Miten muilla ukot..

..on suhtautunut siihen, kun on kertonut muuttavansa lapsen/lasten kanssa pois? Meillä nyt tämä tilanne, ja kämppä katsottuna, mutta vielä mietityttää tuon miehen reaktio. Eli kertoakko lähempänä muuttoa vai heti (muutto helmikuussa)? Onko muilla kokemuksia?
 
Juu, niin vähän ajattelinkin kertoa aikasempaa miehelle.
Muotoilin varmaan kysymyksen vähän epäselvästi, sillä en hakenut kuitenkaan siihen vastausta miten juuri minun ukkoni asiaan reakoi. Kysymykselläni hain eri kokemuksia asiasta, kun en ole koskaan törmännyt vastaavaan tilanteeseen lähipiirissäni. Mutta näin.
 
Jos päätös on lopullinen, niin itse en kertoisi etukäteen. Tilanne luultavasti kiristyisi kotona niin, että olo olisi todella ahdistava. Eli ajattelisin pääseväni paljon helpommalla kertomatta. Täällä palstalla kun on seuraillut joidenkin kirjoituksia, joilla eropäätös on tehty mutta edelleen saman katon alla asutaan, niin usein ei tilanne kovin hääviltä vaikuta. Mutta ihmisethän ovat usein erilaisia, joten tiedä sitten, mikä teille olisi paras ratkaisu.
 
Jos miehesi ei ole väkivaltainen tms. niin kyllä mun mielestäni pitäisi kertoa heti. Vastuulliseen parisuhteeseen kuuluu se, että vaikeitakin asioita käsitellään avoimesti. Vaikka suhteenne onkin lopussa, niin kyllä musta miestä pitää sen verran kunnioittaa että kertoo noin isosta asiasta ajoissa.

Sitten on eri asia jos miehesi on esim. väkivaltainen ja joudut pelkäämään, että sua kohdalleen kertomisen takia huonosti.
 
Ihan hyvin suhtautui. Totesi, että jos mulla on paha olla hänen kanssaan enkä oo onnellinen, niin sitten pitää lähteä. Ymmärsi siis harvinaisen hyvin, mutta meillä tätä eroa edelsi vuoden kestänyt soutaminen ja huopaaminen ja erosta puhuminen, eli mies tiesi mitä on tulossa. Sillon alkuaikoina kun aloin erosta vihjailemaan, mies nosti kauhean metakan eikä suostunut ollenkaan puhumaan asiallisesti, mutta kyllä se siitä sitten fixuna miehenä asettui ja saatiin sovussa asiat järjestettyä.
 

Yhteistyössä