miten käsitellä itsepäistä miestä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Liian itsepäistä miestä ei kyllä jaksais millään. En minä ainakaan jaksaisi mitään pässejä katsella päivästä toiseen.
 
vierailija ssssss
Huijaamalla...pikkuhiljaa hivuttamalla.. perustellen /kyseenalaistamalla hienovaraisesti miehen juttuja.... mm omat tavoitteesi naamioi niin että mies itse kuvittelee tehneensä päätökset/valintansa ......"näin onkin järkevintä"... sopu säilyy, mies on pää perheessä jne...
 
vierailija
Keskustelkaa. Onko mies aina ollu tollanen? Onko jotain asioita, jotka tuo ylimäärästä stressiä? Onko teillä ollu kahenkeskistä aikaa, siis aikaa toisillenne? Teettekl jotain yksin kavereittenne kanssa? Pieni happihyppely tekee mielelle ihmeitä. Ruvetkaa harrastaa jotain yhessä, joku hauska harrastus mikä molempia miellyttäis ja tulis hauskaa yhteistä aikaa.

Kun valitat miehes käytöksestä, niin mietippä kuinka itse käyttäydyt. Joskus jokaisen olis hyvä pysähtyä miettimään omaa käytöstä. Miestäs et kuitenkaan voi muuttaa. Siks painotan, että puhukaa.
 
vierailija
Vältä suoria kieltoja, vaikka ajattelisit, että ei missään tapauksessa. Kysy lisäkysymyksiä ja tarkennuksia. Jos saat miehen epäröimään omaa kantaansa tai lykkäämän asiaa myöhemmäksi, niin voit johdatella miehen sinulle sopivaan loppupäätelmään.
 
vierailija
Käsittele sitä kuin lasta, selitä kaikki asiat perusteellisesti, toru kun toimii väärin ja kerro miksi niin teet, anna kaksi vaihtoehtoa, joista on pakko valita:hyvä ja huono. Opeta oikea ja väärä, lahjo kaljalla, jos siitä pitää. Rajat on rakkautta!
 
vierailija
Keskustelkaa. Onko mies aina ollu tollanen? Onko jotain asioita, jotka tuo ylimäärästä stressiä? Onko teillä ollu kahenkeskistä aikaa, siis aikaa toisillenne? Teettekl jotain yksin kavereittenne kanssa? Pieni happihyppely tekee mielelle ihmeitä. Ruvetkaa harrastaa jotain yhessä, joku hauska harrastus mikä molempia miellyttäis ja tulis hauskaa yhteistä aikaa.

Kun valitat miehes käytöksestä, niin mietippä kuinka itse käyttäydyt. Joskus jokaisen olis hyvä pysähtyä miettimään omaa käytöstä. Miestäs et kuitenkaan voi muuttaa. Siks painotan, että puhukaa.
Mies ei suostu edes kuuntelemaan jos on pahalla päällä. Vain hänen mielipiteensä merkisee. Mies on myös ilkeä ja piikittelee. Hän on se suhteen todellinen nalkuttaja. Mies päättää kaikesta ja kyllä harrastamme yhdessä, mutta sekin liikuntaharrastus on miehelle mieluinen.
 

Yhteistyössä