Miten saada Stadin kämppä???

  • Viestiketjun aloittaja Äiti, Isä ja neljä lasta
  • Ensimmäinen viesti
Äiti, Isä ja neljä lasta
Eli mitenköhän sitä voisi saada Stadin asunnon? Oltaisi muuttamassa toiselta paikkakunnalta Helsinkiin. Omaa ei ainakaan ihan heti haluta ostaa, jos lainkaan. Säästöjä on noin 25-35t, se ttuskin esteenä kaupungin asunnon saannille. Kauankos yleensä on jonossaoloaika? Meillä mies tekee yrittäjänä töitä, itse olen hoitovapaalla eikä työtä mihin palata.

Kiitos jos jaat kokemuksesi :)
 
"jjk"
[QUOTE="Aapee";25943780]Mitenköhän suhtautuvat työperäiseen muuttoon? Minulla lähärin paperit joten jos saisin Hgi:stä töitä, siis Hus:ilta? Asumme 300km päässä joten..

Kiitos, Ap :)[/QUOTE]

Jos sinulla on osoittaa esim. työt alkaa 2kk päästä, teidän on pakko muuttaa ennen sitä, voi käydä hyvä tuuri ja saatte asunnon kunhan kelpaa mistä päin vain Helsinkiä .
 
"Aapee"
miksi haluatte asunnon juuri kaupungin vuokratalosta? Miksi ette esim. yksityiseltä, satolta tai arannalta yms?
Yksityisillä markkinoilla hinnat on niin hurjia, tarvitsemme 4h ja keittiön. Haluamme maksaa vuokran itse, eikä tosiaan innosta maksaa 1500e :) Vvo ja Sato myös hinnakkaita. Haluaisimme myös vanhaan taloon, 50-60-luvulla rakennettuun. Näitähän löytyy kaupungilta esim. Hertsikasta, Pihlajamäestä, Maunulasta, Vallilasta, Vuosaaresta jne kivoilta alueilta.

Ap
 
"Aapee"
[QUOTE="jjk";25943800]Jos sinulla on osoittaa esim. työt alkaa 2kk päästä, teidän on pakko muuttaa ennen sitä, voi käydä hyvä tuuri ja saatte asunnon kunhan kelpaa mistä päin vain Helsinkiä .[/QUOTE]

Näin ajatteinkin :) Pitää alkaa etsiskelemään töitä kun hoitovapaa loppuu puolen vuoden kuluttua.

Kiitos teille.
 
piupo
Aika toivotonta on yrittää saada asunto kaupungilta. Jonossa on tuhansia "normaaleja" työssäkäyviä lapsiperheitä.

Jos on säästöjä, eikä omaa ole tarkoitus ostaa, hakisin ehkä aso-asuntoa. Edullisempi kuin vuokrata yksityiseltä, ja varmempaa.
 
"vatti"
Onkohan kaupungilla myös edelleen työsuhdeasuntoja? tai vaikka HUS; illa jne. Kaikki mahdollisuudethan kannattaa selvittää, ja toisaalta taas, kyllä lapsiperhe varmaankin saa helpommin kaupunginasunnon kuin vaikka yksin-asuja..
 
"Aapee"
[QUOTE="...";25943884]Jos HUSilla työpaikka, niin niillä on omia työsuhdeasuntoja[/QUOTE]

Mutta mahtaako olla isoja perheasuntoja? Joo tässä selvitellään eri vaihtoehtoja, oma asuntokin pitää myydä jne. Ei ole hengenhätä :)

Kiitos, Ap
 

Yhteistyössä