Miten jaksatte sairaana hoitaa vauvaa?

  • Viestiketjun aloittaja pipi
  • Ensimmäinen viesti
pipi
Itsellä on nyt kuudetta päivää kurkku tosi kipeenä ja nuha yskä vielä tullut lisäksi. Lääkäri ei voinut määrätä kuin särkylääkettä, kun on viruksen aiheuttamaa, mutta sekään ei oikein auta, enkä saa nukuttua. Alkaa olla aika poikki. Silti pitäis jaksaa imettää ja touhuta vauhdikkaan 8kk kanssa. Mies auttaa minkä voi, mutta rankkaa on silti, kun nieleminen saa lähes tulkoon kyyneleet silmiin. Pitää varmaan taas mennä lääkäriin, jos sais vaikka vahvempaa särkylääkettä...
Onko kohtalotovereita?
 
Mulla oli samanlainen kurkkukipu aiemmin keväällä. Pahin korkkukipu koskaan \|O Mutta viikossa meni ohi, samoin oli miehelläni, tasan viikon kesti. Ja muu ei auttanut kuin särkylääke, sekin vain sen verran, että joten kuten pystyi nukkumaan. Joten jospa sullakin tuo alkis viimeistään huomenna helpottamaan.

Itse joudun sairaanakin hoitamaan lapset (6v, 5v, vajaa 2v ja 4kk). Ei voi mies pitää rokulia sen vuoksi. Pakko se vaan on jaksaa, ei auta muu. Mutta silloin mennään kyllä ihan ykkösvaihteella kun minä sairastan (jos siis olen kovasti kipee). Teen vain pakollisen ja lapsetkin saa luvan tehdä joain rauhallista. Makaan vaikka pienempien kans lattialla ja siinä touhutaan ja aina kun mahdollista niin sänkyyn lepäämään.<br><br>
 
Kelan sivuilla on äitiysrahan kohdalla lause: "Jos äiti ei sairauden vuoksi kykene hoitamaan lastaan, äitiysraha voidaan tietyin edellytyksin siirtää isälle vanhempainrahana maksettavaksi." Eiköhän näin ole vanhempainrahankin kohdalla. Eli mies vanhempainvapaalle ja äiti sairauslomalle. Eihän sairaana voi lasta/lapsia hoitaa. Tarkempia ohjeita Kelan sivuilla ei ollut - pitää varmaan soittaa ja kysäistä. Tietty perheen tulot silloin kai vähän putoaa, mutta eipä tarttis ainakaan palkatonta vapaata ottaa.
 
Mä en talvella kyennyt kuumeelta ja muulta flunssalta yhtään mihinkään, edes sängystä en meinannut ylös päästä, enkä jaksanut imettää. Mies oli yhden päivän palkattomalla ja loppuviikko "asuttiin" mummolassa. Rankkaa on sairastaa pienten kanssa.
Soskusta saa varmaan myös lastenhoitoapua!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 09:29 Marjis75 kirjoitti:
Kelan sivuilla on äitiysrahan kohdalla lause: "Jos äiti ei sairauden vuoksi kykene hoitamaan lastaan, äitiysraha voidaan tietyin edellytyksin siirtää isälle vanhempainrahana maksettavaksi." Eiköhän näin ole vanhempainrahankin kohdalla. Eli mies vanhempainvapaalle ja äiti sairauslomalle. Eihän sairaana voi lasta/lapsia hoitaa. Tarkempia ohjeita Kelan sivuilla ei ollut - pitää varmaan soittaa ja kysäistä. Tietty perheen tulot silloin kai vähän putoaa, mutta eipä tarttis ainakaan palkatonta vapaata ottaa.
Veikkaan, et pelkkä flunssa ei riitä perusteeksi, vaan pitää olla pitempi ja vakavampi sairaus. Oma mieheni ei meinannut saada edes isyyslomaa pitää, saatikka että voisi olla pois töistä, jos mulla olis flunssa. Kerran olen ollut itse kipeänä ja molemmat lapset yhtä aikaa kuumeessa. Pakko oli vaan selvitä, kun ei muutakaan vaihtoehtoa ollut.
 

Yhteistyössä