Miten ilmaista ettei kiinnosta?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En ole mikään kaunokainen ja painoakin on aivan liikaa. Eli en ole sillä tavalla seksuaalisesti huomiota herättävä kulkiessani. Nyt kuitenkin joku mies on alkanut vahdata kun kävelen ja ensin ajattelin muuten vaan tuijottavan. Sitten kuulin viheltelyä takaani pitkän aikaa kun ohitin hänet lapseni kanssa. Ajattelin kuitenkin että jos se muuta viheltelee. No viime viikolla samainen mies tuli vastaan ja vähän ennen kuin oli kohdalla niin alkoi taas vihellellä ja tuijotti. Mainittakoon, että mitään seksuaalista minussa ei ollut, koska satoi kaatamalla ja olin pukeutunut sadeasuunkin kaikkien muiden tamineiden lisäksi. Voisinko olettaa, että se lopettaa tuon vai odottelenko kohta kun tulee juttelemaan? Tuo viime viikon kohtaaminen oli vielä sellainen, että en tiedä kuvittelenko vai seisoiko se oikeasti kadun kulmassa ja kun näki minut niin lähti vasta sitten kävelemään kohti. Siis näin kun se seisoi kauempana ja kun katsoi sinne päin mistä tulin lapsen kanssa niin lähti sitten sinne päin. Ihan suomalaiselta näyttää. Enkä ole millään tavalla kiinnostunut, koska on oma mies. Niin ja ihan sormusta kuljen, koska painonnousun myötä se ei mahdu sormeen. Miten ilmaista etten ole kiinnostunut? Vai olenko vaan imarreltu, jos joku viheltelee norsullekin? Kai tuollaisesta ei tarvitse olla peloissaan?

Tai ehkä minussa on joku puoli joka vetää silti puoleensa, vaikken ole mitenkään kaunis. Vuosien aikana 3 eri ystäväni miehet on joko suoraan ilmaissut tunteensa minua kohtaan tai/ja sähköisesti. Tilanne on tavallaan kamala ollut enkä ole ikinä kertonut noista heidän avovaimoilleen eli ystävilleni, että heidän miehensä on kertoneet minulle rakkauttaan(ja saaneet rukkaset). Eikä kyseessä ole edes pilat ja nämä miehet on olleet yli 40v ja jo pitkään suhteissaan. Itse vaan pidän itseäni niin rumana ja olen siis ollut kiusattukin ulkonäköni vuoksi ja aikoinaan baareissa nuoret miehet tuli vittuilemaan ulkonäöstäni(ei painosta). Eräs nainen sanoi kerran minulle ettei hän tiedä olenko helvetin ruma vai helvetin hyvännäköinen. Ja kysyi olenko koskaan törmännyt henkilöön josta ei tiedä onko se tosi kaunis vai tosi ruma.

Mietin näitä kun huomaan joskus jonkun tuijottavan ja itselleni tulee mieleen vaan että se tuijottaa koska olen niin omituisen näköinen. Asia nyt rönsysi aloituksesta enemmän.
 
vierailija
No tarviiko sun asiaa mitenkään ilmaista. Kyllä ystävällinen saa olla vaikkei kiinnostakaan, eikä ketään tarvitse lähteä erityisesti torjumaankaan ennen kuin on edes jutellukaan.
Kyllä siinä jutellessa yleensä ihminen voi halutessaan käyttäytyä rauhallisesti ja neutraalisti, jo tällöin yleensä toinen ymmärtää ettei toinen ole kiinnostunut.
 

Yhteistyössä