Miten niitä kiloja pystyy kerryttämään raskausaikana 20 - 30 kg?

neito83
mulle tuli 17kg painoo raskaudenaikana,ja kun olin ollu 5 pvä. kotona oli vaaka samaoissa lukemissa kun ennen raskautta. vielä tosin on sormissa turvotusta,vaikka synnytyksestä on aikaa kuukausi. mutta eiköhän nekin kohta lähde,niin sais vihkisormuksenkin takas sormeen...plaah.
 
hei
No mulla tuli esikoisesta yli 20kg mutta toki olin normaalipainon alarajoissa ennen raskautta. Ja synnytyksen jälkeen oli noin 5 kiloa noista jäljellä jotka nekin sitten lähti ilman ihmeempiä laihduttamisia parissa kuukaudessa. Niin ja koko raskausaikana ei edes ollut oikein turvotustakaan.. Eli en kyllä tiiä mistä ne kilot tuli???
 
lähtöpaino ekaa odottaessa oli 52kg ja mulle sanottiin että ensin tulee kilot normipainoiseksi ja siihen vasta päälle ne raskauskilot, synnärille mennessä paino oli jo 69kg ja 6kk jälkeen oli taas lähtöpainossa.

Toinen raskaus olikin sitten toinen juttu...
 
Mulle tuli tuplia odottaessa 18kg lisää painoa, kuukauden päästä synnytyksestä olin 5kg laihempi mitä ennen raskautta, et periaatteessa laihduin raskauden aikana vaikka painoa tulikin komiasti. Ja söin kyllä kolmen edestä :D
 
mun ei kyllä tarvinnu hirveesti syödä ja kävelinkin töihin, mutta mulle tuliki kiloja vaan 17 joista kymmenen jäi synnärille. Niistä muuten viis kiloo tuli ekan kuun aikana kun oli laihiksella, enkä vielä edes tienny olevani raskaana
 
tyttöjen äiti
Minulla esikoista odottaessa tuli se 28kg ihan silkalla syönnilä ja vähällä liikunnalla. Oli esim niin pahoja liitoskipuja että ei paljoa tullut lenkkeiltyä. Kuopusta odottaessa tuli vain se 8kg ruokavalion ansiosta. Raskausdiabeteksen takia piti vahtia mitä suuhun laittaa.
 
vieras
Olen hoikka (alipainoinen) ja paino nousi järkyttävää tahtia.Söin ihan normaalisti.Terkkari sanoi että painon pitää nousta,keho pitää huolta koska rasvaa pitää olla imetystä/vauvaa varten.Joillakin taas on turvotusta,eikä sille välttämättä itse mahda mitään,ellei mässää suolaista ihan älyttömästi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Älkää nyt hermostuko, mutta kun en vaan ymmärrä. Kuinka paljon täytyykään syödä ja kuinka vähän liikkua jotta se on mahdollista?

Vai onko jollain jäänyt synnärille ne kaikki 20 - 30 kg?
no ehkä se vähän riippuu ruumiinraken´teesta :/
 
miiku
alkuraskaudessa tuli syötyä pahoinvointiin koko ajan,mutta sen jälkeen olen syönyt ja liikkunut normaalisti,ja silti painoa on tullu jo 10kg!turvotusta on jo nyt niin ettei kengät meinaa jalkaan mennä..mikähän tilanne on sit lopussa?kyllähän se itteäki mietityttää miten tuota painoa tulee ja kun en kyllä näytä siltä että ois 10kg jo tullu.
 
Ihan helposti. :D Painoin ennen raskautta 53 kg sitten paino nousi 74kiloon eikä ollut ollenkaan possu olo. Paitsi, sitten IHAN loppusuoralla.
Ja kaikki oli tipotiessään jo puolen vuoden päästä synnytyksestä.

Ei haitannut raskausajan lihominen tippaakaan! :D
 
Tyttösenäiti harmaana
Helposti :)
En kyllä tiedä miksi tyttösen odotuksessa kiloja tuli "vain" 13kg, mutta jokaista poikaa odottaessa aina reilusti 20kg.

Ensi talven ajattelin elää karhuna, tosin nukkumisen sijaan juon vettä, ylimääräinen vararavinto pitää minut varmasti hengissä :)
 
ite oon pieni ja laiha ja tuli 12 kg, joissa ei kauaa tuhistu kun paino laski 2kg miinukselle aikaisemmasta, ite oon miettinyt samaa, mutta ihmiset ja raskaudet on erilaisia, mulle terkka sanoi että ihan rahassa saa tulla 20 kg, mutta en olisi millään voinu saada niin paljon eka raskaudessa. tässä tokassa tuli 3kg jo eka kolmanneksella, viimeksi mun paino laski pahoinvoinnin ja oksentelun takia alussa 2kg...
 
mä liikuin kuten ennen mut mulla oli vaan aina nälkä! olin kyl ennen raskautta laiha 160cm/50kg joten terkkari sanoki et on ihan hyvä et tulee vähän sitä rasvaa jotta imetyksee ym riittää sitten energiaa! painoa tuli 22kg
 
porkkana
mulle tullu joistain raskauksista toi 20kg aikalailla liikun aina ja syön kun hevonen, herkkujakin. kaikki on aina lähteny melkein synnärillä, viimeistään 2kk sisään loputkin, enkä ole laihduttanut koskaan.. painoindeksini on jotain 17-18 et saa tulla ja sais jäädä...
 
Mulla tuli molempien muksujen kanssa pyöreet 25kg lisää. En mielestäni syönyt normaalia enempää ja liikuinkin entiseen malliin. Painoa vaan tuli, kakkosen kohdalla osa oli turvotusta. Sanotaan että sairaalaan multa ei jäänyt edes sitä mitä noi nappulat syntyessään painoi, mutta vuodessa on raskauskilot karisseet, nyt viimeaikoina niitä on siitten tullut ihan muuten vaan :whistle:
 
muumi
mulle tuli ekasta 24 kg,eikä todellakaan syömisestä.
toisesta tuli 33 kg ja ehkä siinä oli ruuallakin osuutta,mutta myös
sillä että jouduin lopettamaan lääkitykseni raskauksien ajaksi.
 
Mulle tuli kaikkien neljän odotusaikana 25-27kg lisää. Söin ihan melkeen pelkkiä hedelmiä ja kaikki kilot on lähteny n. 2kk synnytyksen jälkeen. Olihan niitä tietty himoja: salmiakki ja suklaa, mut ei niitäkää kauheesti voinu syödä. Liikuin enemmän ku tarpeeks, vaan silti paino nousi...
 
+23 kg tuli heittämällä! Tosin suklaa ja pizza maistuivat... Liikuin kyllä ihan paljonkin.
Kakkoselta himot oli hedelmäpuolella, silloin tuli +14 kg.
Kolmoselta söin ihan normisti ja liikuin sen, mitä töissä tuli liikuttua (eli suht runsaasti hyötyliikuntaa), kiloja tuli +18.
 

Yhteistyössä