Miten ihanaa... Yläkerran naapurilla on nykyään koira.

[QUOTE="jep";24402211]ei voi mitään,semmosta se kerrostalo elämä on..pakko tottua vaan.[/QUOTE]

No ei kerrostalossakaan saa metelöidä miten paljon itseään huvittaa. Koira, joka haukkuu yöt ja päivät, ei sovi kerrostaloon! Se on faktaa se. Voihan tässä itsekin soittaa musiikkia äänet kovalla vaikka viikon putkeen yöt ja päivät ja sit vaan todeta, et kato ei voi mitään...
 
[QUOTE="vieras";24402219]Laita lappu postilaatikkoon.
Omistaja ei välttämättä tiedä että koira haukkuu.[/QUOTE]

Luulis sen joskus olevan kotona! Koira haukkunut kuitenkin sen verran kauan yhteen putkeen, että on aika kyllä ottaa yhteyttä eläinsuojeluun, jos ei omistaja ole ollut kotona muutamaan päivään ollenkaan.
 
Ihan ensin ilmoitat koiran omistajalle YSTÄVÄLLISESTI että koira haukkuu ja haukku häiritsee. Mikäli asia menee perille, niin hieno homma, hän hankkinee ohjeet haukusta poiskouluttamiseen, joka siis on ihan mahdollista, eikä edes rakettitiedettä.

Mikäli hän ei tee asialle mitään, keräät muutamalta naapurilta haukusta lausunnot ja ilmoitat isännöitsijälle häiriöstä. Tätä kautta omistaja jo tehnee koiralleen jotakin, tai vaihtoehtoisesti luopuu koirasta ja antaa sen osaavampiin käsiin.
 
Suosittelen myös kertomaan omistajalle, että koira elämöi.. Kun asuin kerrostalossa niin pyysin naapuria kertomaan ensin meille mikäli koiramme haukkuu yksin ollessaan ennenkuin isännöitsijä puuttuu asiaan.. Onneksi ei ollut tätä ongelmaa.. Kun muutimme uuteen asuntoon niin koiramme jäi vinkumaan noin viikon verran aina kun jäi yksin (kyseessä tosin rivitalo) kunnes rauhottui ja tottui uuteen kotiin -voiko olla samaa ongelmaa myös yläkerran koiralla??
Vaikka koira ihminen olen itsekin niin kyllä se vituttaa jos aamusta iltaan (ja yöt) haukutaan.. :stick:
 
Keittiönoita
Onhan se eläinsuojelukeikka jos koira haukkuu aina. Tuskin haukkuu jos siellä on ihmisiä paikalla.
Jotkut koirat haukkuu, vaikka omistaja olisi kotonakin. Meillä naapuritalossa varsin haukkuherkkä terrieri, joka haukkuu aina, kun näkee ikkunasta jonkun kulkevan ohi.

Ja ap:lle....käy tosiaan kysymässä naapuriltasi, onko hän tietoinen siitä, että koira haukkuu päivät pitkät. Mä kun aikoinaan otin koiran, kävin erikseen pyytämässä naapureilta, että tulisivat kertomaan, jos mun työssä ollessani koira täällä metelöi. Varsinkin alussa se lomien jälkeen ulisi, mutta eläkkeellä oleva naapurini kertoi, että ulina kestää kerrallaan noin 10 minuuttia meidän lähdön jälkeen ja parin viikon päästä ei ulise enää ollenkaan.
 
"mä"
Jos koira haukkuu yötä päivää niin jokuhan siellä on vialla. Mene soittamaan ovikelloa. Voihan olla, että omistaja on esim. kaatunut ja lyönyt päänsä tai saanut jonkun muun sairaskohtauksen. Tai hyljännyt koiran tms.
 
Keittiönoita
[QUOTE="mä";24402369]Jos koira haukkuu yötä päivää niin jokuhan siellä on vialla. Mene soittamaan ovikelloa. Voihan olla, että omistaja on esim. kaatunut ja lyönyt päänsä tai saanut jonkun muun sairaskohtauksen. Tai hyljännyt koiran tms.[/QUOTE]

Hyvä pointti tuokin :flower:
 
"vieras"
Mene nyt ekaks soittamaan ovikelloa. Jos ei ovea avata niin yhteys eläinsuojeluun. Jos se koira on vaikkapa jätetty yksin, kenties ilman ruokaa / vettä. Harvemmin koira kuitenkaan haukkuu jatkuvasti jos omistaja on kotona ja asiat kunnossa.
 

Yhteistyössä