Miten paketoitte vaatteita, jos lähetätte niitä postitse? Esim. huutonetin myyjät

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Onko jotain hyvää ideaa, kun ei viittis laittaa mihinkään pahvilaatikoihinkaan muutamaa paitaa ja housua? Ja minkalaisia postimaksuja menee esim. gollegeasusta tai parista lasten paidasta?

kiitos, jos joku viittii vastata!!!!
 
Vaatteet minigrip pussiin,ilmat pihalle ja kirjekuoreen.Jos samalle henkilölle menee kaikki vaatteet niin laita vaikka eri kuoriin,säästää postikuluissa.

Paitoja olen saanut menemään 1-1.50? postareilla.
 
Olen laittanut vaatteen minigrip pussiin, jotta saa ilmat hyvin pois, litteäksi ja sitten pussi vaan kirjekuoreen. Joskus olen jopa lähettänyt kaksi vaatekappaletta eri kirjekuorissa, tulee edullisemmaksi useimmiten kirjeessä ja menee nopeammin perille kuin paketti. =)
 
Postimaksu on edullisempi, jos kirjeenä menevän saa litistettyä alle 3cm mittaan! Siihen tarkoitukseen parhaita ovat mulla olleet Minigrip-pussit. Vaatteet pussiin ja ilmat pihalle... Minigrip-pussi sitten kirjekuoreen.

Postimaksut löytyy parhaiten Postin sivulta. Huomaa eri postitusvaihtoehdot: kirje, maksikirje, paketti, Helposti-kirje, Helposti-paketti... Paketti on yli 500g painaville tavaroille edullisempi kuin maksikirje.
http://www.posti.fi
 
Vieras
Kannattaa ostaa vaaka, jolla saa kirjeet punnittua. Helpottaa kummasti elämää, kun ei tarvitse joka kirjeen kanssa juoksennella postissa. Ja postista saa helpostikuoria jolloin A5 kirjeen postitus maksaa 0,90e ja A5 1,80e. Niihin saa pakata 500g edestä tavaraa kunhan on alle 3cm paksu. Ne pitää ostaa 20 kpl nipuissa.
 
Paperiset postituspussit on käteviä (ja ei, en oo niitä ostanu, vaan säästäny aina ku itelle sellasessa jotain tullu :D ). Mutta mä yleensä lähetän niin paljon vaatetta kerralla (täältä plussan kautta tutuksi tulleille pojan pieniä ), että pakkaan pahvilaatikkoon, ja isoon sellaseen, postikulut yleensä 9,30 (eli yli 2 kiloa tavaraa) mun paketeilla.

Yksittäiset vaatekappaleet (aiemmin myin huutonetissä enemmän) laitoin minigrip-pussiin, ilmat pois ja helposti-kuoreen. Esim. collegepuku menee noin kahteen pieneen kuoreen (n. 80cm tai pienempi).
 
Isommat vaatteet minigrip pussiin, istut päälle ja suljet sen. Sain näin esim. 80cm keävthaalarin hyvin mahtumaan =) Käytän helposti kuoria. 2l minigrip pussi mahtuu just isoon kuoreen ja olikos se 1l pieneen kuoreen just sopiva. :D
 

Yhteistyössä