Miten jotkut autoilijat ei erota hyviä, kirkkaita valoja pitkistä valoista??

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Niin että ihan muuten vain usiampi ihminen välkytteli teille valoja. Niinhän se menee.
Ei varmaankaan huvin vuoksi, mutta ei ne valot häikäise ellei niihin jää tuijottamaan.
Useampi ihminen välkäytteli valoja? Kävikö näin? Jos kävi niin jotakin vikaa on, mutta jos ei käynyt niin sitten en tiedä missä vika.

On muuten aika pirun inhottavaa ajaa autoa jos toisella kirkkaat valot eikä edes tuijota niitä vaan yrittää selvitä tienviivojen avulla. Siinä tilanteessa ei vain voi kattoa kovin pitkälle omaa kaistaa ja helvetin kivaa jos just silloin tulee hirvi eteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Ai niin, tarkennan vielä että tässä tapauksessa niitä monia oli tasan 4. Vastaantulevia autoja oli kyllä runsaasti, että aika pieni prossahan toi oli mutta silti :saint:
no, jos ne monet autoilijat, ne kaikki neljä, oli tosiaan sitä mieltä et teijän valot oli kirkkaat ja luuli niitä pitkiks.. :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Niin että ihan muuten vain usiampi ihminen välkytteli teille valoja. Niinhän se menee.
Ei varmaankaan huvin vuoksi, mutta ei ne valot häikäise ellei niihin jää tuijottamaan.
Useampi ihminen välkäytteli valoja? Kävikö näin? Jos kävi niin jotakin vikaa on, mutta jos ei käynyt niin sitten en tiedä missä vika.

On muuten aika pirun inhottavaa ajaa autoa jos toisella kirkkaat valot eikä edes tuijota niitä vaan yrittää selvitä tienviivojen avulla. Siinä tilanteessa ei vain voi kattoa kovin pitkälle omaa kaistaa ja helvetin kivaa jos just silloin tulee hirvi eteen.

Tiedän kyllä, mutta miksi ihmeessä tossa autossa nyt olisi jotenkin überkirkkaat valot, sitä en ymmärrä :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Ai niin, tarkennan vielä että tässä tapauksessa niitä monia oli tasan 4. Vastaantulevia autoja oli kyllä runsaasti, että aika pieni prossahan toi oli mutta silti :saint:
no, jos ne monet autoilijat, ne kaikki neljä, oli tosiaan sitä mieltä et teijän valot oli kirkkaat ja luuli niitä pitkiks.. :saint:
Tästä aloituksesta sai vissiin jotkut sellaisen kuvan että tyyliin joka toinen vilkutteli pitkiä :LOL:
Mutta siis mun mielestä se neljäkin oli paljon, kun ei noin koskaan aiemmin ole käynyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Ai niin, tarkennan vielä että tässä tapauksessa niitä monia oli tasan 4. Vastaantulevia autoja oli kyllä runsaasti, että aika pieni prossahan toi oli mutta silti :saint:
no, jos ne monet autoilijat, ne kaikki neljä, oli tosiaan sitä mieltä et teijän valot oli kirkkaat ja luuli niitä pitkiks.. :saint:
Tästä aloituksesta sai vissiin jotkut sellaisen kuvan että tyyliin joka toinen vilkutteli pitkiä :LOL:
Mutta siis mun mielestä se neljäkin oli paljon, kun ei noin koskaan aiemmin ole käynyt.
siitä varmaan sai sellasen käsityksen et monet niitä valoja räpytteli, koska ensimmäisessä viestissä niin kirjotit.
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Tiedän kyllä, mutta miksi ihmeessä tossa autossa nyt olisi jotenkin überkirkkaat valot, sitä en ymmärrä :eek:
Ei siinä ole überkirkkaita valoja. Se teho on määritelty suomen tieliikennelaissa ja en usko, että siinä olisi laittomia valoja (kuten esim. minulla. Biltema myy halvalla)
 
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Ai niin, tarkennan vielä että tässä tapauksessa niitä monia oli tasan 4. Vastaantulevia autoja oli kyllä runsaasti, että aika pieni prossahan toi oli mutta silti :saint:
no, jos ne monet autoilijat, ne kaikki neljä, oli tosiaan sitä mieltä et teijän valot oli kirkkaat ja luuli niitä pitkiks.. :saint:
Tästä aloituksesta sai vissiin jotkut sellaisen kuvan että tyyliin joka toinen vilkutteli pitkiä :LOL:
Mutta siis mun mielestä se neljäkin oli paljon, kun ei noin koskaan aiemmin ole käynyt.
siitä varmaan sai sellasen käsityksen et monet niitä valoja räpytteli, koska ensimmäisessä viestissä niin kirjotit.

