Miten ruoka voi olla niin järkyttävän kallista Suomessa?

  • Viestiketjun aloittaja kiitos katainen
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="nuuh";28982427]Eikös muualla maailmassa kauppiaat nuku takatiloissa ja ovat itse töissä 24/7? Ei löydy niiltä kujilta maasturiaudeja ja rantatontteja....[/QUOTE]

Niinku missä maissa?
 
"vieras"
tarjous ei tarkoita että hintaa on alennettu!.sitä tuotetta vaan tarjotaan/suositellaan täydellä hinnalla!.

milloin olette nähneet ruokakaupassa isoja alennus myyntejä?.
 
"vieras"
Nykyään ihmisillä menee pienempi osa tuloista ruokaan kuin joskus ennen.

Sen sijaan, että pitäis ruoka saada pilkkahintaan, vois kenties katsoa mihin muuhun se raha kuluu. Vois myöskin katsoa, mihin se raha sielä ruokakaupassa menee.

Nimimerkillä luomuruokaa pienillä tuloilla.
Samaa mieltä. Ruokaan ei jää niin paljon rahaa, kun sitä pitää riittää kaikenlaiseen tavaraan, mitään ei korjata jne. En nyt tarkoita tällä niitä oikeasti pienituloisia, joiden voi olla pakko tinkiä ja säästää ihan kaikessa. Lisäksi sieltä ruokakaupasta ostetaan jotain kastikejauheita, ruuansulatusjogurtteja ym. mitkä on terveellisesti syövälle ja itse ruokaa tekevälle ihan turhia, jos jättäisi ne ostamatta, voisi panostaa parempiin raaka-aineisiin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28980986]Muistakaa tämä sitten seuraavissa vaaleissa!

Itse ainakin käytän tätä eräänä kriteerinä ehdokasta valitessa, ruuan hinta merkitsee niin älyttömän paljon ihmisen arjessa![/QUOTE]

Ehdokkaatko ja pääministeri hinnoittelevat ruoat? :D
 
"vieras"
Nykyään ihmisillä menee pienempi osa tuloista ruokaan kuin joskus ennen.

Sen sijaan, että pitäis ruoka saada pilkkahintaan, vois kenties katsoa mihin muuhun se raha kuluu. Vois myöskin katsoa, mihin se raha sielä ruokakaupassa menee.

Nimimerkillä luomuruokaa pienillä tuloilla.
Mua kiinnostaisi kovin ostaa luomuruokaa, mutta ollaan pienituloisia. Mies ei tykkää siitäkään että ostan virikekanojen munia, luomuista puhumattakaan. Tehotuotettuja kun saa alle euron loota.

Hyvin tarkasti katson mitä otan, yleensä pitää ottaa jotain extraa tms.
 

Yhteistyössä