Miten olet auttanut pakolaisia?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tahtomattani autan minäkin ja mietin täällä saisinko seuraavan viikon aikana vaikka niitä turvapaikanhakijoiden hylkäämiä ruokia meille... Ei riitä rahaa ennen seuraavaa tiliä paljonkaan ruokaostoksiin. Muusta puhumattakaan.

No, autan minä myös töissä pakolaisia tai "pakolaisia" viimeisen hikipisarani vuodattaen.
 
vierailija
Siis pakolaisia olen auttanut antamalla rahaa ja vaatetta, tutustuttamalla naapurustoon, kutsumalla kylään jne. Näitä paperittomia maahanmuuttajia (jotkahan eivät ole pakolaisia, pakolaisella on pakolaisstatus jonka saa vaan tiukan seulan läpi kulkemalla) en ole auttanut mitenkään enkä auta.

Nykyään, aina kun ajan autolla iltaisin, vilkaisen bussipysäkin ohi ajaessani, onko siellä joku nuori tai lapsi näitten maahanmuuttajien kanssa yksin ja onko sillä siinä tukala olo. Tarjoan kyytiä jos näyttää että on. Olen itse odottanut nuorena ihan liian monta kertaa ulkomaalaisten miesten kanssa bussia pysäkillä aidosti peloissani ja toivonut että tulisi se bussi nyt, joten tiedän miltä tuntuu kun kymmenen äijää tuijottaa sua, naureskelee ja puhuu keskenään ja niiden olemuksesta ja eleistä näkee että ne nauttii tilanteesta. Nyt kun näitä tuli tänne rauhalliseen pikkukaupunkiin yhtäkkiä näin valtavasti, olen ilmoittanut kaikille nuorille naisille jotka tiedän, että minä sitten kuskaan aina jos on tarve, ettei tarvitse iltaisin käyttää julkisia kulkuneuvoja. Ja että yksin ette kaupungille ja lenkille mene. Mulle voi soittaa vaikka keskellä yötä jos on hätä, minä kyllä tulen hakemaan.
 
vierailija
Autan 'pakolaisia' selkänahastani revittyjen verojen avulla. Samoin lapseni osallistuvat auttamiseen, kun eivät saa koulussa riittävästi ruokaa ja vessapaperia. Riittää sitten ainakin maahantunkeutujille senkin edestä.
 
vierailija
Nykyään, aina kun ajan autolla iltaisin, vilkaisen bussipysäkin ohi ajaessani, onko siellä joku nuori tai lapsi näitten maahanmuuttajien kanssa yksin ja onko sillä siinä tukala olo. Tarjoan kyytiä jos näyttää että on. Olen itse odottanut nuorena ihan liian monta kertaa ulkomaalaisten miesten kanssa bussia pysäkillä aidosti peloissani ja toivonut että tulisi se bussi nyt, joten tiedän miltä tuntuu kun kymmenen äijää tuijottaa sua, naureskelee ja puhuu keskenään ja niiden olemuksesta ja eleistä näkee että ne nauttii tilanteesta. Nyt kun näitä tuli tänne rauhalliseen pikkukaupunkiin yhtäkkiä näin valtavasti, olen ilmoittanut kaikille nuorille naisille jotka tiedän, että minä sitten kuskaan aina jos on tarve, ettei tarvitse iltaisin käyttää julkisia kulkuneuvoja. Ja että yksin ette kaupungille ja lenkille mene. Mulle voi soittaa vaikka keskellä yötä jos on hätä, minä kyllä tulen hakemaan.
Oot ihana!
 
vierailija
En ole auttanut enkä tule auttamaan mitenkään. Suomeen ei ole todellisia pakolaisia tullut kuin 200-1000 tänä vuonna, loput ovat yläkehonrakentajia ja partalapsia.
 
vierailija
Autoin mamu-opiskelukaveriani antamalla lapseni vanhoja vauvanvaatteita. Myöhemmin kuulin, että ne eivät ilmeisesti olleet sitten kelvanneetkaan, hän kun olisi halunnut kaiken uutena. Tuli paha mieli. Olen itse pienituloinen yh.
Näitä uusia tulijoita, joille ei ruokakaan kelpaa, en aio auttaa kyllä yhtään mitenkään. Menisivät pois täältä. Uskaltaisi taas iltaisin käydä yksin lähimetsässä kävelylläkin.
 
Siis pakolaisia olen auttanut antamalla rahaa ja vaatetta, tutustuttamalla naapurustoon, kutsumalla kylään jne. Näitä paperittomia maahanmuuttajia (jotkahan eivät ole pakolaisia, pakolaisella on pakolaisstatus jonka saa vaan tiukan seulan läpi kulkemalla) en ole auttanut mitenkään enkä auta.

Nykyään, aina kun ajan autolla iltaisin, vilkaisen bussipysäkin ohi ajaessani, onko siellä joku nuori tai lapsi näitten maahanmuuttajien kanssa yksin ja onko sillä siinä tukala olo. Tarjoan kyytiä jos näyttää että on. Olen itse odottanut nuorena ihan liian monta kertaa ulkomaalaisten miesten kanssa bussia pysäkillä aidosti peloissani ja toivonut että tulisi se bussi nyt, joten tiedän miltä tuntuu kun kymmenen äijää tuijottaa sua, naureskelee ja puhuu keskenään ja niiden olemuksesta ja eleistä näkee että ne nauttii tilanteesta. Nyt kun näitä tuli tänne rauhalliseen pikkukaupunkiin yhtäkkiä näin valtavasti, olen ilmoittanut kaikille nuorille naisille jotka tiedän, että minä sitten kuskaan aina jos on tarve, ettei tarvitse iltaisin käyttää julkisia kulkuneuvoja. Ja että yksin ette kaupungille ja lenkille mene. Mulle voi soittaa vaikka keskellä yötä jos on hätä, minä kyllä tulen hakemaan.
Ehkä useampien suomalaisten tulisi toimia kuten sinä. Hienoa, että huolehdit omistasi.

Itse en todellakaan auta näitä ihmisiä muuten, kuin pakotettuna verotuksen kautta. Olen ehdottomasti sitä vastaan. Ensinnäkään, näiden ihmisten ei edes pitäisi päästä Suomeen asti hakemaan turvapaikkaa, joten meillä on kaikki edellytykset olla päästämättä heitä rajan yli. Toiseksi en ymmärrä, että miksi näille maksetaan päivärahoja?
Voi kun noi vois kaikki Irakilaismiehet sijoittaa johonkin erämökkiin selviytymään talven yli. Mukaan muutaman kuukauden muonavarasto, lääketarpeita ja kirves, millä hakata lämmityspuita.
 

Yhteistyössä