Miten nopeasti kakkonen syntynyt?

Hei!
Eli pohdiskelin itsekseni asiaa omalta osaltani.

Esikoisen synnytys käynnistettiin kalvojenpuhkaisulla ja siitä pojan syntymään kesti vain 6h.
Eli synnytys oli nopea ja sen suhteen aika rankka, vaikkei pahaa sanottavaa jäänytkään mistään vaiheesta.

Nyt sitten oma äitini, ystäväni, Kättärin kätilö sekä oma neuvolaterveydenhoitajani ovat arvioineet mutu tuntumalla, että seuraava saattaa tulla puolet lyhyemmässä ajassa ellei allekkin, siitä kun säännölliset supistukset ovat alkaneet.
Oletuksena tietysti, että asiat ovat ja sujuvat kuten pitääkin, eikä ongelmia muutoinkaan tule vastaan.

Eli käytännössähän tämä tarkoittasi n. 2-3h :whistle:

Ajallisesti tuo ei kauhistuta minua, vaikka tiedän, että noin nopea synnytys ei ole mitään mannaa.

Mutta mitenkäs muilla...onko mennyt normaali alatiesynnytys oletetusti lähes puolet nopeammin vai jopa nopeammin.

Erityisen kiinnostunut olen, jos on käynnistyksen avulla esikoisensa maalimaan saaneita äitejä :D
 
Heip!
Eli mulla molemmat on käynnistettyjä synnytyksiä ja esikoinen keskiti 21h17min josta ponnari osuus 1,17h ja toinen 4.36h josta ponnari 6 min .Toinen reippasti esikoita nopampi...
Jos haluat laita yksityis viestiä niin keeron mieluusti lisää =) =)

Hyvää äitienpäivää :flower: :flower:
 
ehi
Ensimmäinen kesti mulla 4h 55min jälkeisvaiheineen. Tästä oli ponnistusta 17min. Ihan itsekseen käynnistyi, ei siis käynnistetty.
Kakkosta kun odotin, niin neuvolassa arveli että synnytys kestäisi sen 2-3 tuntia.
Noh, synnytys olikin sitten hieman nopeampi ja kesti jälkeisvaiheineen vain 50 minuuttia! Tästä ponnistusta 2min, oli virallisesti syöksysynnytys. Ja koska meillä on matkaa sairaalaan 85km, niin lapsi syntyi sitten ambulanssissa :whistle:
 
Mulla oli eka synnytys käynnistetty rv 41+3. Kesti säännöllisistä suppareista 3h40min.

Toinen synnytys käynnistyi itsekseen rv40+2. Ekat supparit tulivat klo 4 yöllä. Sairaalassa olin klo 6.05 ja tuolloin olin 7cm auki. Toinen poju syntyi 8.39. Synnytyksen kesto siis pidempi kuin esikoisen, 4h39min. Joskin ihan kohtuu sukkelaan tämäkin meni. (Jälkeiset tosin venähti kun istukka ei irronnut ja mulle tehtiin istukan käsinirroitus.)
 
Huomenta.

Olen alkanut pohtimaan samaa asiaa. Esikoisessa meni kokonaisaikaa 11h 20 min josta ponnistus vaihe oli 13min ja jälkeiset 7 min

Nyt on supistellut muutaman viikon ja paikat auki sormelle ja kaulaa jäljellä vajaa sentti.

LA on ylihuomenna ja hiukan jännittää.

Kaiken lisäksi tämän vauvan pitäisi olla huomattavasti pienempi. Esikoinen ku oli sokerivauva ja kokoa hänellä 3855g 51cm ja pipo 36. Esikoinen on 1v eli paikatkin vielä höllässä. :whistle:
 
Esikoisen synnytys käynnistettiin, koko touhu oli pitkä ja kivulias. Kokonaiskesto 10 tuntia, josta 30min. ponnistettiin ja imukupilla poika tuli ulos.

