Miten saa miehen uskomaan että talveksi tarvitaan kaksi haalaria ?

Miksi se mies pitää saada uskomaan, että tarvii?Itse ostelen lapsille vaatteita miten itse haluan. Ei mies minun ostoksista mitään tiedä eikä kysele. Just eilen hain Anttilan paketin postista ja tuossa tyhjä laatikko on. On mies sen nähnyt, mutta ei puutu minun ostoksiin kuten en minäkään miehen ostoksiin.

Meillä pestään haalaria harvoin eli ehkä kerran kuukaudessa. Keväällä rapakelillä voi olla, että tarvii pestä viikolla, mutta kun sen illalla pesee niin kyllä se aamulla on jo kuiva. Usein vain suihkutetaan päältä sitten, jos näyttää rapaselta.
 
Meillä on lapsen huoneessa oma kaappi hänen ulkovaatteillensa joten tilanpuutetta ei ole. Ei kaikki ulkovaatteet esillä ole, ei mun ja miehenkään kaikki ulkovaatteet eteisessä roiku! Niin ja lapsella on oma naulakko eteisessä niille ulkokamppeille mitä kulloinkin käytetään.
 
"jmm"
Ja ei, en brassaile tällä asialla, olen vain totaalisen vaatefriikki mitä tulee lasten vaatteisiin:ashamed: ja hän on mun ainokainen ja kun yrityksestä huolimatta sitä toista ei kuulu niin tuhlaan sitten tähän yhteen muksuun senkin edestä :).
Minä tuhlaan rahat pankkitilille..Ei osteta muuta kuin mitä tarvitaan. Molemmilla lapsilla on kyllä aina ollut kahdet talvi- ja välikausihaalarit + takki-housu -yhdistelmä. Minullakin on useampi kuin vain yksi talvitakki...

Ei siis ostamista ostamisen vuoksi, vaan tarpeeseen.
 
Mihin tarttee kahta? Mellä on nyt yksi ja toiseksi tulee haalari/takki+housut. Mut kolminkappalein ei toppavatetta tarvi. Edes pojan ollessa hoidossa hän ei tarvinnu kahta pukua sen takia. Toinen oli ylipäänsä varalla.
 
No mulla on ihan eri rahat mitkä menee säästöön ja eri rahat mitä tuhlataan, en mä näe tässä mitään ongelmaa, meillä on varaa joten tuhlaan lapseen, joku toinen tuhlaa itseensä tai ostelee turhakkeita, kukin miten itselle sopii eikös niin...
 

Yhteistyössä