miten saada vauva nukkumaan ulos?

Aikaisemmin vauva 1,5kk nukku kolmekin tuntia putkeen ulkona, pari kertaa päivässä, mutta nyt helteiden alettua vauva ei suostu rauhoittumaan vaunuihin, vaikka niitä lykkisi kuinka. Vauvalla päällä lyhythihainen body, ja vaunuissa hyttysverkko suojana, varjossa, mutta vauvalla silti kuuma(?). Sisällä nukkuu huonommin ja on sen takia koko ajan väsynyt ja käyrttyisä.

Saako noin pienelle antaa vettä? tuntuu, että vauva on janoinen ja sen takia olisi koko ajan rinnalla.

Esikoinen kyseessä ja siksi vähän hukassa, kun jostakin olen lukenut, että alle 1 v. pitäisi nukkua ainakin yhden unet ulkona...
 
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Osta tuuletin siihen vaunuihinpäin hurisemaan :)
Oon yrittäny sisälle vaunuihin nukuttaa nyt kun on ollu kuuma, kun meillä on sellanen kattolampputuuletin :), sen alla ja lisäks nyt on sellanen lattiamallin jalkatuuletin, mutta vauva itkee vaan.. :(

Pitää koittaa tota vettä vaikka sit ottaa vaunuilemaan mukaan. Tänään meni vaunuilut ihan puihin, syötin ennen kuin lähettiin ja huuto alko n. 5 min vaunuilun jälkeen.. Sama juttu autossa kaukalossa, vaikka autossa on ilmastointi.. :/ enhän mä voi kohta tuon vauvan kanssa mihinkään lähteä :(
 
Meillä muuttui myös unet lyhyemmäksi helteiden myötä. Mutta vaunuihin käy nukkumaan kunhan niitä heijaa vähän aikaa.

Tuuletinta en suosittele, muutenkin pitäisi olla tuuleton varjopaikka minne vaunut jättää.

Kysyin neuvolasta muutama viikko sitten veden antoa ja käski keittää. Kuten ennenkin sanottu, neuvoja on monia ja jokainen neuvoo eri tavalla.
 
Mihin mun teksti hävisi????


Keittämistä suositellaan edelleen.

Meilläkin vaikutti helteet uniin, nyt nukutaan noin tunnin tirsoja kun ennen nukuttiin useampi tunti ulkona.

Ulkona ei ole pakko nukuttaa, mutta meillä tahtoo olla sisällä kuumempi/hiostavampi.
 
aa
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja hk:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja hk:
vettä saa antaa mutta se pitää keittää ensin!
Ei nykyään tarvi. ottaa kylmää hanasta ja antaa huoneenlämpösenä.
nykyään?millon tää on muuttunu?
Meille sanottiin silleen kohta 3v sitten sekä laitoksella että neuvolassa.
Niin tuskimpa tarvii keittää, kyllähän tuttikin huuhdellaan ihan vaan kraanavedellä ja ei se vauva niin paljoa sitä juo, kostuttaa suutaan lähinnä
 
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja hk:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja hk:
vettä saa antaa mutta se pitää keittää ensin!
Ei nykyään tarvi. ottaa kylmää hanasta ja antaa huoneenlämpösenä.
nykyään?millon tää on muuttunu?
Meille sanottiin silleen kohta 3v sitten sekä laitoksella että neuvolassa.

Jokainen neuvolan/sairaalan työntekijä neuvoo eritavalla.
=)
 
Meillä kans unet on lyhentyny huomattavasti nyt helteiden myötä...Vaunuihin ei nukahda enää muutakun jos lähtee kävelemään, ja ehkä vartissa nukahtaa...mut herää kyllä samantien ku pysähdytään! Vielä pari viikkoa sitten nukku tosiaan sen kolmekin tuntia vaunuissa.
Nyt oon vaan opettanu nukahtaan sisälle, joka ei sit loppujenlopuks ollutkaan niin vaikeeta.
Meillä ei siis ennen näitä helteitä oo kertaakaan nukuttu päikkäreitä sisällä :)
 
Puetanko mä mun lasta liikaa?? Poitsu tulee perjantaina 3viikkoo ja on pikkasen päälle 3kiloo.. siis puetan pitkähihainen body+kalsarit+paita+housut ja jos mennään ulkoileen niin ohut pipo.. mut ei tää aibnaskaa hikoile tai itkeskele et olis kuuma.. mut öö jotenki tuntuu et olis liikaa.. mut jos toinen on tyyttyväinen... mites hikoileeko sun lapses?? hikoileeko vauvat? :D
 
hk
Alkuperäinen kirjoittaja matami-mimmi:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja hk:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja hk:
vettä saa antaa mutta se pitää keittää ensin!
Ei nykyään tarvi. ottaa kylmää hanasta ja antaa huoneenlämpösenä.
nykyään?millon tää on muuttunu?
Meille sanottiin silleen kohta 3v sitten sekä laitoksella että neuvolassa.

Jokainen neuvolan/sairaalan työntekijä neuvoo eritavalla.
=)
näköjään,kyllä mä oon keittäny aina vedet,siis ihan vauvana,lapset 04 ja 07
 
Alkuperäinen kirjoittaja hk:
Alkuperäinen kirjoittaja matami-mimmi:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja hk:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja hk:
vettä saa antaa mutta se pitää keittää ensin!
Ei nykyään tarvi. ottaa kylmää hanasta ja antaa huoneenlämpösenä.
nykyään?millon tää on muuttunu?
Meille sanottiin silleen kohta 3v sitten sekä laitoksella että neuvolassa.

Jokainen neuvolan/sairaalan työntekijä neuvoo eritavalla.
=)
näköjään,kyllä mä oon keittäny aina vedet,siis ihan vauvana,lapset 04 ja 07
Niin minäkin keitän ( siihen asti kunnes alkaa kiinteitä syömään ). Niin keitin kolme vuotta sitten myös.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Puetanko mä mun lasta liikaa?? Poitsu tulee perjantaina 3viikkoo ja on pikkasen päälle 3kiloo.. siis puetan pitkähihainen body+kalsarit+paita+housut ja jos mennään ulkoileen niin ohut pipo.. mut ei tää aibnaskaa hikoile tai itkeskele et olis kuuma.. mut öö jotenki tuntuu et olis liikaa.. mut jos toinen on tyyttyväinen... mites hikoileeko sun lapses?? hikoileeko vauvat? :D
Älä ihmeessä noin paljoa pue jos on tällaset helteet! Yks kerros vaatetta riittää, ja voi pitää lyhythihasissakin jos on varjossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Puetanko mä mun lasta liikaa?? Poitsu tulee perjantaina 3viikkoo ja on pikkasen päälle 3kiloo.. siis puetan pitkähihainen body+kalsarit+paita+housut ja jos mennään ulkoileen niin ohut pipo.. mut ei tää aibnaskaa hikoile tai itkeskele et olis kuuma.. mut öö jotenki tuntuu et olis liikaa.. mut jos toinen on tyyttyväinen... mites hikoileeko sun lapses?? hikoileeko vauvat? :D
Kyl hikos. Koskaan osannu pukea oikein kun aina hiki. Nyt on sen 2,5v ja palele ikinä. Täytyy olla oikeasti kylmä että sanoo palelevansa.
 

Yhteistyössä