Tuo kakkonen taas... Kokonaiskesto 4h 15min, josta ponnistettiin 9minuttia. Ja ajomatkaan meni pari tuntia, kun samalla esikoinen vietiin mummolaan hoitoon... :whistle:
 
Mulla ei kylläkään käynnistetty, mutta kalvojen puhkeamisella alkoi molemmat. Ekasta alkoi supparit heti kalvojen puhjettua ja synnytys kesti 2h15min. Tokasta alkoi supparit 2½h päästä ,kun kalvot puhkesi ja suppareista laskettuna vauva oli maailmassa 2h päästä.
 
mulla eka synnytys kesti 6h , kakkonen 2h ja kolmonen 1h , eli kyllä mulla pitänyt paikkaansa että ajat puolittuu ja synnytykset vaan nopeutuu , noh , katotaan sitten lokakuussa kuinka nopsaan tämä nelonen haluaa maailmaan :D vähän ruvennut pelottamaan ettei kotio synny :whistle: kolmosesta kun mentiin sairaalaan niin olin täysin auki ja synnytin siinä äitipolin vastaanotto tiloissa kun ei synnytyssaliin ehitty , kätilö repi vaan housut jalasta ettei lahkeeseen sentään synny :D
ja luomuna oon kaikki synnyttänyt kun ei oo ehtinyt mitään kipulääkkeitä saamaan.
 
Esikoisen synnytys kesti I vaihe: 6h10min, II vaihe: 15min, III vaihe: 10min
Kakkosen synnytys kesti I vaihe: 55min, II vaihe: 5min ja III vaihe: 15min
Kumpaakaan ei käynnistetty. Vedet oli molemmista menneet aiemmin, joten etenkin kakkosen kohdalla voin kiittää onneani siitä, niin olin sentäs sairaalassa jo valmiina. Kolmatta kertaa tässä nyt sitten jännätään, koska lähtö tulee ja millä tavalla...
 
Mä oon kans pohtinut tuota kakkosen synnytystä, ku meillä esikoisen synnytys kesti 4h 14min ja ponnistusvaihe oli 6 min. Meiltä ku on sairaalaankin matkaa 80 km, et ehtis edes sairaalaan asti. Esikoiseltakin kerettiin olla sairaalassa vaan tunti ennen kuin syntyi. Eli jos se aika puolittuu niin se kestäis noin 2h se seuraavan synnytys. Eli ts. saan lähteä menemään sairaalaan jo ensimmäisestä kunnon supistuksesta jos mennään samaa vauhtia ku esikoiselta.
 
Kiitoksia jo vastanneille =)
Lisää toki omakohtaisia kokemuksia tulemaan.

Tosiaan meillä on onni, että Kättärille ei aja meiltä kuin ruuhkassa 20min ja ilman sitä n.10min eli sen puolesta ei tarvitse hötkytä.

Mutta juurikin vain mietityttää tämä lähtö politiikka...ymmärränköhän itse, että alkaa olla tosi kyseessä hyvissä ajoin, vai tuntuvatkohan mahdollisesti sponttaanisti alkavat supistukset käynnistys supistusten rinnalla liian pliisuilta, jotten tohdi lähteä liikkeelle :D
Siinä mielessä olisi autuasta, jos vedet menisivät, mutta kun suht harvoin näin onnekkaasti käy.

Taidan ottaa asian puheeksi neuvolassa jo seuraavalla kerralla, vaikka aikaseen tämän kanssa liikkeellä olenkin :D

Mutta lisää tulemaan kokemuksia =)
 
Mulla esikoinen käynnistettiin yliaikaisuuden vuoksi rv 41+6. Kolme päivää sitä käynnisteltiin ja lopulta synnytys lähti käyntiin vasta rv 42+2 ja synnytys kesti 12 h 45 min. Toisen lapsen kohdalla olin varma että yliaikaiseksi menee, mutta synnytys käynnistyi itsestään rv 39+5. Ehdin olla sairaalssa puolitoista tuntia ja vauva syntyi. Synnytyksen kokonaiskesto oli 3 h 40 min ja ponnistusvaihekin vaan 4 min kun esikoisen synnytyksessä se oli 30 min. :D
 
marzan kakkosen saapuminen kuulosti tosi houkuttelevalle...jotta ihan ennenkin syntyi...itsellä on myös niin pessimistinen olo, että tuskin syntyy ajallaan tai varsinkaan ennen, mutta koskaan ei voi tietää :D
Haaveissa on ihana elää :D
 
