Miten hakea uusi henkilökortti jos sukunimi vaihtunut?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kukaan hakenut esim henkilökorttia poliisilaitokselta ja ei ole voimassa henkkaria/sukunimi vaihtunut naimisiin menon myötä?
Miten siellä sitten tunnistaudutaan?
Kun tein netissä hakemuksen henkilökorttiin ja minulla ei ole mitään voimassa olevaa henkkaria.
Vanha passi jossa vanha sukunimi ( ennen naimisiin menoa)
Kelpaako vanha passi jossa on suht tunnistettava kuva mutta eri sukunimi?
Nyt uuteen henkilökorttiin tulee tietysti uusi sukunimi kun menin naimisiin.
Tietääkö kukaan miten siellä toimitaan että saan tuon henkilökortin ?
Helpottaisi pankki asiointia sun muuta kun tulee nekin ajankohtaiseksi lainaa hakieassa niin että olisi henkkarit voimassa ja oikea sukunimikin.
Jos joku tietää että on saanut vanhalla passilla esim niin kertokaahan kokemuksia?
Onko kuinka tarkkoja poliisilaitoksella?

Tein hakemuksen ja tunnistauduin nettipankin kautta äsken ja kuva löytyi sieltä kun lähettivät sen suoraan netin kautta sieltä kuvaamosta missä kävin sen ottamassa.
On minulla ne kuvat myös lompakossa mukana kun sain ne.

Kiitos jos joku osaa kertoa :)
Jännittää mennä tunnistautumaan kun ei ole mitään voimassa olevaa henkkaria eikä semmosta missä olisi uusi sukunimi eikä vanha sukunimi.
 
ei se homma sun nimees kaadu. ilman korttejakin tulee toimeen. tai ainakin minä tulin toimeen ilman mitään pappereita useamman vuoden. helposti sai ehjän ajokortin kun teki vaan hakemuksen.
 
SamuSoosi
Haha! Hauska kuulla etten ole ainoa tyhmä. Olin menossa hakemaan passia ja henkkaria samaan aikaan, ja vanhat oli hävitetty hakuvaiheessa. Hetken ehdin hätäillä, että millä mä sitten todistan henkilöllisyyden:D Vähän hävetti, kun tajusin....
 

Yhteistyössä