Miten saada rintamaito nousemaan?

  • Viestiketjun aloittaja aapee
  • Ensimmäinen viesti
aapee
Miten saan maidon nousemaan, niin että se riittää tuolle vauvalle? Tuntuu että maito ei riitä. Vauva saa rintaraivareita, ja ei tunnu olevan tyytyväinen kun tissit on tyhjät. Miten edesauttaa, jotta maito riittää?
Auttakaa mua. Mä en halua vielä luovuttaa. :(
 
aapee
Auttaako nuo kaljat ja teet vain sen hetken aikaa?
Kaljan mausta en edes tykkää. Miten tuo yöimetys auttaa? Imetänhän mä öisin, ja vauva nukkuu yöt minun peiton alla. Ihan vieressäni.
 
Mau
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Riittävästi juomaa ja ruokaa sekä lepoa. Vauvan kanssa pesimään peiton alle. Kotikalja tai ykkönen voi auttaa. Yritä olla hermoilematta.
:hug:

Peesi tälle. Liputan ite ykkösoluen puolesta, tehosi mulla. Myös suklaa voi auttaa, mutta samalla saattaa aiheuttaa vauvalle vatsanväänteitä.
 
vieras
Tehokkain tapa saada imetys epäonnistumaan on antaa joka imetyksen jälkeen täysi pullollinen korviketta. Onnistuneeseen imetykseen tarvitaan imetystä, imetystä, imetystä (pienellä vauvalla noin parin tunnin välein yötäpäivää), juomista, ruokaa, lepoa, lepoa, laiskottelua, hyvää mieltä vaikkapa musiikkia kuunnellen tai kirjaa lukien, unohda kotityöt. Syö kermavaahtoa, kotikaljaa ja herkkuja. Nauti, imetä, laiskottele,juo, imetä... Sähkökäyttöisellä pumpulla voi tehostaa maidon tuloa, mutta siinä menee helposti nännit rikki, ja vauva oksentaa verisen maidon ulos, ja silloin peli voi olla menetetty.
 
vieras
Syö, juo ja nuku. No on minulla ilman untakin noussut maito rintoihin tai TOSI vähillä unilla. Tuo olut muuten toimii. Kokeilin muutaman kerran, kun neidillä oli tiheän imun kausia ja itsellä oli usko pettää. Ykköstä kurkusta alas niin johan alkoi roiskumaan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Auttaako nuo kaljat ja teet vain sen hetken aikaa?
Kaljan mausta en edes tykkää. Miten tuo yöimetys auttaa? Imetänhän mä öisin, ja vauva nukkuu yöt minun peiton alla. Ihan vieressäni.
Yöimetykset varsinkin alkukuukausina vaikuttavat jonkun hormoonitason kautta. Liittyikö oksiosiini tähänkin???
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tehokkain tapa saada imetys epäonnistumaan on antaa joka imetyksen jälkeen täysi pullollinen korviketta. Onnistuneeseen imetykseen tarvitaan imetystä, imetystä, imetystä (pienellä vauvalla noin parin tunnin välein yötäpäivää), juomista, ruokaa, lepoa, lepoa, laiskottelua, hyvää mieltä vaikkapa musiikkia kuunnellen tai kirjaa lukien, unohda kotityöt. Syö kermavaahtoa, kotikaljaa ja herkkuja. Nauti, imetä, laiskottele,juo, imetä... Sähkökäyttöisellä pumpulla voi tehostaa maidon tuloa, mutta siinä menee helposti nännit rikki, ja vauva oksentaa verisen maidon ulos, ja silloin peli voi olla menetetty.
Mun tissit ei kärisneet sähkökäyttöisestä pumpusta lainkaan.
 
aapee
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tehokkain tapa saada imetys epäonnistumaan on antaa joka imetyksen jälkeen täysi pullollinen korviketta. Onnistuneeseen imetykseen tarvitaan imetystä, imetystä, imetystä (pienellä vauvalla noin parin tunnin välein yötäpäivää), juomista, ruokaa, lepoa, lepoa, laiskottelua, hyvää mieltä vaikkapa musiikkia kuunnellen tai kirjaa lukien, unohda kotityöt. Syö kermavaahtoa, kotikaljaa ja herkkuja. Nauti, imetä, laiskottele,juo, imetä... Sähkökäyttöisellä pumpulla voi tehostaa maidon tuloa, mutta siinä menee helposti nännit rikki, ja vauva oksentaa verisen maidon ulos, ja silloin peli voi olla menetetty.
Eli vauva pitäisi olla tissillä jatkuvaqsti ärsyttämässä nänninpäitä?
Ja entä jos vauvan masu ei kestä jatkuvaa syömistä, tulee ilmavaivoja?
 
Tumpula
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=9&id=32&Itemid=119
Tuolta löytynee jotain tietoa.

Tuota ihokontaktia mäkin suosittelen. Lisäksi sulle aina vesimuki eteen, tulee juotua sitten tarpeeksi ja se voi auttaa maidon nousua. Sitten se perusneuvo eli imetä, imetä ja imetä. Ei sitä jatkuvaa luputusta yleensä pitkään tarvi jatkaa että maito alkaa nousta. :)
 
hölmö
tää on vähän hölmö juttu, mutta alkoholi nostaa mulle maitoa ihan älyttömästi. jos illalla otetaan viiniä on aamulla rinnat kuin räjähtämässä, yöllä en tietenkään imetä jos olen juonut.

Ei tätä nyt neuvoksi voi kai kutsua. mut voithan kokeilla paukulla tai kahdella, silloin voi vielä ihan turvallisesti imettää.
 

Yhteistyössä