Miten hyödynnätte työterveyshuoltoa?

En ole 18 työvuoden aikana käynyt kertaakaan työterveyslääkärillä. Nyt haluaisin hyödyntää sitäkin etua, kun sellainen kuitenkin on. Millaisissa hyvinvointiin liittyvissä asioissa olette käyttäneet työterveyshuoltoa? Influenssarokotuksen ajattelin nyt ottaa, mutta mitä muita mahdollisuuksia olette hyödyntäneet?
 
Paikassa, jossa työskentelen, on vain työterveyshuollon kautta minimit. Työterveystarkastus, oliko se nyt 3 vuoden välein. Kaksi kertaa olen osallistunut yli 10 vuoden työurani aikana.
 
vierailija
Kunnallinen terveysasema on minulla ihan vieressä ja työterveys taas on pidemmän matkan päässä, joten 12 vuoteen en käynyt kertaakaan työterveyslääkärillä.

Mutta nyt kesällä kävin ensi kertaa, sillä löysin kyhmyn rinnastani ja halusin mahdollisimman pikaisesti selvyyden siihen. Työterveyden kautta pääsin kaikkein nopeiten tutkimuksiin.

En ole tuonkaan jälkeen vielä perehtynyt, mitä kaikkea tuo työterveys meillä tarvittaessa kattaisi. Mutta tulee ehkä jatkossa herkemmin tsekattua, jos jotain vastaavaa tulee.
 
vierailija
Riippuu paljon sopimuksista mitä työnantaja on valmis maksamaan.
Oma työnantajani kustantaa mm työntekijöilleen erilaisia kuntoremontteja, olen x2 hakeutunut niihin työterveyshuollon kautta.
Lääkärin palveluita olen käyttänyt ja mm lab.kokeita. Lähetteitä olen saanut julkiselle puolelle erikoispkl:n puolelle.
 

Yhteistyössä