Miten laitatte lasten valokuvat?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minkälainen albumi? Kaikille lapsi omat? Yhteiset? Kuinka paljon teetätte kuvia? Jne.

Huokaus.. Aloitin esikoiselle laittamaan sellaisiin hienoihin albumeihin, missä on ohkainen sivu aina sivujen välissä.. eli liimataan/teipataan siihen kiinni. Luin jostain, että sellaisessa kuvat säilyisivät parhaiten. Mutta onhan se niin kauhean työlästä laittaa niitä.. Olen teettäny PALJON kuvia.. liikaa suorastaan. Esikoisen kuvia on ties kuin paljon laittamatta ja kuopuksenkin kuvia pitäisi alkaa laittamaan. Pitikö se vielä tässä vaiheessa vaihtaa systeemiä, muovitaskuihin? Jotenkin työläs katsellakin noita, kun pitää varoa.. Olisin halunnut kuvatekstit ja kaikki, mutta aivan älytön työ! Tuntuu sitten aivan idioottimaiselta tässä vaiheessa muuttaakin systeemiä, perfektionisti!? Miten te muut teette?

Ajatella, näin on pienet murheet minulla! :/
 
a.p.
Ja oon vielä ihan hysteerinen, jos kuvat katoaa koneelta! (On mulla kuitenkin ne tallessa kahdessa eri paikassa, jos toinen lasahtaa..) Siksi teetän niitä aivan liikaa.. mietin joka kuvan kohdalla, että entä jos tämäkin häviäisi, pakko teettää! Huoh..
 
Mä olen tehnyt niitä kuvakirjoja ja teettänyt vaan kehyksiin menevät kuvat. Mä olen kopioinut kuvat sekä mun että miehen koneelle, etteivät vaan katoaisi :) Lisäksi ne on ladattu mm. Eirikuvan sivuille ja osa facebookiin.
 
Esikoisesta tein albumin, toisesta aloitin , kolmannelle en ole liimannut kuvakaan (10v) ja neljännelle en ole ostanut edes albumia.
Kateellisena katselen nyt noita äidiltä jääneitä albumeita, 2 vuoden kuvat aina samassa albumissa, joka kuvassa paikka, aika ja nimet. Alkaa vuodesta 69 ja loppuu 2011. Merkkas aina kalenteriin ajan ja paikan kun otti kuvat, ja ne kalenteritkin oli säästänyt.
 
dhh
Mulla on sellasia pieniä muovitaskualbumeita. Todella valikoiden kuvia siellä, että yhteen albumiin mahtuu suunnilleen kaksi vuotta. Kaikki lapset samassa. Varmaan sitten joskus kun ne muuttaa omilleen, yritän saada aikaiseksi jotkut omat albumit niille. Tai sitten kun ne saa lapsia...
 
Juuri totesin että pitäisi vähän himmailla tuota kuvien ottoa ja kehittämistä.... lapsella ikää 4 kk ja hänestä on jo nyt varmaan enemmän kuvia kuin minusta koko elämäni ajalta..

Olen kuvia laittanut kehyksiin ja esille, meillä on erikseen ristiäisalbumi, pikkualbumi (muovitasku) ekan kuukauden kuville, kuvakirja jonka teetin, iso albumi (kuvailemasi), kaksi vauvakirjaa johon olen tunkenut kuvia ja loput on kaapissa säilössä. Tajusin juuri että mulla taitaa sittenkin olla luppoaikaa vähän liikaakin.... :whistle:
 
Iso urakka
Vinkkejä ei ole mutta älä ainakaan aloita tekemään skräppäämällä eli koristelet kaikki sivut ja sitten liimaat niihin päälle kuvat. Huoh, lapsella ikää 5 vuotta ja olen neljä sellaista isoa kansiota tehnyt missä on juurikin ne ohurt välisivut. Nyt iski paniikki, että pitäisi taas jatkaa kun ennen kuin kuvat häviävät johonkin. Noihin neljään ensimmäiseen albumiin olen laittanut lapsen kuvia,servettejä pääsylippuja, karttoja paikoista joissa olemme käyneet ymv 3,5 vuotiaaksi asti. On niin turkasen hidasta edes levittää kaikki esille ja lapsen kanssa tekemisestä ei oikein tule mitään eli pitäisi tehdä lapsen mentyä nukkumaan ja kerätä piiloon ennen aamua etteivät kalliit erikoispaperit päädy lapsen askarteluihin. Kiva idea ja silloin oli aikaa kun lapsi nukkui pitkiä päiväunia niin, että oma aika kävi tylsäksi mutta kappas nykyään sitä aikaa on enää myöhään illalla ja silloin olisi minta muutakin juttua tehtävänä.
 

Yhteistyössä