Miten pidit painon kurissa raskausaikana?

  • Viestiketjun aloittaja hippumasussa
  • Ensimmäinen viesti
hippumasussa
Eli vinkkejä siis siihen, ettei paino nousisi huimiin lukemiin raskausaikana. Mitä syödä kun on kokoajan nälkä!? Mikä pitää nälän pois, miten liikuit jne..?

Vauvan terveys silti tärkeintä :)
 
Popsi porkkanoita, mandariinit on nyt hyviä ja itellä menee ainakin makeen himo jollainlailla pois viinirypäleitä popsimalla. Raskausaikana tosin ei aina auttanu noikaan vaan muuta oli saatava :D
 
Jenis
Syömällä ihan normaalia perusruokaa, kasvispainotteista, ja suklaata päälle ;)

Se jatkuva nälkä loppuu n. 12 viikon tietämillä ainakin mulla, ja loppuraskaudesta taas ei voi hirveästi ees syödä kun ei mahaan mahdu mitään. No worries, siis.
 
vieras
en tehnyt mielestäni mitään erikoista; söin normaalisti, en liikkunut enempää kuin ennenkään. paino noussut kaikissa kolmessa raskaudessa noin 10 kg ja lähtenyt pois tosi nopsaan ilman sen kummempia ponnisteluita. olen ollut onnekas, tiedän sen:)
 
vieras
mulla on kans koko ajan nälkä. mutta jos rajoitan syömistä niin paino nousee taatusti enemmän mitä jos syön normaalisti.
Nyt kuitenkin kuukauden ajan päätin yrittää. Rajoitan siis karkin syönnin yhteen päivään viikossa, pullaa vain kerran päivässä jne. ei siitä kyllä mitään apua ole ollut.
Liikunta varmaan olisi tehokkain tapa.
 
hmm
Mä liikuin hikoillen joka päivä tunnin, tein seisomatyötä ja katsoin mitä söin.. Painoa tuli 21kg.. Ne kaikki läksi kolmessa kuukaudessa, kun oli synnyttänyt, eli musta tuntuu, että painoa tulee niin paljon kun on tarvetta..
 
Nykyisessä raskaudessa pidän tietoisesti painoa kurissa: 5 palaa ruisleipää päivässä, joka ilta tuoreita pestyjä/ kuorittuja vihanneksia lautasellinen kun katson telkkua ja kävelemme reippaasti miehen kanssa 20-30km viikossa ulkona. Muuten syön herkkuja :/.. Mutta otan aina vähemmän kuin oli aikomus.

+2,5h kevyttä jumppaa viikossa
 
ihan samalla tavalla ku ennenki
hei, ihan samat neuvot kun normaalistikin, ei raskaus oo sairaus :) Syö säännöllisesti ja kunnolla eli 5 ateriaa: aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Parempi syödä kunnolla ku napostella koko ajan.

Tsemiä, hyvin se menee! Kiva ku pidät jo ny vauvasta huolta :D
 
En mitenkään. Paino noussut 21kg ja laskettuaika viikon päästä. En asiasta ole kuitenkaan stressiä ottanut, eikä neuvolasta ole huomautettu asiasta. Olin hoikka ennen kuin aloin odottamaan. Aijon pudottaa painoa sitten aikanaan, niin tein esikoisenkin synnyttyä. Silloin pudotin 11kg ja yllättävän helpposti lähti :) Älä ota stessiä painosta, nauti raskaudesta.
 
heinis
Porkkanoita söin, kun teki mieli tupakkaa. Makeannälkään litkin monta kertaa päivässä karamellicappucinoa (vaikkei se mitään kaloritonta olekaan). Olin toisen raskauden lopussa tyytyväinen, kun paino jäi alle 70kg, ekalla kerralla meni se raja kyllä rikki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
eli musta tuntuu, että painoa tulee niin paljon kun on tarvetta..
Mulla on myös samanlaiset fiilikset tästä! Luonto hoitaa! Mulla tuli melkein 30 kiloa, joka oli yli 50 %:n lisäys mun lähtöpainoon. En tosissaan kattonu yhtään mitä söin, mutta liikuin kyllä päivittäin. Th ei ollut yhtään huolissaan, enkä joutunut mihinkään sokerirasitukseen tms. Pieni vauva syntyi ja paino tippui tasaisesti synnytyksen jälkeen. Sinuna en ap tästä stressaisi! Sua ei edes oma ulkomuoto varmasti kiinnosta tippaakaan, kun se pieni nyytti on siinä sylissä. :heart:

Ajattelin "korjata virheeni" tässä tokassa raskaudessa, mutta merkit viittaisivat siihen, että painoa tulee taas roimasti, ihan sama mitä syön. :LOL:
 
hippumasussa
ihana metsämurmeli :) mulla on viikkoja 22, ja tuntuu että paino on noussu ihan hirveesti, ainakin 7-8 kiloa, ja tuntuu että syös aivan kuten ennen raskautta, hedelmiä ja kasviksia olen lisännyt. oksentelin viikolle 15 asti, jona aikana paino vaan lisäänty :( toisaalat, voi olla että liian pitkät ateriavälit tekee mulla annoskoosta liian isoja... olisko aineenvaihdunnalla osuutta? kaikkea sitä liikkuu naisen päässä...:) mulle vaan paino on aina ollu pieni kriisin paikka, ja pelottaa jos paino nousee kymmeniä kiloja, eikä lähde pois... uskon että jos mulla on hyvä olla, niin on myös vauvalla, ja jaksan hoitaa pientä paremmin jos voin hyvin...:)
 
vieras
Mä syön herkkuja vaan kerran viikossa. Ruokaakin pieniä annoksia ja normaalia kotiruokaa. Muutaman viikon oon jo näin menny, mutta paino perkele oli vaan noussu entiseen tahtiin. Kohta luovutan ja rupeen mässäilemään, kun tällä itsensä kiusaamisella ei näytä olevan mitään vaikutusta!
 
vieras
Helposti. Ekat 4 kuukautta oli nälkä, mutta samalla niin huono olo, ettei pystynyt paljon syömään. Sen jälkeen ei sitten ollutkaan enää nälkä, vaan loppuraskauden ajan oli koko ajan ähky olo, vaikkei olisi syönyt juuri mitään.

Mutta ap:n tilanteessa yrittäisin pitää ruokavalion niin terveellisenä kuin mahdollista, ja noin muuten luottaa siihen, että mahdolliset kilot saa kyllä myöhemmin pois.
 

Yhteistyössä