Miten jotkut ihmiset on aina niin supermotivoituneita

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Siis miten jotkut pystyy siihen, että jaksavat paneutua pitkäveteisiimpiinkin hommiin aina täydellä innolla ja motivaatiolla ja tehdä aina kaiken sataprosenttisen innokkaasti.
 
vierailija
Siis miten jotkut pystyy siihen, että jaksavat paneutua pitkäveteisiimpiinkin hommiin aina täydellä innolla ja motivaatiolla ja tehdä aina kaiken sataprosenttisen innokkaasti.
"Tee sitä mihin uskot ja usko siihen mitä teet.
Kaikki muu on ajan ja voimien tuhlausta
". -postikorttitekstistä-
----tosin aina löytyy niitä, joilla on tarve pilata se kaikki. ... t: paula
 
HippuTAR
Mä ihmettelen tätä kans. Itte kun en meinaa jaksaa ku aivan pakolliset. Niitten lisäksi haluaisin mm. virkata, ommella, pitää pihan nättinä ja kasvattaa kaikenlaista, lukea, tehdä ristikoita yms. Ei vaan oikeen koskaan jaksa, joskus aloitan mut kesken ne tuppaa jäämään.
 
vierailija
Ikävä työ sujuu mukavammin, jos pystyy uskottelemaan itselleen, että se on kivaa. Tai ainakin mieli on pirteämpi, kun yrittää pitää mielialan hyvänä eikä salli ikäviä ajatuksia itselleen.

Toinen äärilaita on ne ihmiset, jotka työtä aloittaessaan ajavat itsensä raivon tilaan kiroilemalla ja ajattelmalla negatiivisesti. Olen kysynyt yhdeltä näin toimivalta, miksi hän toimii siten. Vastaus oli, ettei saa muuten työtä tehtyä. Osaako kukaan sanoa, mistä tällainen negatiivisuus voi olla lähtöisin? Miten henkilön ajatusmallin saisi käännettyä?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Olen luonteeltani patalaiska, mutta iän myötä olen oppinut tykkäämään monista arkisista jutuista. Ne on ihan kivoja, vaikka 20 vuotta sitten olisin tuskaillut niitä viikkotolkulla.
Mulla on käynyt toisinpäin, eli iän myötä olen alkanut suorastaan inhota esim ruuanlaittoa ja siivousta! Ennen hoidin sujuvasti työni, kodin, sekä lapset ja niiden harrastukset. Nyt jokaisella saralla tökkii (lapsissa ei mitään vikaa, mutta kaikki harrastukset, vaatteiden ym ostot, ja niiden jatkuva ruuan tarve). Joudun tosiaan pinnistelemään että näyttäisin edes joskus ahkeralta.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä