miten jollain voi olla niin tiukkaa?

  • Viestiketjun aloittaja norsu
  • Ensimmäinen viesti
Paljonko sitten saa palkkaa? Miehelleni jäi rahaa käteen 35 euroa ensimmäisestä palkasta ja tämä ei ole mikään keksitty juttu. Mikäli kaikki menee hyvin voi saada palkaa noin 900 euroa kuussa.

Mieheni oli ennen tavallinen duunari ja sai palkkaa käteen 1200-1400 euroa kuussa, mutta sairauden takia joutui jäämään pois vakituisesta duunista.
 
alkup.
en oo ilkeyttäni kirjotellu, ennemminki näyttäny tyhmyyteni.

käteen jää jotai vähä yli 2000e/kk mut kai se on sit tavallista paremmin

*nyt mä oikeesti häpeän tyhmyyttäni, olsi pitäny pitää vaan turpa tukossa*
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
en oo ilkeyttäni kirjotellu, ennemminki näyttäny tyhmyyteni.

käteen jää jotai vähä yli 2000e/kk mut kai se on sit tavallista paremmin

*nyt mä oikeesti häpeän tyhmyyttäni, olsi pitäny pitää vaan turpa tukossa*
+ 2000? on oikeesti TOSI hyvä palkka! Jos ukko sais sen käteen niin olisin varmaan voinut ite olla hieman pidempään lasten kans kotona. Näin ei kuiteskaan meillä ole.

 
harmaa
Pienillä tuloillakin pärjää mainiosti jos elää sääteliäästi. Taitaa vaan olla niin että nykyään normaaliksi elämiseksi katsotaan sellainen elintapa jossa hankitaan tarpeettomia, muka-välttämättömiä vaatteita, meikkejä, muuta kosmetiikkaa, käydään ravintolassa vaikka siihen ei olisi varaa ja sitten inistään kun sossu ei maksa Jeminajessican talvihaalaria.
 
Nyt ymmärrän ihmettelysi. Tuolla palkalla tulee ihan hyvin toimeen. Eikä ole todellakaan mikään minimipalkka. Meillä menee kuukaudessa noin 1500 euroa vaikka asutaan halvalla vuokralla ja pihistellään kaikesta mahdollisesta. Valitettavasti miehen sairauskuluihin menee paljon rahaa.
 
alkup.
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Pienillä tuloillakin pärjää mainiosti jos elää sääteliäästi. Taitaa vaan olla niin että nykyään normaaliksi elämiseksi katsotaan sellainen elintapa jossa hankitaan tarpeettomia, muka-välttämättömiä vaatteita, meikkejä, muuta kosmetiikkaa, käydään ravintolassa vaikka siihen ei olisi varaa ja sitten inistään kun sossu ei maksa Jeminajessican talvihaalaria.
mä oon sun kans samaa mieltä. meillä ei lapsilla reimateciä
ja muuta tällästä missä mun mielestä vaan höynäytetään tavallisia ihmisiä luopumaan viimesistä pennosista.. ei me käydä ravintolassakaan ku kerta vuoteen :)

mun imelesät nää rahajutut on JOIDENKI kohalla vaan ihan siitä kiinni että tuhlataan enenmmän mitä tienataan. ei siis tosiaankaan kaikkien kohalla, kaikki ei ees saa tarpeeks tuloja, normi menoihin nähden :(
 
mellan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
okei.. mä oon oikeesti varmaan niin pumpulissa eläny etten oikeen tajua.. se on varmasti totta että yh:t joilla lapsia on tässä asemassa, kun on vaan 1 aikuinen rahaa tuomassa..

mutta että semmonen perhe, kenellä mies on töissä ja vaimo kotona lasten kans. meillä on näin, muttei mitenkään tiukkaa rahasta. mies on tavallinen duunari, ite minimi äippärahalla ja 2 alle 2v lasta

sä et ymmärrä jos toinen käy töissä ja toinen kotona?mä kyllä ymmärrän niitä mutta mä en ymmärrä sitä jos molemmat vanhemmat käy töissä ja silti ei rahat riitä.se ei mene mun jakeluun.
meillä molemmat käy töissä, mutta mulla on tunteja vaan 21 viikossa. Ei se palkka sen kummempi ole kuin päväraha
 

Yhteistyössä