Esikoisen synnytys käynnistyi vesien menolla keskellä yötä rv.39 ja viiden tunnin päästä oli koko urakka ohi!
Minua myös tuon nopean ensisynntyksen takia varoiteltiin että pitää heti lähteä synnärille ku tuntuu että synnytys olis käynnissä...
Toinen synnytys lähti myös vesien menolla rv.39 ja kesti 4tuntia. Eli ei kuitenkaan niin kauhean nopea ollut mitä pelkäsin...
Lokakuussa sitten näkee että miten tämä kolmonen päättää syntyä..toivottavasti taas menee ensin ne vedet niin tajuaa heti lähteä synnärille!
 
Esikoisen synytyksen kestoksi on merkitty vajaa 7 tuntia (ponnistus 50 min). Kuopus syntyi vajaassa 4 tunnissa (ponnistus 9 min).

Kuopuksen kohdalla yöllä mietiskelin ääneen kun oltiin sairaalaan lähdössä mahdetaankohan taas mennä ihan liian aikaseen sinne (kuten esikoisesta) ja meidät kuitenkin vaan passitetaan takasin kotia. Ei menty liian aikaseen, kerettiin olla sairaalassa pari tuntia kun kuopus syntyi =)
 
Esikoinen kesti 12h ja myös sanottiin että puoleen ajasta pitää varautua toisen kanssa. Mutta toinen kesti 10h ja olisi kestänyt vielä kauemmin jollei kalvoja olisi puhkaistu. Esikoisen kanssa ponnistuvaihe oli 50min ja toisen kanssa 1min =)
 
mulla käynnistetty kaksi ensimmäistä lasta.
esikon synnytys kesti 3h 30 min
kakkosen syynnytys kesti 3h30 min
nämä siis käynnistettyjä.

kolmas lähti itsekseen käyntiin ja synnytys kesti hiukan vajaa 8h
 
Hei,

Minulla ei ole käynnistetty, mutta nopeahkoja synnytyksiä ollut. Esikoinen 4h, kakkonen 2h ja nyt sitten tietysti jännittää tuleeko kolmonen tunnissa vai otetaanko tätä kolmatta sitten ensimmäisen ja toisenkin edestä :)

Emmama 22+0
 
Ekan synnytys käynnistettiin lapsivesien mentyä, ilman että synnytys käynnistyi itsestään. Supistuksia tuli,mutta niillä ei ollut vaikutusta. Avautumisvaihe 19h15min ja ponnistusvaihe 2h11min...lopuksi imukuppia tarvittiin. Kakkosen odotus loppusuoralla ja en edes halua ajatella mitä on edessä. Eka oli todella rankka kokemus, ilokaasulla mentiin viimeiset tunnit. Lisäksi oksitosiinilla voimistettiin supistuksia...
 
rep-pa-na:

Kuulostaa kyllä todella rankalta kokemukselta :hug: siitä.
Toivotaan, että ainakin sinun kohdalla aika puolittuisi avautumisen kohdalla ja ponnistusaikakin menisi yli puolet nopeammin =)

Tässä sitä on tullut mietittyä jos jonkinlaisia seikkoja koskien synnytystä.
Niinkään en edes viitsi ajatella koko LA:ta ajattelen, että viimeistään sitten +2vk päästä.

Vielä olisi odotusta sitten tuon laskukaavan mukaan 15 viikkoa korkeimmillaan.

Ikävintä olisi, jos synnytys todella tälläkertaa lähtisi sponttaanisti käyntiin, mutta sitten joutuisivat turvautumaan oksitosiiniin...ne supistukset on suoraansanottuna helvetillisiä, vaikkei minulla vertailukohtaa olekkaan normaalisti etenevään synnytykseen.
Mutta mieluummin se tippa sitten, kuin turhaan pitkäksi venyvä synnytys.

Ja lisäksi voisi halukkaat kertoa muuten, että missä asennossa kakkosensa synnytti?
Itse olen ajatellut, että jos vain pystyy ja on mahdollisuus, niin ponnistaisin jumppapalloa halaten polvillaan...mutta jää tuokin sitten nähtäväksi mitä jaksan ajatella siinä tilanteessa.

Lisää vaan tulemaan.

:D
 

Yhteistyössä