Miten lopettaa taaperon imetys

Hei!

Tyttäreni 1v3kk tissittelee aina kun ollaan kotona ja varsinkin öiseen aikaan. En ole jaksanut tapella tyttöä tissistä eroon kun hermostuu täysin jos ei tissiä tule ;) Olisko hellävarasita keinoa iroittautua tissityksestä tai miten olette sen tehneet?
 
Lintu
Moi!

Minä vieroitan juuri 1v 1kk poikaani rinnasta ja ensimmäinen viikon tavoite olisi saada tissittely vähenemään niin, että päivällä vain yksi imetys ja sen lisäksi nukkumaanmeno- ja yötissittelyt. Tämäkin tuntuu jo vaikealta ja hieman pelottaa ajatella tulevaa. Nyt kuitenkin olen tehnyt niin, että aina kun alkaa vaikuttaa siltä, että kohta poika alkaa tissiä vaatimaan joko keksin sisällä mielekästä tekemistä tai lähden ulos ,vaikka itseä kuinka väsyttäisi ja vaikka oltaisiin oltu ulkona jo paljon. Tämä on toiminut ainakin meillä viisi päivää.. Nyt toivon myös että imetyskertojen vähetessä tissi-into pojalla vähenee, sillä mites illalla tai yöllä ulos lähdet :\| ..
 
Hei!

Vieroitin tytön yömaidosta, kun tyttö oli 1v 4kk ikäinen. En vain antanut maitoa. Mies nukutti tytön ja yöllä, kun tyttö pyysi maitoa olin nukkuvinani ja mies tyynnytteli tyttöä. Pari kolme yötä meni välillä itkiessä. Otettiin tyttö meidän keskeen nukkumaan. Normaalisti nukkuu omassa huoneessa. Sit viikon päästä ei tyttö enää ollenkaan herännyt maitoa vaineksimaan :) Eli kun on tehnyt päätöksen ja saa mieheltä tukea, niin se onnistuu. Meillä jäi sit kokonaan imetys, kun tyttö ei päivällä edes pyytänyt maitoa. Annoin kuitenkin ilman pyytämättä aluksi noin kerran päivässä. ja sit parin päivän välein ja sit lopetin. Silleen kun tuntui, ettei kestä täysien rintojen kanssa. Kyllä se tuotanto sit loppu aika äkkiä.

TSEMPPIÄ! :flower:
 
Päättäväisyyttä tarvitaan eli tuskin lapsi ihan "taistelutta" luopuu saavutetuista eduista ;). Eli öisin vaan silittelyä ja tassuttelua niin että saa unen päästä uudelleen kiinni. Hyvä keino on jos isä voi auttaa niin äidin maidontuoksu ei tule niin houkuttelevana mieleen. Iltaisin on myös hyvä tankata kunnolla ja antaa nestettä että uni maittaa kun masu on täynnä. Kärsivällisyyttä ja tsemppiä! Kyllä se siitä pikkuhiljaa =)
 
harvemmin taaperoikäisen vieroitus tissistä onnistuu "hellävaraisesti". Ainakin meidän poika on sen verran temperamenttinen että hermostuu heti jos joku ei mee niinkuin hänen mielestään pitäisi.
 
itse lopetin ensikis yösyötöt ja sitten aamutissin ja päivätissin ja viimeiseksi jäi nukkumaanmenotissi.
imetys jäi pois lähes itsestään,vaikka aikamoinen tissittelijä tyttö oli.aloitin pienin askelin mutta vieoritus eteni lopulta vauhdilla ja silti jäi sellainen olo että tyttö luopui itse vaikka mä vähän tuuppasin alkuun =) molemmille jäi hyvä mieli.mulla oli aluista asti selvää että vuoden ikäisenä se loppuu.tyttö oli 1v1vko kun otti vikat huikat =)
 

Yhteistyössä