Miten saa perhehuoneen?

  • Viestiketjun aloittaja häh?
  • Ensimmäinen viesti
Sellainenhan se perhehuone on, että kolmistaan siellä sitten olette. Ainakin TYKS:ssa sen saa jos se sattuu olemaan vapaana kun synnytätte ja pyydätte sitä sairaalassa. Ihan tuuristahan se on kiinni. Muista sairaaloista en sitten tiedä.
 
meille sanottin esikoisen aikaan että turha maksaa siitä kun isä saa olla normiosastollakin kuiteskin miltei sen 24h. ja ei sit otettukaan ja ihan hyvin pärjäiltiin.. mies kävi töissäkin kummiskin kun mie olin laitoksella ni ei se ois siellä ollut .
 
laalaa
Joissain paikoissa sen saa helpommin kuin muualla. Ja jossain kaikki huoneet on perhehuoneita (kuten Haikaranpesässä).

Mä haluan perhehuoneen koska miehen perheessä vauvanhoito on ihan täysin äidin vastuulla (isä ei koskaan kuulema vaihtanut vaippaa, ja veli tekee sen kerran pari viikossa kun vaimonsa pakottaa), ja uskon ja toivon että isän olisi perhehuoneessa enemmän "pakko" oppia hoitamaan lasta kun hoitajat eivät passaa eikä laitokselta pääse pakenemaan.
 
::::::
No, ainakin mulla on käynyt niin että kumpikin on syntynyt "kiireiseen" aikaan ja perhehuoneet ovt olleet täyteen buukattuina niille, jotka tarvitsee yksityishuoneita tarveydellisistä tai uskonnollisista (kulttuurisista?) syistä.
 
hm
meidän sairaalassa ei ollut perhehuoneita,niistä oli tehty kahden hengen huoneita kun oli liian vähän huoneita :(
tai tilaa siis.

petyin mutta oli pakko vaan olla se kolme päivää siellä kun toinen äiti oli verhon takana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja laalaa:
Joissain paikoissa sen saa helpommin kuin muualla. Ja jossain kaikki huoneet on perhehuoneita (kuten Haikaranpesässä).

Mä haluan perhehuoneen koska miehen perheessä vauvanhoito on ihan täysin äidin vastuulla (isä ei koskaan kuulema vaihtanut vaippaa, ja veli tekee sen kerran pari viikossa kun vaimonsa pakottaa), ja uskon ja toivon että isän olisi perhehuoneessa enemmän "pakko" oppia hoitamaan lasta kun hoitajat eivät passaa eikä laitokselta pääse pakenemaan.
no jos isä ei halua lastaan hoitaa ni ei siihen kyllä mikään perhehuoneenottaminenkaan auta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja laalaa:
Joissain paikoissa sen saa helpommin kuin muualla. Ja jossain kaikki huoneet on perhehuoneita (kuten Haikaranpesässä).

Mä haluan perhehuoneen koska miehen perheessä vauvanhoito on ihan täysin äidin vastuulla (isä ei koskaan kuulema vaihtanut vaippaa, ja veli tekee sen kerran pari viikossa kun vaimonsa pakottaa), ja uskon ja toivon että isän olisi perhehuoneessa enemmän "pakko" oppia hoitamaan lasta kun hoitajat eivät passaa eikä laitokselta pääse pakenemaan.
No ei siellä kyllä ovia lukkoon laiteta, että kyllä sieltäkin pois pääsee. Ja ainakin oman kokemuksen mukaan muuallakin sen vauvan saa ihan yksin hoitaa, kertaakaan ei meillä hoitaja ole laitoksella vaippaa vauvoille vaihtanut.
 
laalaa
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja laalaa:
Joissain paikoissa sen saa helpommin kuin muualla. Ja jossain kaikki huoneet on perhehuoneita (kuten Haikaranpesässä).

Mä haluan perhehuoneen koska miehen perheessä vauvanhoito on ihan täysin äidin vastuulla (isä ei koskaan kuulema vaihtanut vaippaa, ja veli tekee sen kerran pari viikossa kun vaimonsa pakottaa), ja uskon ja toivon että isän olisi perhehuoneessa enemmän "pakko" oppia hoitamaan lasta kun hoitajat eivät passaa eikä laitokselta pääse pakenemaan.
no jos isä ei halua lastaan hoitaa ni ei siihen kyllä mikään perhehuoneenottaminenkaan auta.
En mä usko että siinä on kyse haluamisesta. Se vaan että jos äidistä tulee se joka "osaa" niin isä on ehkä haluttomampi yrittämään. Haluaisin että mies oppii ne jutut ensin, että hänelle hoitaja opettaa että näin pestään, näin laitetaan vaippa, näin puetaan. Tiiän että näin tehdään myös normiosastolla usein, mutta perhehuoneessa siihen on vielä enemmän pakko oppia.
 
;)
Meillä oli ainakin sillei että perhehuonetta ei annettu ensi synnyttäjille, eikä myöskään jos mies kävi just töissä. Että miehen piti sitten kans asua siellä perheensä kanssa.
 

Yhteistyössä