miten kostaa entiselle koulukiusaajalle

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Jonkin aikaa sitten tapasin yhteisten tuttavien kautta erään miehen, joka osottautui olevan se ihminen, joka koulussa kiusasi minua todella inhottavasti monen vuoden ajan kavereittensa kanssa. Tuo mies ei enää muistanut minua, tai ei ainakaan millään tavalla osoittanut tuntevansa. Kovasti kuitenkin oli kiinnostunut ja ehdotteli, että voitaisiinko tavata uudelleen ja muuta sellaista. Tähän annoin epämääräisen "ehkä" vastauksen.

Ja nyt sitten mietin, että miten saan tuolle ihmiselle vihdoinkin maksettua potut pottuina ja laittaa hänet vuorostaan kärsimään kaikista ilkeyksistään mitä hän minulle silloin aikoinaan teki.
 
....
Minä olen entinen koulukiusaaja. Tottakai häpeän ja kadun,mutta ihmettelin silti syvästi kun silloinen kiusattu alkoi nyt 15 v myöhemmin muistella menneitä ja vinoilla.

Oltiin hei pentuja silloin, nyt aikuisia....
 
myös kiusattu
Minä olen entinen koulukiusaaja. Tottakai häpeän ja kadun,mutta ihmettelin silti syvästi kun silloinen kiusattu alkoi nyt 15 v myöhemmin muistella menneitä ja vinoilla.

Oltiin hei pentuja silloin, nyt aikuisia....
Kiusaaminen jättää usein elinikäisen arven, vaikka sinä et sitä asiaa muistelisi ja sinulle kouluajoista on ikuisuus, niin kiusatulle tunteet palaavat tuskaisena mieleen, kun tapaa kiusaajansa.
näin se vain on!
Vaikka olitte lapsia silloin, niin olisiko anteeksipyyntö ja keskustelu hyvä tapa käsitellä tapahtuneet asiat?
 
En kostaisi. Torjuisin ehdottelut kertomalla hänelle suoraan päin naamaa, etten halua tapailla entistä koulukiusaajaani.
...paras kosto on nousta tuosta kaikesta ja elää rohkeasti itsensä näköistä elämää :)
 
-.-
Minä olen entinen koulukiusaaja. Tottakai häpeän ja kadun,mutta ihmettelin silti syvästi kun silloinen kiusattu alkoi nyt 15 v myöhemmin muistella menneitä ja vinoilla.

Oltiin hei pentuja silloin, nyt aikuisia....
Mulle ainakin olisi turha tulla itkemään et hei, oltiin lapsia. Yläasteelaiset on olevinaan niin aikuisia koko ajan (vaikka lapsia toki ovatkin) että turha vedota myöhemmin. Yläasteelaiset ovat joka tapauksessa jo sen ikäisiä kuitenkin että ymmärtävät mitä kiusaaminen saa aikaan.

Kiusaaminen on puhdasta ilkeyttä.

Mutta kiusatulle sanoisin että on vaan yritettävä päästä eteenpäin. Helppoa se ei ole. Itsellä siihen meni vuosia ja vieläkin on jälkiä näkyvissä siltikin. En vaan enää ole katkera.
 
"..."
Parasta on unohtaa kostot ja puhua tälle henkilölle suoraan. Itse kohtasin omat kiusaajani luokkakokouksessa, johon en meinannut edes mennä. Onneksi menin ja onneksi puhuin kiusaajieni kanssa, heidän anteeksi pyyntönsä ja se, että tajusivat näin jälkeenpäin tehneensä väärin tuntui hyvältä. Sain asialle tietynlaisen pisteen. Suosittelen siis puhumaan avoimesti tälle kiusaajalle.
 
  • Tykkää
Reactions: taivaanrantaheinä
"jenni"
Minä olen entinen koulukiusaaja. Tottakai häpeän ja kadun,mutta ihmettelin silti syvästi kun silloinen kiusattu alkoi nyt 15 v myöhemmin muistella menneitä ja vinoilla.

Oltiin hei pentuja silloin, nyt aikuisia....
Vai että oikein syvästi ihmettelit. No eivät vuodet sulle ainakaan empatiakykyä ole kasvattaneet. Ehkä sitten tajuat vähän miltä kiusaamastasi henkilöstä on voinut tuntua, jos sulla joskus on lapsi jota kiusataan. Katotaan sitten uudestaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Istafra ja Pinki
vieras mutsi
Minä laitoin entiselle, monivuotiselle kiusaajalleni Facebookiin viestin, jossa kerroin miten hänen kiusaamisensa minuun vaikutti- masennus, ahdistus,syömishäiriö, itsetunto-ongelmat yms. Vuosien terapialla pääsin tasapainoon. Voi olla ettei hän ihan pian edes näe viestiäni koska se meni muut-kansioon, mutta sitten kun näkee, siellä se odottaa, toivottavasti hän saa siitä ajattelemisen aihetta.

Kostoon ei minulla ole tarvetta, enkä sitä pidä kyllä viisaana. Ole sinä fiksumpi kuin kiusaajasi, äläkä itse kiusaa takaisin.
 
"Milli"
Koston tielle ei kannata ryhtyä. En voi uskoa, että sillä mitään voittaisi. Olen itse aikanani joutunut seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi perheen ulkopuolisen henkilön taholta. Joskus mietin, voisinko jotenkin kostaa. Löysin tän henkilön Facebookista. Silloin kävi mielessä, että voisin ottaa yhteyttä vaimoon. Hirveä soppahan tuosta olisi syntynyt, joten tein viisaan päätöksen olla tekemättä mitään. Terapiassa olen käynyt ja pystyn asian kanssa elämään, vaikka en sitä hyväksykään.
 
-----------
Alkuperäinen kirjoittaja myös kiusattu;29043507:
Kiusaaminen jättää usein elinikäisen arven, vaikka sinä et sitä asiaa muistelisi ja sinulle kouluajoista on ikuisuus, niin kiusatulle tunteet palaavat tuskaisena mieleen, kun tapaa kiusaajansa.
näin se vain on!
Vaikka olitte lapsia silloin, niin olisiko anteeksipyyntö ja keskustelu hyvä tapa käsitellä tapahtuneet asiat?
Asia on jo puhuttu ja anteeksi pyydetty,oltiin myös pitkän aikaa ystäviä.
Ymmärrän että jälkensä jättää kyllä.
 
----------
[QUOTE="jenni";29043586]Vai että oikein syvästi ihmettelit. No eivät vuodet sulle ainakaan empatiakykyä ole kasvattaneet. Ehkä sitten tajuat vähän miltä kiusaamastasi henkilöstä on voinut tuntua, jos sulla joskus on lapsi jota kiusataan. Katotaan sitten uudestaan.[/QUOTE]

Oikeasti; ei ala-asteikäinen ole kovin kypsä ajattelemaan kiusauksen seuraamuksia! :O
Minua on kiusattu työpaikalla aikuisiällä ja sitä ihmettelen syvästi; aikuisilla pitäisi olla jo älyä sen verran päässä että moiseen ei ruveta.
lapset on asia erikseen.
 
  • Tykkää
Reactions: fortunate

Yhteistyössä