Miten kaukaa olisit valmis ottamaan hoitopaikan lapselle?

Jos ajatellaan, että kävellen pitäis joka aamu kuljettaa lapsi ja sun pitäisi olla koulussa/töissä klo 8, yhteensä pitäis kävellä 3-4km kun veisit lapsen ja hakiessa tietysti sama matka... Tietäisit, että lähempänäkin olis muutama paikka mutta kauempaa tarjotaan.
Jäisitkö vielä jonottamaan uutta paikkaa vai ottaisitko tämän tarjotun?
 
Omasta tilanteesta siis kirjotin enkä mä halua tuota paikkaa, ihan tässä kilometrin säteellä pitäis olla tietääkseni noin kolme muuta. :|
Hakemukseen laitoin että paikan tulis sijaita tässä ydinkeskustassa mutta ei... :headwall:
Saatetaanko tässä nyt sitten odotella loppu ikämme?
 
Työäiti
En ottaisi 3-4km päästä, jos ainoa vaihtoehto on kävellä päivittäin. Me ollaan haluttu tuolle etäisyydelle, koska sinne pääsee helposti bussilla ja on oikeassa suunnassa töihin menon suuntaan. Minä joskus kävelen kotiin ;) Eli kokonaisuus ratkaisee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85-:
Eikö paikka sitten ole koulu/työmatkasi varrella? Itse ottaisin kyllä jos olisi,voihan se olla että ne muut paikat vain ovat täynnä.
Ei todellakaan ole. Mulla olis kouluun matkaa tästä ehkä kilometri, mutta ihan toiseen suuntaan saisin lähtee poikaa viemään ja sieltä kävellä kouluun vielä. :|
Miehellä koulu olis edes vähän samassa suunnassa kuin tää paikka, mutta sekin sais vielä kävellä jonkin matkaa sen oman koulun ohi kun veis poikaa ja palata sitten takasin. :headwall:
 
hepuli
me asutaa perämettäs ja lähin hoitopaikka olis n.10km pääs,mut onneks ei oo tarvetta vied hoitoo =) eikä mul o autoo ja linkatki kulkee tosi huonosti(vuorot menee koululaiste mukaa ni puolet jää kesäl niistäki pois ja niit me muutenkaa ku n.5pväs)!!
 
Vieras
Meillä on autot käytössa molemmilla vanhemmilla. Mekin olimme hakeneet ensisijaisesti tuohon 200m päässä sijaitsevaan päiväkotiin, koska välillä lapsen joutuu hakemaan isoäiti, jolla ei ole autoa saati korttia ja pitkien matkojen liikkuminen ei häneltä kunnolla onnistu.

Mutta saimme äskeittäin kuulla, että hoitopaikkaa tarjotaan päiväkodista, joka on 15 km päässä kodistamme. Eikä edes työmatkojemme varrella.... No odotellaan nyt vielä, josko lähempää kuitenkin löytyisi paikka.
 
Siinä voi käydä niin, että joudutte taas odottamaan sen 4 kk, jos hylkäätte tarjotun paikan. Siitä on inhimillisyys kaukana. Riippuu oikeastaan henkilöstä ja hänen käytännönläheisestä asenteestaan, joka niitä päätöksiä tekee. Jos hän yhtään ihnhimillisesti ajattelee, hän ei laita teitä uudelleen jonoon hylätessänne tämän paikan.
 
Ai kävellen, olin jo vastaamassa, että meillä on esim lähin vuorohoitopäiväkoti 40km päässä ja mielestäni se on liian kaukana ainakin jos työpaikka olisi toisella puolen kotia. Mutta kävelymatkan päässä kaikki paikat on kivenheitonpäässä ja seuraaviin puhutaan jo kymmenistä kilometreistä, joten ei onneksi tarvitse ajatella asiaa.

Oli meillä kyllä aikanaan niinkin, että hoitopaikkaan oli n. 4km, niin kyllä jako meni meillä niin, että se kumpi vei lapset otti myös auton.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Siinä voi käydä niin, että joudutte taas odottamaan sen 4 kk, jos hylkäätte tarjotun paikan. Siitä on inhimillisyys kaukana. Riippuu oikeastaan henkilöstä ja hänen käytännönläheisestä asenteestaan, joka niitä päätöksiä tekee. Jos hän yhtään ihnhimillisesti ajattelee, hän ei laita teitä uudelleen jonoon hylätessänne tämän paikan.
Niinhän me varmaan joudutaan. :( Ei paljon huvita, mutta ei huvita sekään että lasta pitäis työntää rattailla kilometritolkulla joka aamu säällä kuin säällä kun tietää että lähempänäkin on paikkoja.
Sikäli ei vielä ole hätää, että lapsi täyttää 3v vasta maaliskuussa joten saan kotihoidontukea, onneksi...
 
Jos kävellen pitäisi viedä niin omalta asuinalueelta pitäisi hoitopaikan löytyä. Meidän nykyinen hoitopaikka ei ole omalta asuinalueelta josta hoitopaikkaa haettiin mutta se ei ole ongelma koska hoitopaikkaan pääsee niin hyvin julkisilla.

Tiedän tapauksessa kannattaa varmaan soittaa ja kysellä olisiko mahdollista saada hoitopaikka lähempää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Mitens onnistuisiko pyöräily?
Se että hoitopaikan yleensä kunnalliseltapuolen saa taitaa olla aika lottovoitto näinä päivinä kun vähän joka paikassa on huutava pula hoitopaikoista.
En ala sen takia pyörää ostamaan, kun en kuitenkaan ympäri vuoden voisi pyöräillä jos talvi vielä tulee.

Mun mielestä hoitopaikan saaminen ei todellakaan ole mikään lottovoitto, onhan jokainen kunta velvollinen semmosen jostain järjestämään?
 

Yhteistyössä