Miten kieltäytyä kohteliaasti opiskelijoiden läsnäolosta raskausajan lääkärintarkistuksessa?

  • Viestiketjun aloittaja vv
  • Ensimmäinen viesti
joku
jos paikalla on on kätilö tai terkkaopiskeljia, he eivät ole siinä sinun värkkiä tutkimassa tai pällistelemässä...jos siinä on lääkäriopiskelija, se onkin sit eri juttu.
 
dd
Minulla oli niiden kolme lääkärikäynnin (sain vielä yhden ylimääräisen, yleensä ei ole kuin kaksi) yhteydessä vain kerran lääkäriopiskelija joka kohteliaasti kysyi sopiiko hänen olla mukana ja saako hän tehdä tutkimuksen (lääkäri ei sitten tutkinutkaan itse ollenkaan). Ei olisi käynyt mielessäkään kieltäytyä. Hoiti homman erittäin asiallisesti.

Sen sijaan sairaalassa kun leikkaava lääkäri tuli huoneeseen paikalle pelmahti myös kolme lääkäriopiskelijaa (joista yksi vielä nuori mies) jolloin hetken koin oloni todella epämukavaksi. Mutta vain hetken kunnes lääkäri tuumi että tämä on saatava kiireellä ulos.

Eli se pointti oli että todennäköisesti silloin pahimmalla hetellä et todellakaan voi niitä opiskelijoita pyytää poistumaan ja silloin nimen omaan ovat vain katselemassa.
 
vara
mulla on ollut np-ultrassa, neuvolassa, kääntöyrityksessä opiskelijoita ja terveyskeskuksen ekstraultrassa pari ylimääräistä hoitsua opissa. en ole koskaan kieltänyt, koska millä ne muuten oppii, kuin harjoittelemalla? kirjoistako? synnytyksessäkin on varmaan pieni komppanja paikallam :D

toisaalta ymmärrän, että kun intimialueelle mennään, niin ei sitä toivo mitään stadionillista väkeä alapäätään katselemaan. pienemmistäkin asioista asiakkaat ovat kieltäytyneet ottamasta harjoittelijaa paikalle.
 
vieras
mulla oli neuvolan lääkärintarkastuksessa lääkäriopiskelija mukana enkä tykänny yhtään. itse ei esitelly itteään saati kysyny lupaa, lääkäri sit vaan totes tyyliin että ei kait sua haittaa kun tämä on tässä nyt mukana. en saanu sanaa suustani. sit sisätutkimusta tehdessään lääkäri pyys tän opiskelijan kattomaan mun alapäätä. tältä näyttää näillä viikoilla.. ei se opiskelija oma-aloitteisesti ois tehny mitään.
 
pettynin
6 opiskelijaa vuorollaan räpläs ja niin sit kertoivat mielipiteensä! Lääkäri ei muuta kuin kuunteli kertomukset ja totes odotellaan! En sitten varmasti anna seuraavan kerran kenenkään olla
ylimääräisenä! Jos yks ois sen ois ymmärtäny mut nyt meni pahasti yli hilserajan....kun jokainen vuorollaan sorkkii...
 
vieras
Eihän ne opi mitään muuten , kamalampaa se olis jos ois kirjasta oppinu valmis lääkäri tutkimassa(tosin ei sellasta olekkaan) Kukas sen mun syntyvän lapseni , olettaen että on tyttö, synnytyksen hoitaa aikanaan jos ei muka sais opetella .
 
sanot vaan oman kantasi, ei siinä mitään selittelemistä... itse tein näin, kun menin keskenmenon johdosta sisätutkimukseen, enkä todellakaan kaivannut siinä tilanteessa yhtään ylimääräistä tutkimaan alapäätäni :|
 
vieras
Sanot vain ettet halua.

Mä olen aina mielelläni antanut opiskelijoiden olla tilanteissa mukana. Suvussakin pari lääkäriä ja tiedän, etteivät lääkäritkään kirjoja lukemalla opi vaan käytännössä. Aina ollut asiallisia opiskelijoita, jotka ottavat itse asiassa tilanteet lääkäreitä vakavammin! :)
 

Yhteistyössä