Mutta onhan se neljä moni, siis verrattuna siihen tavalliseen pyöreään nollaan.
 
uusi auto mullakin
ja kyllä ne valot voi olla väärin suunnattu siltikin. Mulla pakasta vedetty audi ja xenon valot ja ne näyttivät liian ylös. Mutta eipä liikkeessä siltikään tehty mitään sille vaan sanottiin että seuraavassa huollossa voi pojat ne kattoa. enpä kyllä käskenytkään sit alkaa enää säätelee..
mut tuu ihmeessä huomenna kertoo mitä ne sano. kiinnostaa kuulla!! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja uusi auto mullakin:
ja kyllä ne valot voi olla väärin suunnattu siltikin. Mulla pakasta vedetty audi ja xenon valot ja ne näyttivät liian ylös. Mutta eipä liikkeessä siltikään tehty mitään sille vaan sanottiin että seuraavassa huollossa voi pojat ne kattoa. enpä kyllä käskenytkään sit alkaa enää säätelee..
mut tuu ihmeessä huomenna kertoo mitä ne sano. kiinnostaa kuulla!! :)
Meilläkin audi.
Ja pyydettiin ne säätämään valot jos niissä jotain häikkää on. Ja säätivätkin hieman joten siksi olen melko varma että kaikki on kunnossa.
Mutta tosiaan, käyn huomenna huollossa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja elmeri-meri:
jos meille vilkuttelis valoja 4 autoa niin kyllä mä epäilisin meiän valoissa olevan hämminkiä enkä niissä vastaantulijoissa... :/
Sepä se...
Eli jos vastaantulijoita on esim 100 ja niistä neljää häiritsee valot niin vika on tietty valoissa vaikka 96 ajaa ohi ilman häiriöitä?
 
Yksvaan
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja elmeri-meri:
jos meille vilkuttelis valoja 4 autoa niin kyllä mä epäilisin meiän valoissa olevan hämminkiä enkä niissä vastaantulijoissa... :/
Sepä se...
Eli jos vastaantulijoita on esim 100 ja niistä neljää häiritsee valot niin vika on tietty valoissa vaikka 96 ajaa ohi ilman häiriöitä?
Ei herrajee... Jos yksi vilkuttaa, voi sen vielä ajatella olevan jotakin jota teki epähuomiossa tai halusi varoittaa jostakin. Kaksi saa jo ihmettelemään, kolme tekee jo asiasta päivänselvää. Vika on valoissa. Ellei sitten ne kolme autoa tule nipussa ja halua varoittaa esim hirvistä....
 
vieras2
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Tai sit siellä oli hirviä koko matkalla, ja niistä varoittelivat :xmas:
niin tai tutka/poliisi/ onnettomuus TAI sit yksinkertasesti vastaantulija vaan vahingossa väläytti pitkiä tms. syitä voi olla monia, mut eihän se aina vilkuttajasta ääliötä tee :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Tai sit siellä oli hirviä koko matkalla, ja niistä varoittelivat :xmas:
niin tai tutka/poliisi/ onnettomuus TAI sit yksinkertasesti vastaantulija vaan vahingossa väläytti pitkiä tms. syitä voi olla monia, mut eihän se aina vilkuttajasta ääliötä tee :D
Yhdestä uskon, että teki sen vahingossa. Toinenkin mahdollisesti.
Mutta ne kaksi muuta vaikuttivat jotekin tahallisilta vaikka vaikeahan se on tietää.
Ja kyllä, hirviä oli tolla matkalla melko varmasti ja poliisitkin siellä pusikoissa lymyilivät. En vaan koskaan tosiaan ole suomessa törmännyt siihen, että kytistä varoitetaan vastaantulijoita.
Mutta nyt menen oikeesti, jos vaikka pääkivultani saisin unta.
 
onkse auto maasturi tai muuten korkea? Koska niitten normaalitkin (xenon)ajovalot häikäisee.
nim. ottaa ne häikäisevät valot päähän, mutta en silti vilkuttele kenellekään

Männätalvena otti pattiin kun ainakin uusissa sitikoissa oli niin kirkkaat JARRUVALOT ja vilkut, et jos seisoi valoissa perässä, niin oli pakko pitää kättä silmien edessä et liikkeelle lähtiessä olis nähnyt mitään. Enkä ollut ainoa joka siihen kiinniti huomiota. (Kuulemma jarruvalojen kirkkaudelle ei ole mitään rajaa.)
 
Jack 50v
Tämä kertoo paljon asenteestasi liikenteessä ja asenteestasi kanssaautoilijoita kohtaan. Huvin sujuva tieliikennehän on mitä suurimmassa määrin yhteispeliä. Näin ollen tässä "keisissä" tämä kertoo minulle erittäin paljon:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Joka kerta.. vielä..vilkuttelin sitten heille pitkiä takaisin että älyäisivät yksinkertaisuutensa
Pelkäämpä, että itse et edes älyä mitä pitäisi älytä. Toisaalta on hyvä, että sentään älysit täältä tulla kysymään. Täällähän nimittäin tiedetään.
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Te pidätte mua aivan ääliönä
Johtuisikohan tästä:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
(olikohan tarpeeksi sekavaa tekstiä? :xmas: )





 

Yhteistyössä