Miten niin ei muka tiedä?

Miten ihmeessä ihan oikeesti ihmiset ei tiedä että on raskaana.
Sitten kun alkaa järkyttävät supistukset niin luulee et joku umpisuoli poksahtaa ja sen takia sairaalaan? Tuntuu jotenkin uskomattomalta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja LauNel:
Miten ihmeessä ihan oikeesti ihmiset ei tiedä että on raskaana.
Sitten kun alkaa järkyttävät supistukset niin luulee et joku umpisuoli poksahtaa ja sen takia sairaalaan? Tuntuu jotenkin uskomattomalta...


niin siis eikö oo kummallista? miten niin sitä ei tiedä HUOMAA OLEVANSA PAKSUNA??? eikö sitä tunne sen lapsen liikkuvan sielä mahassa??? rinnat kipeet tai isonee muutenki siis en oikein usko ettei muka tiedetä et ollaan paksuna ennenku synnytys alkaa...??!!
 
ccc
Alkuperäinen kirjoittaja LauNel:
Alkuperäinen kirjoittaja LauNel:
Miten ihmeessä ihan oikeesti ihmiset ei tiedä että on raskaana.
Sitten kun alkaa järkyttävät supistukset niin luulee et joku umpisuoli poksahtaa ja sen takia sairaalaan? Tuntuu jotenkin uskomattomalta...


niin siis eikö oo kummallista? miten niin sitä ei tiedä HUOMAA OLEVANSA PAKSUNA??? eikö sitä tunne sen lapsen liikkuvan sielä mahassa??? rinnat kipeet tai isonee muutenki siis en oikein usko ettei muka tiedetä et ollaan paksuna ennenku synnytys alkaa...??!!


No kerro vähän taustoja
 
v
en minäkään sitä ymmärrä, just toi ettei muka tunne vauvan potkuja ihmetyttää eniten, yleensähän nää tapaukset on semmosia reippaasti ylipainoisia, eli se vauvamasu ei näy ja sit jos ei ole kuukautisia esim sen ylipainon takia, niin siitäkään ei huomaa... mutta ne potkut, miten ei huomaa... :eek:
 
mun mummo ku alko odottaan äitiä sai tietää vasta viidennellä kuulla ja silloinkin sen takia kun hakeutu lääkäriin selkäkipujen takia, menkat tuli ihan normaalisti maha ei pyöristynyt ku vasta parin viimeisen kuukauden aikana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja LauNel:
Alkuperäinen kirjoittaja LauNel:
Miten ihmeessä ihan oikeesti ihmiset ei tiedä että on raskaana.
Sitten kun alkaa järkyttävät supistukset niin luulee et joku umpisuoli poksahtaa ja sen takia sairaalaan? Tuntuu jotenkin uskomattomalta...


niin siis eikö oo kummallista? miten niin sitä ei tiedä HUOMAA OLEVANSA PAKSUNA??? eikö sitä tunne sen lapsen liikkuvan sielä mahassa??? rinnat kipeet tai isonee muutenki siis en oikein usko ettei muka tiedetä et ollaan paksuna ennenku synnytys alkaa...??!!


No kerro vähän taustoja


no en ite tiedä kun yhen henkilön jolle kävi näin, väittää ettei tiedä et oli paksuna.
Sen juttu meni kutakuinki näin MUKAMAS et se heräs aamuyöstä aivan hirveeseen mahakipuun ja oksenteli ja sen poikaystävä tilas ambulanssin ku luuli et mahasta tyyliin revenny joku sisuskalu ja sit ku ambulanssi oli tullu nii sairaalassa oltiin sanottu et oli auennu jo viiteen senttiin asti, ja muija muka hoomoilasena et mitä helvettiä oonko raskaana.
tuntuu kummalliselta just ku ei oo koko loppu aikana tuntenu mukamas mitää vauvan liikkeitä ym ja kuitenki tää mun tuttu suhkoht normipainonenkin on.
sit on näitä mitä tulee MTV3Faktalta synnytyssairaala kertomuksia joissa on parissa jaksossa ollu naisia jokka ei oo tienny raskaudestaan ennenku mukulaon puoliks pihalla.
KÄSITTÄMÄTÖNTÄ.
 
Mama the strange
Suurimmalla osalla on varmaan kyseessä jonkin sortin kieltäminen. Eli alitajuisesti kyllä tietää olevansa raskaana, mutta ei myönnä sitä itselleen. Taustalla varmasti usein jotain mielenterveysongelmaa; masennusta tms tms.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
olen kuullut että jos istukka edessä ei potkuja oikein tunne. kai luullut että mahassa kiertää kummallisesti joka päivä.

Ei ihminen ketä ei raskaan ollut tiedä miltä ne oireet tuntuu.
No mulla on itsellä ollut istukka edessä. Potkut tuntui ihan hyvin, mutta sitäkin aiemmin alkoi jokapäiväinen supistelu.

Pitää olla aika outo jos ei huomaa olevansa raskaana. Sellanen tietämättömyys on todellisuuspakoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
olen kuullut että jos istukka edessä ei potkuja oikein tunne. kai luullut että mahassa kiertää kummallisesti joka päivä.

Ei ihminen ketä ei raskaan ollut tiedä miltä ne oireet tuntuu.
No mulla on itsellä ollut istukka edessä. Potkut tuntui ihan hyvin, mutta sitäkin aiemmin alkoi jokapäiväinen supistelu.

Pitää olla aika outo jos ei huomaa olevansa raskaana. Sellanen tietämättömyys on todellisuuspakoa.
Mullakin oli edessä ja epäilystäkään vauvan liikkeistä. Ja olotilasta muutenkaan.
 
Lissu
Mä en kyllä olisi voinut olla huomaamatta, rv 30 kun lapsi heitti volttia niin tuntui että tulee kyljestä ulos. :D Ja koko maha tutisi ja hyppi kuin potki. :D Näistä nyt ihan viimeistään olisin huomannut, ellei olisi ollut puuttuvia kuukautisia, kipeitä rintoja, pahoinvointeja ja valtavaa mahaa.

Ihmetyttää muakin se että ei huomaa jostain viikosta rv 25 eteenpäin, siihen asti nyt voin jotenkin ymmärtää jos on täysin oireeton raskaus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
olen kuullut että jos istukka edessä ei potkuja oikein tunne. kai luullut että mahassa kiertää kummallisesti joka päivä.

Ei ihminen ketä ei raskaan aollut tiedä miltä ne oireet tuntuu.
Ei, mut kyl sen tasan huomas sitte ku tuli raskaaksi.
 
huokaus
Alkuperäinen kirjoittaja kuki:
No siis kyllähän normaali nainen tietää. Taitaa nää jotka ei tiedä olla mielenterveyspotilaita.
no minä en ole. tavallinen naimisissa oleva nainen joka sai tietää olevansa raskaana vko:22. eikä ollut edes ensimmäinen lapsi. en lähtis arvostelemaan ennenkä on sattunu omalle kohdalle. mun mielestä viittaa enemmän mielenterveyspotilaaseen jos ei osaa ymmärtää, että elämässä sattuu ja tapahtuu paljon asioita mitä juuri sinä et voi ymmärtää.
 

Yhteistyössä