Miten lievität stressiä?

"vieras"
Pidemmällä tähtäimellä liikunnalla erityisesti joogalla, ihmissuhteilla, ulkoilulla ja turhan huolehtimisen välttämisellä.

Silloin kun on just stressitilanne päällä, musiikin kuuntelulla, ystävälle puhumisella, rentoutumisharjoituksilla.
 
Professional Griefer
Akuuttiin hätään makaan piikkimatolla.

Pidemmällä tähtäimellä mä oon vaan yksinkertaisesti päättänyt, ettei mulla ole ikinä kiire. Ja en tee asioita, joita en oikeasti halua tai jaksa ja olen potematta huonoa omaatuntoa niistä.
 
Mä yritän välttää stressiä parhaani mukaan, koska stressi tekee ikäväksi seuraksi muille ja sairastuttaa. Tietty pieni stressi taas on ihan hyväksi et ylipäätään saa asioita tehdyksi.

Tärkeimpänä pidän sitä et saan nukuttua riittävästi. Jos ei mahollisuutta tähän esim. pienen vauvan takia niin sit vaan niin paljon kun mahollista. Ruokavalion pyrin pitämään kohtuu terveellisenä, ottamatta asiasta kuitenkaan stressiä. Liikun päivittäin pitkiä lenkkejä koiran kanssa ja lenkeillä keskityn ihailemaan sinistä taivasta, läheisen tallin heppoja, lintujen laulua tms. Rauhalliset aamut on mulle tärkeitä, stressaannun heti jos pitäs suunnilleen suoraan sängystä juosta ulos. Illalla pyrin ainakin tunnin omaan aikaan lapsen nukahdettua ennen omaa nukkumaanmenoa. Kirjojen lukeminen rentouttaa erityisesti ja joskus myös joku kiva leffa. Viikkosiivouksen teen torstaina niin ei tarvi siitä stressiä repiä enää viikonloppuna jolloin voi keskittyä vaan rentoiluun. Kun on paljon erilaista hommaa ni teen listan johonkin vaikka jääkaapin oveen tai kalenteriin mistä voin tarkistaa mitä piti tehä ja vetää yli sitä mukaa kun tehty, tää helpottaa ainakin mua paljon. Varmaan jotain muutakin on mitä en nyt tähän hätiin muista.
 

Yhteistyössä