänkin vauva siis pureskelee, ei ime. Tutin ottaa kädellä pois suusta ja työntää takaisin ja järsii sitä tuttiakin, harvemmin varsinaisesti imee. paidanhelmat ja mun hameenhelma ja kaikki mahdollinen menee suuhun järsittäväksi. Ollaan annettu leluja joita on hyvä purra :D

Mä olen pitänyt tuota käden suuhun laittamista ihan normaalina kehitysvaiheena tmv. mutta ottaa päähän kun anoppi aina sanoo vauvalle että ei saa imeä kättä jos käsi menee suuhun, ja ottaa sen pois. Vaikka vauva olis mun sylissä ja sanon että saa se kätensä suuhun laittaa jos haluaa, se tulee silti ottamaan sen pois ja valittaa kun ei äiti yhtään välitä ja tuo imee sitten peukaloa 5-vuotiaanakin... Ja vauva ei siis ime peukkuaan, vaan vie sormiaan kaikki kerralllaan tai yksitellen suuhunsa ja pureskelee ikenillä, välillä vaan hiplaa suullaan ja käsien iho ei ole rikki tai punainen, niin ei kai mun oikeasti tarvitse ottaa sitä kättää miljoonaa kertaa päivän aikana pois ja kieltää? :eek:
 
meillä 4,5kk poika kanssa pidemmän aikaa syönyt nyrkkiä ja kuolaa hirveesti, yöpaidan hihaa on kans kiva imeskellä ja muidenki kädet ois kiva saada suuhun ku niistä onnistuu kii saamaan :D mun mielestä toi on ihan normaalia (jos vaikka hampaita tulossa ja muutenkin).. meiän poika ei oo ainakaan vielä innostunu puruleluista tms, annan kyllä mussuttaa käsiään ihan vapaasti.
varmasti onki normaalia, mut nyt kyselin vinkkiä siihen ku tahtoo sit yksittäinen sormi eksyä suuhun ja siihen sit saattaa nukahtaa. meil ollaan vielä täysin rinta maidolla
 
[QUOTE="vieras";23770360]Meidänkin vauva siis pureskelee, ei ime. Tutin ottaa kädellä pois suusta ja työntää takaisin ja järsii sitä tuttiakin, harvemmin varsinaisesti imee. paidanhelmat ja mun hameenhelma ja kaikki mahdollinen menee suuhun järsittäväksi. Ollaan annettu leluja joita on hyvä purra :D

Mä olen pitänyt tuota käden suuhun laittamista ihan normaalina kehitysvaiheena tmv. mutta ottaa päähän kun anoppi aina sanoo vauvalle että ei saa imeä kättä jos käsi menee suuhun, ja ottaa sen pois. Vaikka vauva olis mun sylissä ja sanon että saa se kätensä suuhun laittaa jos haluaa, se tulee silti ottamaan sen pois ja valittaa kun ei äiti yhtään välitä ja tuo imee sitten peukaloa 5-vuotiaanakin... Ja vauva ei siis ime peukkuaan, vaan vie sormiaan kaikki kerralllaan tai yksitellen suuhunsa ja pureskelee ikenillä, välillä vaan hiplaa suullaan ja käsien iho ei ole rikki tai punainen, niin ei kai mun oikeasti tarvitse ottaa sitä kättää miljoonaa kertaa päivän aikana pois ja kieltää? :eek:[/QUOTE]

ei tartte jos ei tee ime sitä nukkuessaan
 
[QUOTE="vieras";23770360]Meidänkin vauva siis pureskelee, ei ime. Tutin ottaa kädellä pois suusta ja työntää takaisin ja järsii sitä tuttiakin, harvemmin varsinaisesti imee. paidanhelmat ja mun hameenhelma ja kaikki mahdollinen menee suuhun järsittäväksi. Ollaan annettu leluja joita on hyvä purra :D

Mä olen pitänyt tuota käden suuhun laittamista ihan normaalina kehitysvaiheena tmv. mutta ottaa päähän kun anoppi aina sanoo vauvalle että ei saa imeä kättä jos käsi menee suuhun, ja ottaa sen pois. Vaikka vauva olis mun sylissä ja sanon että saa se kätensä suuhun laittaa jos haluaa, se tulee silti ottamaan sen pois ja valittaa kun ei äiti yhtään välitä ja tuo imee sitten peukaloa 5-vuotiaanakin... Ja vauva ei siis ime peukkuaan, vaan vie sormiaan kaikki kerralllaan tai yksitellen suuhunsa ja pureskelee ikenillä, välillä vaan hiplaa suullaan ja käsien iho ei ole rikki tai punainen, niin ei kai mun oikeasti tarvitse ottaa sitä kättää miljoonaa kertaa päivän aikana pois ja kieltää? :eek:[/QUOTE]

En minä ainakaan mene kieltämään kun toisen ikeniä kutittaa. Tarjoillaan tosissaan purulelua tai muuta lelua tilalle silloin kun jaksetaan. En tuosta stressiä ota, menee kyllä ohi kun kutina helpottaa.

Paitoja/bodyja saa tosissaan vaihtaa usein kun niitä kuolaantuu ja nekin eksyvät suuhun.
 
"vieras"
En minä ainakaan mene kieltämään kun toisen ikeniä kutittaa. Tarjoillaan tosissaan purulelua tai muuta lelua tilalle silloin kun jaksetaan. En tuosta stressiä ota, menee kyllä ohi kun kutina helpottaa.

Paitoja/bodyja saa tosissaan vaihtaa usein kun niitä kuolaantuu ja nekin eksyvät suuhun.

Ok, en sit puutu jatkossakaan tuohon käden järsimiseen :) Tulee vaan välillä ihan vainoharhainen olo kun joku tulee väittämään että ei noin saa missään nimessä tehdä, että olenko mä nyt sittenkin väärässä :D

Ap, voisko peukun vaihtaa tuttiin kun vauva on nukahtamaisillaan, eli ei enää ihan hereillä ja skarppina protestoimaan väärästä objektista? Meillä vauva nukahtaa aina tutti suussa ja mä taas yhdessä vaiheessa toivoin että nukkuisi enemmin vaikka se peukalo suussa, kun nukahtamaisillaan vauvalta aina putosi tutti ja vauva heräsi, alkoi itkeä eikä meinannut enää uudestaan nukahtaa... Ja sitä tuttia piti käydä antamassa yölläkin. Nykyään ei haittaa yleensä vaikka tutin ottaisi pois vähän ennen kun vauva nukahtaa.
 

Yhteistyössä