Miten ootte pärjännyt kotihoidontuen rahalla?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
se rahahan ei päätä huimaa,meilläkin on asuntolainaa plus muut menot..kauheesti stressaa että voisinko jäädä kotiin kun en haluis niin pienenä hoitoon laittaa..:(
yritin katella kelan sivuilta että miten se raha määräytyy mutta en mä tajunnu niistä mitään :D meitä on siis minä,mies ja vauva taloudessa.mies saa käteen n.1400-1500 ja mä saan tonnin pintaan äippärahaa nyt...
 
vieras
Yllättävästi sitä vaan pärjää. Toki isoja hankintoja ei voi ostaa, ruokakaupassa pitää katsoa mitä ostaa jne. Esikoisesta olin 3 v kotona ja juurikaan mistään ei tarvinut tinkiä.
 
vieras
juu siis tottakai karsitaan kaikki maholliset ylimääräiset menot pois ja yritän saada tässä äippälomallakin rahaa säästöön..no eiköhän sitä jotenkuten pärjää,syödään miehen kanssa vaikka kiviä :D
 
g
Meitä on 4, minä, mies ja 2 pientä. kotihoidotuella olen, keikkaa töissä vkonloppuisin. Kirpparit on pop ja ruoka tehdään aina raaka-aineista lähtien, ei eineksiä. Turhat menot poies, sähkönsääsätöä, kaikki palveluntuottajat kilpailutetaan...
 
vieras
ja hei sellanen kysymys että mites se menee,kun ilmotan töihin että jään kotihoidontuelle niin pitääkö mun sanoa että kauan olen kotona vai ilmotanko mä sitten vaan kun ennenkuin palaan töihin?yritetään nyt ainakin kattoa miten pärjätään ja jos ei niin palaan töihin.
 
Nooh...eihän se summa todellakaan päätä huimaa, kun mokomasta pitää vielä verojakin maksella...Mä en saa mitään kuntalisääkään, joten menee aika tarkkaan kh- tuki sekä lapsilisät elämiseen. Niukin naukin pärjätään, meitä 5, lainaakin rutkasti mutta...asenne ratkaisee :).
 
päiväkodissa näin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja hei sellanen kysymys että mites se menee,kun ilmotan töihin että jään kotihoidontuelle niin pitääkö mun sanoa että kauan olen kotona vai ilmotanko mä sitten vaan kun ennenkuin palaan töihin?yritetään nyt ainakin kattoa miten pärjätään ja jos ei niin palaan töihin.
Mä jouduin ilmoittamaan päivän, mutta ilmotan sitten lähempänä vielä tulenko oikeasti töihin :) kaupungilla töissä...
 
Tanja
Huonosti pärjää ja siksi joudunkin palaamaan syksyllä töihin kun poika on 1v6kk. Ja omakotitalossa asutaan. Mitään suurempaa menoerää ei saa tulla muuten homma kusee ihan täysin niin kuin meillä, no ei voi mitään , tää on elämää..
 
Mulla alkoi kotihoidontuki juuri juosta ja täytyy kyllä myöntää että alan pienimuotoista keikkaa heittää aluksi ja mies on pojan kanssa kotona, syksyllä sitten päiväkotiin.

Ei anna talous periksi ja sossuun ei haluta mennä kinuamaan rahaa.

Tulojen pudotus nyt siis 700? kuukaudessa.
 

Yhteistyössä